Strumienica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jak wywalilem katalizatorek i wloze w jego miejsce strumienice to cos sie bedzie mi je..lo w samochodzie (esi 1,8 benzyna) jak tak to co?
  
 
mało odczuwalnie się zwiększy moc ( niech będzie z Toba )

Witojcie
  
 
a maxymalna i co sie psuje??
  
 
Strumienieca poprawia osiągi w wąskim zakresie obrotów. A niewłaściwie zamontowana może powodować powstawanie fali stojącej i odbicie spalin z powrotem do cylindrów. Proponuję wejść na stronę Fiat & Furious i poczytanie artykułów inż. Pachonia.
  
 
a linka mogl bys dac??
  
 
KLIK To na początek...
  
 
Od króregoś roku samochody obowiązuje posiadanie katalizatora, jeżeli samowalnie go wyrzucisz możesz nie tylko nie przejść przeglądu ale jeszcze zapłacić. Strumienicę należy umieścić zamiast środkowego tłumika. Rzeczywiście Pachoń jest ekspertem poszukaj jego artykułów i poczytaj.
  
 
To co napisałeś Tomopulus jest zależne od wpisu w dowodzie rejestracyjnym. I prawodawstwo polskie tylko do tego się odnosi.

A co do strumienic - inż Pachoń, a potem Wasza wola.
  
 
Ja zamiast katalizatora wsadziłem cos takiego.
W efekcie zauważyłem, essi zbierał się troche lepiej "z dołu", i troszke elastycznośc się poprawiła. Nie wiem co z V maxem bo się bałem przetestować. Jechałem 195 i musiałem ostro schamować ale jeszcze może by 200 poszedł.
  
 
Tsport, musiałbyś zhamować autko, wtedy zobaczyłbyś rzeczywistość.
  
 
O co ci chodzi???
  
 
O hamownię. Najlepiej ze zdjętą strumienicą i z założoną. Wtedy zobaczysz tzw. "mity i fakty".
  
 
Cytat:
2004-11-08 18:56:02, WilK pisze:
O hamownię. Najlepiej ze zdjętą strumienicą i z założoną. Wtedy zobaczysz tzw. "mity i fakty".


Dokładnie wtedy wszystko wyjdzie jak na dłoni i tu uwaga może wystąpić rozczarowanie w skrajnych przypadkach nawet wielkie
  
 
Cytat:
2004-11-08 18:58:43, kornat pisze:
Dokładnie wtedy wszystko wyjdzie jak na dłoni i tu uwaga może wystąpić rozczarowanie w skrajnych przypadkach nawet wielkie



Niestety Kornat, jako praktyk ma rację. U mnie oprócz nieznaczniego zwiększenia momentu w zakresie 3000-4000 rpm polepszyła się jedynie zdolność "rzucania marchewkami".
  
 
Zgadza się marchewki przy strumienicy wychądzą zdecydowanie chętniej choć u mnie w Ladzie marchewy szły przy dwóch tłumikach (sportowych) ale za to w rurze fi 60mm
  
 
Ja miałem zaledwie 56mm. Ale też poniekąd dawało to radę.
  
 
Wszystko zależy od tego do czego konkretnie potrzebujemy wydech, czy do sportu czy na ulicę i do tegu dobieramy zakres przeróbek ot co ja wybrałem wersję hardcore ale Lada była tylko do rajdów a nie na codzień.
  
 
A ja miałem hardcore na codzień, ale ciii... bo ponoć przedstawiciele prawa tez nasze Forum przeglądają
  
 
Hardcore na codzień to ja miałem najpierw w DF a później w MKIV ależ to chodziło sąsiedzi zawsze wiedzieli o której wróciłem do domu
  
 
Ja niebawem będę mieć samych policjantów za sąsiadów. I tez będa wiedzieć kiedy wracam, a jeszcze bardziej, kiedy wychodzę