Preparaty antykorozyjne i inne materiały renowacyjne - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ja polecam novola. trzyma sie super juz ponad rok. zime przetrzymal i jest ok
co do brunoxa to tak jak pisal Randal_ .
  
 
A baranek też jest dobry. Ja zrobiem swojego "PUGA" i 3 lata już jeżdzę. Brak sladów uszkodzeń, pknięć itp. Oczywiście wcześniej wszystko zabezpieczyłem antykorozyjnie.
  
 
> ja polecam novola. trzyma sie super juz ponad rok. zime przetrzymal i jest ok

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem ciekaw PG co dales pod baranek Novola, ostatnio w sklepie lakierniczym kupilem 4 takie baranki szare: 2 MS i 2 HS bardziej elastyczne. Z barankiem nie mialem jeszcze doczynienia, wczesniej używalem bitexu. Bede to kladł pedzlem i pistoletem na spod w Lanosie, chcę uzupelnic konserwacje blizej silnika i dac pod osłony tłumików, ale boje sie ze mi to popłynie. Podwozie praktycznie nie sladów korozji, tylko niewielkie naloty rdzy w otworach belek. Zastanawiam sie uzyciem podkładu reaktywnego lub zwykłego z żywicą Novola (1+1 za 61zl). Zgory dzieki za odp, pozdrawiam Bogdan.
  
 
Jeśli chodzi o Brunox, to faktycznie mogę polecić z czystym sumieniem.
Jeszcze dwa lata wstecz całkowicie nie ufałem środkom typu "odrdzewiacz". Nieco później dostałem jako "naczelny niedowiarek" próbki Brunox' a do darmowego testowania. Nie tylko przekonałem się, że jest skuteczny ale też zacząłem handlować tym ze Szwajcarami.

Dużą zaletą tego środka jest bezterminowy okres przytatności do stosowania, co pozwala na zaopatrzenie się w pewną ilość bez groźby utraty zainwestowanych pieniędzy.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2005-05-23 20:41:01, SpeedR pisze:
Jeśli chodzi o Brunox, to faktycznie mogę polecić z czystym sumieniem. Jeszcze dwa lata wstecz całkowicie nie ufałem środkom typu "odrdzewiacz". Nieco później dostałem jako "naczelny niedowiarek" próbki Brunox' a do darmowego testowania. Nie tylko przekonałem się, że jest skuteczny ale też zacząłem handlować tym ze Szwajcarami. Dużą zaletą tego środka jest bezterminowy okres przytatności do stosowania, co pozwala na zaopatrzenie się w pewną ilość bez groźby utraty zainwestowanych pieniędzy. Pozdrawiam - SpeedR



A czy mógłbyś napisać coś na temat brunoxa? np. czym najlepiej rozcieńczać/nie rozcieńczać, czym odłuszczać/nie odtłuszczać miejsca stosowania. Mógłbyś napisać też jakie są ceny tego preparatu (jeżeli handlujesz nim).

pozdrawiam
  
 
Niestety... handlowałem.
Choć o ceny w każdej chwili mogę się dowiedzieć. Jutro dam znać.

Jeśli natomiast chodzi o stosowanie, to z praktyki mogę polecić (do ogólnego zastosowania) Brunox Epoxy do zaprawek pędzelkowych.

Właśnie "wersja" Epoxy charakteryzuje się dobrymi własciwościami antykorozyjnymi, oraz ma kilka cech pomocnych w późniejszym procesie lakierniczym...
1. Nie zawiara metali ciężkich, ani olejów mineralnych mających niekorzystne działanie na późniejsze podkłady i lakiery
2. Już o tym wspomniałem, ale... posiada nieograniczony czas przydatności do użycia
3. Ma charakter obojętny dla dostępnych w handlu ogólnym lakierów i podkładów a także mas szpachlowych.
Jeśli chodzi o rozcieńczanie to Brunox można rozcieńczać wyłącznie Acetonem, jednak ze względu na "fabryczną" gęstość oraz stosunkowo długi czas schnięcia nie polecam takiego procederu.

