Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ZieMa espero 1,5 glx/ omeg ... Restarzew Cmentarny | 2003-09-15 18:53:55
I zrobić jeszcze raz geometrie pełną (nie mylić z zbieżnością). I jak się uda to będzie cool, a jak nie to jeszcze raz....... |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2003-09-15 19:10:05 Jakiekolwiek modyfikacje zawieszenia w Polonezie trzeba zacząć od wymiany amortyzatorów. Z moich doświadczeń wynika, że "jedynie słuszna" droga to Bilsteiny. Już sama zmiana amortyzatorów zmienia to auto nie do poznania.
Pozdrawiam Sławek |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-09-15 19:12:32 powiem tak. mam swoje zdanie na ten temat.
po pierwsze zeby wchodzic w zakrety z gazem na maxa trzeba miec: a)mocny silnik b)szpere c)dobra zawieche a i b sa oczywiste a co do c to: -przod: sprezyny z drutu 15 lub 16mm 300mmwys 7,5zwoja lub 6,5. belka musi byc przerobiona i calkowicie obspawana, mocowania dolnych wachaczy powinny przemiescic sie o 0.5cm na zewnatrz(rozwiercic i naspawac podkladki-sprawdzone i bezpieczne) wtedy mamy normalny negatyw. negatyw z 3stopnie jest jak najbardziej w porzadku, hamulce sa i tak dobre, kto kiedys jechal moim poldkie ten wie o czym mowie. amory to naturalnie bilstein ustawiony na asfalt. zawiecha nie jest za twarda i super trzyma sie drogi, naturalnie myszkuje po drodze ale do tego przyzwyczjamy sie po 30km i nie myslisz o tym. naturalnie nie ma mowwy o jakiejs przesadnie malej kierownicy i jakims dresowatym uchwycie kierownicy na dwunastej jedna reka . zbieznosc seryjna. polecam montaz uniboli. koszt lozyska to 35zl. lozysko PEG-16, pasuje idealnie, sruby dajemy 16mm twardosc powyzej 10 , trzeba dorobic tulejki z rurki fi16 wewn i z silentblocka aby przytrzymac lozysko w wachaczu. tyl: ja mialem trzy piora wyklepane prawie na plasko, obciete mocowanie na maxa i bilsteiny. jednak proponuje nowe resory dwupiorowe albo dolne pioro dluzsze. po pierwsze jest to lzejsze a po drugie auto lepiej sie prowadzi bo nie podskakuje. mozna zalozyc stabilizator i drazek panharda ale tego nie mialem w mojej rajdowce. Kiera jest swietna z MJM dwuramienna stary "kwadratowy" typ. Kto widzial poldka w akcji ten wie ze jak na poldolota prowadzil sie calkiem dobrze. ----------------- Pozdrowienia Walezy Fiat 131 Abarth s2000 :) |
Crazy-FSO Polonez 1.5GLE Łódź | 2003-09-15 20:45:48 Jaka jest cena bilsteinów?? |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-09-15 20:59:12 200-220zl sztuka ----------------- Pozdrowienia Walezy Fiat 131 Abarth s2000 :) |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-11-29 17:56:12 Nie ma sprężyn sportowych (czytać obniżających) do poldka, robionych przez firmy zajmujące się sportem. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-11-29 18:00:23 Obcięte od trucka byłyby chyba dobre |
cebka Miłośnik FSO Było Wąskie Caro 1.9 ... Lublin | 2003-11-29 19:46:53 Jeszcze nikt kto ucinal sprezyny nie skarzyl sie ze cos jest nie tak |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-11-30 11:52:48 Dla mnie przynajmniej łatwiejsza jest wymiana resorów niż sprężyn.Popieram koncepcję sprężyn Truckowych,jeno niekoniecznie od diesla(to już dosyc ekstremalna twardość).Poza tym jeżeli utwardzisz tylko sprężyny/resory a zostawisz seryjne amortyzatorki efekt nie będzie rewelacyjny.
Osobiście w swoim kombi jestem w miarę zadowolony z zawieszenia.Jedyne co planuję to właśnie utwardzenie amorków i ciachnięcie o jeden zwój SERYJNYCH sprężyn.Pozostaje tylko problem braku warsztatu utwardzającego amory w naszym regionie.Może wie ktoś o takowym? |
polonezcaro . | 2003-11-30 18:07:54 bajkopisarze....
Jak ktoś kupi mi sprężyny od Trucka diesla żółte (już nawet ne muszą być zółte) w sklepie stawiam mu 0,7L Nie istnieje coś takiego jak spręzyny żołte i zielone , Jest podana charakterystyka tych sprężyn w książce Morawskiego.... i co z tego jak fabryka produkuje tylko znormalizowane sprężyny do FSO-Polonez... Nie ma możliwości zakupienie takich sprężyn NOWYCH... Kiedyś był podział - ale już go nie ma, a na giełdzie też nie radze kupować sprężyn , nówki sztuki od trucka kosztują ( zaznaczam fabryczne!!) 55zł/sztuka. Rozchartowywać sprężyn nei radze bo zmienić charakterystyki w ten sposób trak łatwo się nei da - nie sposób jest je rozgżać - sztuką jest je tach chłodzić aby nadać im odpowiednią charakterystyke.... a to potrafi nie wielu i nei w pierwszym leprzym zakładzie... A kowal to jest dobry do resorów a nie sprężyn, a i tak jak za bardzo utwardzisz resor to Ci może pęknąć . A komplet nówek kompletnych resorów od kombi jest tak tani że nie opłaca się płacic kowalowi za kombinacje - ale o tym juz bylo w innym poście A jak by ktoś chciał kupić nówki sztuki sprężyny od trucka ( jeszcze z metkami ) to tanio sprzedam - najlepiej na spocie radomskim w niedziele / będe miał na kika pierdółek do MB |
WhitePower warszawa | 2003-12-02 13:28:03
|
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-06-30 13:46:52 Jak obnizyc zawieche w poldku? przy zachowaniu odpowiedniej sztywnosci.
Czy ktos skracal tylne wsporniki resorow? [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-19 18:36:06 ] |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-06-30 23:47:50 a ma ktos z was na pozbyciu wsporniki "nie wieszaki" resorow od DF rocznik do 1970 sa krotsze i to jakies 70mm . |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-06-30 23:51:31 Najprościej aby zglebić Poldka to z przodu sprężyny od Trucka z opciętymi zwojami, a z tyłu 3 pióro i oddać do kowala i powiedzieć ze sie chce by siedział niżej, przynajmniej tak mi sie wydaje. Będzie nizej i utwardzony. |