Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 33

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaciekawiła mnie ta fotka. Pierwszy Coup, ciekawe co sie z nim stało ?, Ma ktos jakies wiedomosci w tej sprawie ?
3D sie uchował po dzis, los jaki spotkał tego coupa jest zagadkowy


  
 
Najstarsi gorale z FSO nic nie wiedza, albo nie chca powiedziec
Zdjecie od przodu jest w ksiazce inz. Dembinskiego.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Zdjęcie to pochodzi (lub tam je wykorzystano) w artykule Zbigniewa Skoczka w Motorze nr 8 (2123) 19.II.1994, podpis pod zdjęciem "Polonez coupe zaprojektowany przez Fiata nigdy nie wyjechał z tego garażu w Falenicy".
  
 
Czyli jest pewien slad. Ale skoro nigdy nie wyjechało to musieli rozebrac na czesci, bo przeciez nie wyparowało. Jest to w sumie mozliwe . Jak przygotowywali produkcje tej krótkiej serii, moze potrzebowali czesci na wzorzec dla kooperantów. I tak rozebrali i nie złozyli .
  
 
Cytat:
2005-10-02 22:15:16, goldrs pisze:
Zaciekawiła mnie ta fotka. Pierwszy Coup, ciekawe co sie z nim stało ?, Ma ktos jakies wiedomosci w tej sprawie ? 3D sie uchował po dzis, los jaki spotkał tego coupa jest zagadkowy





Klilka lat przed likwidacja OBRu w Falenicy bylem tam i pytalem o ten samochod powiedziano mi ze jest tylko 3dr,ale facet przypominal sobie ze niedawno widzial modele i tloczniki blotnikow Coupe; posiedzialem sobie troche przy kawie w gabinecie oczywiscie nie chcieli mnie wpuscic ale byli b.mili bo na pamiatke dostalem album "Jest taka fabryka w warszawie" Po 2, 3 latach bylem osobiscie przy wyjezdzie 3dra z Osrodka Teraz OBR jest dawno zamkniety,jest tam pusto i pozdejmowali wszystko co swiadczylo o tej instytucji. Wczesniej rozmawialem rowniez z Panem Skoczkiem ale cos nie za bardzo chcialo mu sie przypominac Byl wtedy jeszcze red.Motoru.
Ten wzorzec to niezly rarytas w/g mojej FIATOWSKIEJ literatury z 77r ma dluzsze drzwi , wycieraczki reflektorow i dlugi tylny zderzak bez listwy oraz inne okragle zegary i inne drobne roznice
  
 
Cytat:
2005-10-02 22:57:59, Mikry pisze:
Zdjęcie to pochodzi (lub tam je wykorzystano) w artykule Zbigniewa Skoczka w Motorze nr 8 (2123) 19.II.1994, podpis pod zdjęciem "Polonez coupe zaprojektowany przez Fiata nigdy nie wyjechał z tego garażu w Falenicy".


Moj list do Skoczka byl prawdopodobnie asumptem do napisania tego artykulu, zreszta wymienione jest tam moje nazwisko.
Ww. cytatu nie traktowalbym zbyt doslownie, niestety wiedza Pana Skoczka mimo, ze szeroka nie jest jednakowo gleboka.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Akurat z tym Coupe jest podobna historia jak z innymi autami ktore staly w Falenicy, lecz nie dotarly do Norblina. Wyglada na to ze pracownicy maczali w tym palce. Moze za kilka lat odnajdzie sie jak Makieta Warsa czy Polski Fiat Coupe
  
 
Cytat:
2005-10-05 13:12:50, Dawids pisze:
Akurat z tym Coupe jest podobna historia jak z innymi autami ktore staly w Falenicy, lecz nie dotarly do Norblina. Wyglada na to ze pracownicy maczali w tym palce. Moze za kilka lat odnajdzie sie jak Makieta Warsa czy Polski Fiat Coupe


