Pomocy!!! duze spalanie gazu - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-11-24 12:10:05, omegafan pisze:
nie chce mi sie tego tam czytać.......... napisz mille co już wykluczyłeś,co wymieniłeś ,sprawdziłeś i takie tam.........może coś sie wykombinuje.ile palił ci w lato......a może ta instalka tak ma??? napewno podjechanie do jakiegoś dobrego autoryzowanego warsztatu by coś wyjaśniło-ale z magikami tez nic nie wiadomo we Włocławku jest dobry gaziarz na metalowej.al emasz chyba za daleko pozdr [ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2004-11-24 12:13:59 ]



narazie jest jak jest, musiał bym w ciemno wydać ze 120 PLN zeby wykluczyć świece i filtry, a narazie mam na glowie lakierowanie maski a to na kieszeń studenta spory wydatek dobrych gazowników u mnie brak, narazie obskoczylem dwóch, nic nie stwierdzili, każdy tylko w ciemno rzuca: zmień Pan to to to i tamto moze pomoze moze nie. Zwyczajanie nie chce im sie za 30 PLN myśleć.. latem tyle samo, no moze 0,5 litra mniej..
  
 
Panowie. Nie wiem czy dobrze rozumuję ale jak sprawdzić co jest przyczyną dużego spalania np 16/100.
Jak to zbadać? Sprawdzić jakie jest spalanie na benzynie ?
O ile wiecej powinien spalić gazu? Gdzie szukać przyczyn.
Spalanie 16 litrów nie zależy chyba od świec czy filtra powietrza (filtr powietrza wymieniałem zresztą).
  
 
Cytat:
2004-11-27 23:04:30, roberta0 pisze:
Panowie. Nie wiem czy dobrze rozumuję ale jak sprawdzić co jest przyczyną dużego spalania np 16/100. Jak to zbadać? Sprawdzić jakie jest spalanie na benzynie ? O ile wiecej powinien spalić gazu? Gdzie szukać przyczyn. Spalanie 16 litrów nie zależy chyba od świec czy filtra powietrza (filtr powietrza wymieniałem zresztą).



no własnie co jest przyczyną bo jesli benzyny pali mi góóóoóra 10l ..
  
 
Cytat:
2004-11-18 23:04:06, mille pisze:
Byłem dzis na stacji diagnostycznej po przegląd, podczas sprawdzania na analizatorze zauwazylem lambde w wysokosci 1,350, O2- 3,5% CO2- około 8%.. znajomy diagnosta zacząl troche kręcić, podnieslismy dawke gazu zeby powietrze moglo do konca sie spalic, lambda zaczeła spadać ale równocześnie z nią wzrosła ilość O2 do około 5,5% i spadła CO2 do 7%.. Probowalismy w te i we we ale ciagle efekt był ten sam. Postanowilem zdjąc troche taśmy z dolotu, w tym momencie lambda i O2 podskoczyły bardzo gwałtownie auto straciło moc.. Najlepszy winik jaki uzyskalismy to" lambda- 1,050 CO2 - 8% O2- 4,5% dotychczas auto ciagle paliło 16,5l dlatego tak bardzo zalezalo mi na własciwym ustawiniu.. co jest przyczyną ze nie udaje sie ustawić wszystkiego jak być powinno albo wielka lambda i mniejsza ilośc O2 albo na odwrót..W która strone kombinować



witam.

na poczatek troche lekcji zeby zrozumiec diagnostyke samochodu na podstawie analizatora.
CO to ilosc tlenku wegla w spalinach im jest go mniej tym lepiej.
dla silnikow gaznikowych dopuszczalne jest do 2.5 procent.
CO2 to ilosc dwutlenku wegla w spalinach im jest ngo wiecej tym lepiej i na benie przy idealnym spalaniu powinien sie miescic pomiedzy 12 a 15 procent a przy gazie moze byc o 1 procent nizej.
O2 to ilosc tlenu w spalinach i powinno byc go jak najmniej a najwyzej 1.5 procent. powyzej to sa albo nieszczelnosci w ukladzie dolotowym albo wydechowym lub jednoczesnie silnika.
HC czyli weglowodory to ilosc czasteczek wegla na jednostke objetosci spalin. i tez powinno byc ich jak najmniej. w autkach na wtrysku do 100 ppm a gaznikowych do 400 ppm.
wieksza ilosc HC to wskazuje na niesprawny uklad wysokiego napiecia,regulacje zaworow,wypalone gniazda zaworowe lub zawory, wytarte krzywki zaworowe.
podaj mi takze ten parametr.
  
 
Wiec u mnie na analizatorze wyglądało to tak :
Wyniki badań spalin:
3000 Benzyna
CO2 %vol 13.68
HC ppm vol 104
O2 %vol *
CO %vol 1.424
COcor %vol 1.42
Lambda *

Bieg jałowy Benzyna
CO2 %vol 12.82
HC ppm vol 191
O2 %vol *
CO %vol 1.229
COcor %vol 1.31
Lambda *

3000 LPG
CO2 %vol 11.51
HC ppm vol 138
O2 %vol *
CO %vol 0.992
COcor %vol 1.11
Lambda *

Bieg jałowy LPG
CO2 %vol 8.09
HC ppm vol 1954
O2 %vol *
CO %vol 1.564
COcor %vol 2.27
Lambda *

Croma1 czy możesz to przetłumaczyć na jezyk zrozumiały dla ludzi.Czy z moim silnikiem jest coś nie tak ?
Robert
  
 
mam eskorta 93r 1.4 i pali mi 20l/90 km . ustawial mi juz to majster i juz wymienialem filtry i nic dalej to samo

[ wiadomość edytowana przez: FRYCu dnia 2007-12-19 21:58:28 ]
  
 
Witam.
Mam forda escorta 1,6 16v .Rozwiązałem problem dużego spalania gazu. Na początku palił mi srednio 18 l. gazu a po wymianie dysz na mniejsze i autokalibracji 14 l. Jak dla mnie to dalej było za dużo i ponowna wymiana dysz. Dodam ze na początku były 2.3 mm a zeszłem na 1.4 mm ale to nie pomagało.Różne cisnienia gazu(regulacja parownika) tez nic praktycznie nie zmieniały. Rozwiązaniem okazało sie przestawienie napięcia sondy lambda na komputerze. Miałem ustawione na 0-1 v i z tego co sie okazało to ona na tych ustawieniach wogle nie pracowała. Na komputerze pokazywało czerwony pasek.Teraz sonda pracuje i spalanie jest rewelacyjne bo o połowe mniejsze. Poprostu silnik dostawał za mało powietrza i nie spalał tej mieszanki tylko ją wyrzucał. Instalacja omvl . Wszystko robiłem sam na pożyczonym przewodzie bo gazownicy w mieście nic mi nie pomogli i rozkładali rece.
Pozdrawiam.
  
 
Witam serdecznie mam spory problem, a mianowicie ... mam discovery 4.0 paliło w miare możliwości i jazdy czyli 18-23 l gazowni czyli i tak calkiem ( a przy jezdzie w terenie i butla 90 potrafi 1 -1,5 h schodzic) natomiast od ok. miesiąca przy delikatnej jezdzie pali 35-38 litrów ... byłem u "mistrza gazowni" w miescie i stwierdził że to parownik ... ustawił mapy zrobił parownik, sprawdził szczelność i jak bo to powiedzieć był to strzał w 10 ... bo skasował 100 i pali dalej 35 :/ ... nie pamiętam niestety firmy instalacji.