Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
- jesli ma cztery wycieraczki to będą raczej podobne do tych z prototypu. To by potwierdzało dlaczego czasami widziałem Polonezy z płaskimi (lub nawet lekko wklęsłymi) szkłami reflektorów - ciekawe czy na zwykłych to bedzie chodzić?
- Polonez z silnikiem VM był - mam nawet prospekt...
- a silnik 1300 od Poloneza czy DFa???

[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2006-02-24 09:47:05 ]
[ powód edycji: usuniecie sytatu ]
  
 
zatujesz od DFa... pewnie ze od poloneza
  
 
ten podek z prospektu ma tez inne lusterka
  
 
Cytat:
2004-11-03 10:44:37, 4971 pisze:
- jesli ma cztery wycieraczki to będą raczej podobne do tych z prototypu. To by potwierdzało dlaczego czasami widziałem Polonezy z płaskimi (lub nawet lekko wklęsłymi) szkłami reflektorów - ciekawe czy na zwykłych to bedzie chodzić? -


Wycieraczek reflektorów nie było na produkcji tylko były montowane przed wysyłką (przeważnie do Finlandii) na Stacji Informacyjno-Serwisowej). Gdy było mało czasu (czekał prom) to szły w pudłach i na miejscu były montowane przez polską ekipę z FSO która tam pracowała u dealera. Na normalnych reflektorach też były montowane przez bardziej obrotnych pracowników.
  
 
przyznam ze wycieraczki na lampach w pn-ie widzialem tylko raz.ciekawe czy da sie je zamontowac tak zeby dzialaly.niezly smaczek,do tego przedni spojler i cromodory lub ronale.oczywiscie cibie i unitra po boku
  
 
gosciu mowil ze sa jakies problemy z silniczkiem ale to mozna preciez jakos zrobic wykreci sie z lady albo bmw jest za to oryginany wlacznik i cos tam jeszcze...
jakbyco szukam halogenowych wkladow Zelmotu z pierwszej serii na mijania i dlugie ,mialy napis made in poland i Zelmot pisanymi nie drukiem
a i szukam znaczka POLSKI i Chardonet i wogole bajerow do PNa
  
 
stalkerx wklady na H4 Zelmotu dokladnie takie jak opisales dostaniesz bez problemu, w fabrycznym pudełku, poptytaj w sklepach z czesciami do FSO, ja dostałem bez kłopotu, komplet, 2xmijania + 2xdługie, sztuka w cenie około 20 do 25zł, zalezy od kupca.
  
 
stalkerx:
Jezeli sa na zbyciu ww. wycieraczki, tudziez instrukcja to biore od reki i z pocalowaniem
Ten silnik odprezony 1.3 to jest polonezowski? Ciekawe z ktorego jest roku?
W Anglii raczej nigdy nie sprzedawali PN 1.3.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Nastepna zagadka: w Norblinie jest Polski Fiat 125p o bardzo niskim numerze nadwozia (cos około 30 numeru). Czy zauważył ktoś z was, że na jednym słupku ma wlot wąski a na drugim szeroki?
Pewnie to wersja próbna i dlatego nie poszła na sprzedaż tylko do magazynu...
  
 
zastanawia mnie czym roznily sie wersje worewicz od wersji "Lux" czyli tej z prostokątnymi reflektorami
  
 
Cytat:
2004-11-08 22:36:36, cendra pisze:
zastanawia mnie czym roznily sie wersje worewicz od wersji "Lux" czyli tej z prostokątnymi reflektorami


Wersje lux byly oznaczone "X" a prostokatne reflektory byly montowane do wszystkich wersji ze wzgledu na klopoty z zaopatrzeniem w okragle.
  