W każdym razie ja tej Coupety w Falenicy nie widziałem
  
 
W 2000 r. tez jej tam nie bylo.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Nie chciałbym w tym miejscu siać fermentu, lecz podczas mojej krótkiej kariery zawodowej w FSO, z rozmów z pracownikami OBRSO wynikało, że 2000 Turbo powstało na bazie jakiegoś falenickiego Coupe (który tam był przez dłuższy czas garażowany).
A poza tym, to modele tłoczników do coupe były jeszcze w 1992 roku na modelarni zakładu nr 5 na Jagielońskiej (ówczesna narzędziownia). Na ich bazie regenerowano na kopiarkach tłoczniki do błotników przednich - ponoć modele te były wykonane z jakiegoś "dewizowego" tworzywa (tj. żywic) i poza tym, że wymiary trzymały idealnie to były niezniszczalne (w przeciwieństwie do tworzyw "krajowych" ).


Pozdrawiam
Rafał

[ wiadomość edytowana przez: rafikx dnia 2005-10-06 17:40:24 ]
  
 
Ta wersje trzega by zweryfikowac. W którym roku powstał 2000 TURBO ?. Jak sie okaze ,że grubo po roku 1983, to moze potwierdzac prawdziwosc tej histori. Chociaż z drugiej strony dlczego mieli by niszczyć, piekny "zabytek", tylko po to aby zostawic jedynie wybebeszona budę.
Masz moze namiar na byłych pracowników OBR-u, w końcu którys z nich na pewno zna prawdziwy los tego coupa.
  
 
A korzystając z okazji - jakie felgi ma to Coupe-prototyp? Bo ja jestem nie edukowany w tej kwestii
  
 
Cytat:
2005-10-08 00:00:07, Balcerk pisze:
A korzystając z okazji - jakie felgi ma to Coupe-prototyp? Bo ja jestem nie edukowany w tej kwestii


Typowe fiatowskie Cromodory, czy Crommodory.
  
 
A kiedy zlikwidowali OBR?
  
 
Cytat:
2005-10-08 15:35:49, MolibdenFSO pisze:
A kiedy zlikwidowali OBR?



W 1994 OBR na Jagiellońskiej istniał i miał się całkiem dobrze.
Nawet mieli czasem trochę roboty (np. kompleksowa przeróbka FSO Diesla na zasilanie benzynowe, ładowanie go do Caro i tego typu patenty).


Pozdrawiam
Rafał
  
 
Cytat:
A korzystając z okazji - jakie felgi ma to Coupe-prototyp? Bo ja jestem nie edukowany w tej kwestii

dokladnie to ma cromodory CD39
  
 
Czy ktos zauwazyl ze w zdjeciu coupe ma spojler, a 3D NIE ma spojlera??? Czekawa bo obecnie 3D ma spojler. Jescze chcialbym wiedziec jakie mial 3D felgi wtedy, czy mial tez Cromodory?
  
 
Cytat:
2005-10-12 00:12:28, hetman pisze:
Czy ktos zauwazyl ze w zdjeciu coupe ma spojler, a 3D NIE ma spojlera??? Czekawa bo obecnie 3D ma spojler. Jescze chcialbym wiedziec jakie mial 3D felgi wtedy, czy mial tez Cromodory?


Może to być ten sam spioler... Charakterystyczny jest jasny znaczek wyraźnie widoczny na czarno-bialej fotce coupe i na aktualnej fotce 3d:
  
 
Cytat:
2005-10-12 00:12:28, hetman pisze:
Czy ktos zauwazyl ze w zdjeciu coupe ma spojler, a 3D NIE ma spojlera??? Czekawa bo obecnie 3D ma spojler. Jescze chcialbym wiedziec jakie mial 3D felgi wtedy, czy mial tez Cromodory?


Przed coupem stoi najpewniej 5D. Na wszystkich dostenych zdjęciach 3D zawsze go posiadały.
  
 
Cytat:
2005-10-12 00:33:15, goldrs pisze:
Przed coupem stoi najpewniej 5D. Na wszystkich dostenych zdjęciach 3D zawsze go posiadały.



Aha, to ma sens. A jaki byl kolor tego coupe?