Prócz odmiany Epoxy, środki Brunox są dostępne pod różną postacią i do różnych zastosowań.
- Turbo Spray (tylko w aerozolu) do ochrony antykorozyjnej a przy okazji jako środek smarująco - czyszczący
- Turbo Spray IX50 (tylko w aerozolu) do powstrzymywania procesu korozji (+ funkcja smarująca)
- Turbo Spray IX100 (areozol) podobnie jak powyższe, dodatkowo tworzy silną i długotrwałą powłokę, tzw. półpodkład

W wolnej chwili zeskanuję pełną specyfikację i udostępnię na forum do poczytania.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
a gdzie we wrocku dostene brunoxa???? ktoś może wie???
  
 
a moze ktos wie gdzie mozna dostac brunoxa Turbo Spray IX100.?


Np. na allegro nie ma czegos takiego...
  
 
Cytat:
2005-05-30 00:22:40, laska18 pisze:
a moze ktos wie gdzie mozna dostac brunoxa Turbo Spray IX100.? Np. na allegro nie ma czegos takiego...



Zapytaj w jakimś sklepie z bronią, wiatrówkami i takimi podobnymi. Poza tym na polskiej stronie brunoxa masz liste przedstawicieli...
  
 
ul przewoz 2
jest dystrybutor (albo ktos taki) brunox'a
tam jest taka okolica handlowo - uslugowa
jak sie wejdzie to budynek na tylach trza pare razy okrazyc zanim sie znajdzie ten sklepik, dodam ze jest po stronie wschodniej budynku(hali,magazynu)
30ml 10 pln
100ml 15 pln
250ml 30 pln
sa jeszcze chyba 500ml i 1L
mila fachowa obsluga doradzi co jest nam potrzebne

ja stosowalem brunoxa epoxy do elementu spawanego jakies 2 tyg temu i póki co moge go z czystym sumieneim polecic zobaczymy za kilka lat
koniecznie nalozyc 2 warstwy!!!
szwagier jakies 2 miesiace temu zrobil tym felgi i tez jest luks

ps. mam pytanie czy na brunoxa nakladac mozna juz koncowy lakier?? - mowie o lakierze na karoserii samochodowej bo na tej powierzchni nie chcialbym nic testowac
  
 
Cytat:
2005-06-07 21:27:26, NAZIK pisze:
ul przewoz 2 jest dystrybutor (albo ktos taki) brunox'a tam jest taka okolica handlowo - uslugowa jak sie wejdzie to budynek na tylach trza pare razy okrazyc zanim sie znajdzie ten sklepik, dodam ze jest po stronie wschodniej budynku(hali,magazynu) 30ml 10 pln 100ml 15 pln 250ml 30 pln sa jeszcze chyba 500ml i 1L mila fachowa obsluga doradzi co jest nam potrzebne ja stosowalem brunoxa epoxy do elementu spawanego jakies 2 tyg temu i póki co moge go z czystym sumieneim polecic zobaczymy za kilka lat koniecznie nalozyc 2 warstwy!!! szwagier jakies 2 miesiace temu zrobil tym felgi i tez jest luks ps. mam pytanie czy na brunoxa nakladac mozna juz koncowy lakier?? - mowie o lakierze na karoserii samochodowej bo na tej powierzchni nie chcialbym nic testowac


tak mozna
  
 
czym proponujecie usunąć, ślady lakieru po drzwiach zaparkowanego obok samochodU?? oraz takie małe kropeczki rdzy?? lakier metalik!!
Dzięki!!
  
 
WItam.Ja na blache gołą ale w sumie bez rdzy kładłem Cortanin F ale po zaschnieciu brudzi to reke !! Czyli nie przylega do blachy ?? Na to mam podład kłasc albo szpachle i nie poodpada?? Bo mam lekkie wątpliwosci

[ wiadomość edytowana przez: Nosb dnia 2005-07-23 21:33:34 ]
  
 
Nie polecam stosowania Cortaninu bo po jakimś czasie zaczyna "kredować" i odpada wszystko co na nim jest !!!!!!!
Podobnie jest z Polrustem lub Kompleksorem
Jeśli jest rdza to ją usunąć maksymalnie jak to jest możliwe - piaskowanie, szlifowanie itp...