 
Cytat:
2004-11-08 22:36:36, cendra pisze:
zastanawia mnie czym roznily sie wersje worewicz od wersji "Lux" czyli tej z prostokątnymi reflektorami



1.5L to nie to samo co 1500X i 1.5X!
(X to wersja exprtowa jeszcze bogasza od LUX) pierwsze LUXy mialy nawet znaczek (taki jak w 78 125p z lampami od wartburga 353) ;
prostokatne lampy, mocniejszy silnik, radio wszystkie roznice miedzyC,L ,S sa elegancko wymienione w Motorze chyba z 81r i nawet w klubie ktos to fajnie opisal
apropos coupe to glowy nie dam czy 1.5X to oryginalne oznaczenie ... ale pasuje
  
 
Czy 3dry robione byly z chromowanymi popielnicami z tylu jakby ktos mial to jestem ciekawy bo w Norblnie sa chromowane a w 2sztukach jakie widzialem byly plastikowe 1 typu jak na konsoli i to chyba tylko z prawej strony
Moze chromy byly tylko w tych 79/80 do polowy 80 tak jak w 5dr
  
 
ja w swoim mialem totalny mexyk ktos boczki i fotele obszyl szmata w amerykanskie barwy ale od tym calym gownem byly duze otwory na popelniczki starego typu
prownywalem ostatnio srodki z 3dr-em 80 z kielc ktory ma numer o ile pametam ponad 46000 i znaczek FSO na atrapie a srodek wykonczony w pieknych wisniowych welurach + 2plastikowe popioly
szkielet poszycia w porownaniu z moim wygladal na fabryczny ale moj jest o ponad 20tys starszy
nie jestem pewien gdzie skladali 3dry ale moj sadzac z jakosci spawania to seria probna i to chyba po kielichu raczej z OBR w Falenicy

I kiedy robili ta dziwna kierownice do PNa co ma kolega w coupe montowana byla w coupe i 3drach czy na export?
pytam bo widzialem taka u znajomego w garazu ..chyba brazowa i czy warto sie za nia zakrecic

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-01-12 12:02:27 ]
[ powód edycji: porządki ]
  
 
PYTANIA
-czy wie ktos cos o brazowej atrapie do pna mr 80 ?
-czy deska 3dr/coupe w kolorze orzechowym wystepowala rownolegle z brazowa czy po 80 byl tylko jeden odcien itaki sam w LUXach i 3/coupe ?
bo ja bardzo chetnie kupie orzechowa w dobrym stanie

-co do innej kierownicy to pochodzi z 3dr (LUX)
i takich rzeczy sie sprzedaje ,napewno nie ja.. wymiana owszem ale ta sprawa jest nie zalatwiona wiec nie ma o czym mowic na dzien dzisiejszy ... moze jutrzejszy sie zobaczy
  
 
dziś mnie olśniło że w starych polonezach były różne rodzaje tylnych kloszy, tzn różniły się kształtem odblasku, i moje pytanie jest następujące:
które klosze są starsze i kiedy zmieniono wzór ( z prostokątnego na kwadratowe, lub odwrotnie)???


[ wiadomość edytowana przez: guczii dnia 2004-11-15 18:53:14 ]
  
 
1987

Pozdrawiam
Adamus
  
 
thx Adamus
wiedziałem że można na Ciebie liczyć
  
 
Zmiana oczywiscie z odblaskow prostokatnych przylegajacych na kwadratowe odstajace

Adamus
  
 
qrwa tragedia!! gadalem z kumplem w weekend. on mial borewicza z roku 1979 z silnikiem popolicyjnym 1.7!! urwaly mu sie zaczepy od silnika na belce i pociol zqrwysyna na kawalki!!! poldas chdzil jak złoto, miał belke za kanapą tylnia i jestem załamany że wcześniej z nim nie gadalem i nie wzialem go jak byl jeszcze w całości!! teraz jet kupa części w garażu. jak ktoś coś potrzebuje to prosze na priva (bede w poniedzialek dopiero) ale jes pare ciekawych rzeczy do wziecia z tego co wiem! żałoba po poldasie, miał 25 lat i już go niema...