Rozwiązanie profesjonalne:
>>Elementy karoseryjne<<
1. Podkład reaktywny (wash primer)
2. Podkład epoksydowy
3. Ewentualne szpachle
4. Podkład gruntujący
5. Lakier

>>Podwozie<<
1. Podkład reaktywny (wash primer)
2. Podkład epoksydowy grubopowłokowy
3. masa bitumiczna-kauczowa nakładana pędzlem
4. masa bitumiczna-kauczukowa nakładana pistoletem dla poprawienia estetyki
5. wosk (taki jak do profili zamkniętych) np Elaskon ML
  
 
Mam pytanko odnośnie Brunoxa epoxy
Czy po wyschnięciu trzeba szlifować go papierem czy od razu innymi podkładami lub lakierami ???
  
 
Znam ten temat bo przez 11 lat ratowałem różnymi wynalazkami swojego teraz 21 letniego fiacisza 125 (ma go nadal mój chrześniak), zmieniłem go na fiestę 98 i zamierzam stosować nowsze technologie:

http://www.brunox.com.pl/ (Tu są adresy dystrybutorów)

Posumowując moje doświadczenia:
- Cortanin czy inne wodorozcieńczalne reaktywanty nie zdają egzaminu, słabo przyjmują lakier, łuszczą się tam gdzie rdzy nie ma.
- bitex ukrywa rdzę a nie zabezpiecza, pęka np przy lewarowaniu lepsze są bitgum lub cyklokor (nie wiem czy jeszcze robią Instytut chemii przemysłowej na Faradaya w Warszawie)
- fosol, focyt niszczą (odbarwiają) lakier i jeśli nie spłuczesz to same tworzy rdzę
- na małe dziurki polecam cynę (!) dobry lut działą jak ocynk
- nie każda żywica się nadaje na blachę, utwardzacze (niektóre) działają jak kwas
- czasem lepiej dać blacharzowi zarobić niż konserwować rdzę (szukajcie takiego z migomatem)
I jeszcze jedno:
NIE MA JAK WOSK!
Najlepiej twardy wymagający mozolnego wcierania, wodę zatrzyma przez 2 miesiące! Polski wosk jest rewelacyjny (PS, SP czy jakoś tak).
Plastmal daje świetne efekty ale zmywa się po 2 tygodniach.
r_duszynski@op.pl
P.S.
Napiszcie coś o Rust Check, dobre to jest?





[ wiadomość edytowana przez: zmorra dnia 2005-09-10 11:40:10 ]
  
 
Cytat:
2005-08-13 17:59:57, looqasch pisze:
Mam pytanko odnośnie Brunoxa epoxy Czy po wyschnięciu trzeba szlifować go papierem czy od razu innymi podkładami lub lakierami ???



Wg producenta jest to gotowe pod lakier.

Adres producenta:
www.brunox.com.pl (tu jest więcej informacji)
  
 
brunoxem wysmarowałem wyczyszczone do gołej stali nadkola w mojej maszynie---pieknie się zaczerniło(jakaś reakcja chemiczna),potem wysmarowałem to jakims srodkiem do konserwacji---zobaczymy na wiosnę..))
  
 
a może ktoś malował podwozie hammeritem?
  
 
Cytat:
2005-10-18 23:41:04, leszek_espero pisze:
a może ktoś malował podwozie hammeritem?


taka naprawa jest dobra na otarcia, żeby wiosny doczekało, ale nie na trwałe. A teraz packałem wszystko Brunoxem, obaczym Hamerite testowałem na czystej blasze, ale na rdzę chyba nic nie da



[ wiadomość edytowana przez: zmorra dnia 2005-10-22 23:26:50 ]