Rozrząd MKV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem z Niemiec MKV przebieg 145 000 rocznik 12. 1992. Niestety nie wiem czy był wymieniany pasek rozrządu. Nie wiem dokładnie co to za silnik. Napewno 16V, 1,8 chyba napisane jest EFI. Czy to ZETEC?

Pytania:
1) Po ilu się go wymienia
2) Czy silnik ten jest bezkolizyjny
3) Gdzie w okolicach trójmiasta można to zrobić i za ile
4) Czy idzie jakoś sprawdzić czy była wymiana czy nie

Pozdrawiam

  
 
jak 16v to zetec.... a rozrząd wymieniaj nie zastanawiaj się nawet.... nie wiadomo kiedy i czy w ogole był robiony.... a skutki mogą być koszmarne....
  
 
ja musze swoj wymienic bo ma juz ponad 60 tys km ale mam pytanie czy moj silnik 1.6 efi 8 zaworowy jest bezkolizyjny jakby pasek nie wytymał ???
czy zachowa sie jak zetec i skutki moga byc koszmarne ?
  
 
ja słyszałem, że to zeteci 16v sa bezkolizyjne.....ale szczerze to nie chce tego sprawdzać bo jakoś nie wierze, że naprawdę nic się nie stanie jak się urwie pasek
  
 
1,6 CVH tez jest bezkolizyjny o ile zbyt duzo nagaru nie ma na tłokach.
  
 
To w końcu Zetec 1.8 jest bezkolizyjne czy nie?
  
 
Cytat:
2004-11-14 12:44:59, WilK pisze:
1,6 CVH tez jest bezkolizyjny o ile zbyt duzo nagaru nie ma na tłokach.


Wilku jesteś tego pewien?
  
 
Cytat:
2004-11-14 20:55:30, Tsport pisze:
Wilku jesteś tego pewien?



Gdybys rozebral ten silnik chociaz raz (a Wilku to pewnie zrobil kilka razy w swoim zywocie) to sam bys sie o tym przekonal Sa podciecia na tlokach pod zawory.

A Zetec - plaskie tloki - kolizja nieunikniona.
  
 
Tak TSport. I'm sure.

W każdym razie przy kupnie autka powinno sie oprócz płynów rozrząd wymienić. Dla spokoju.
  
 
W zetecach wymiana rozrządu jest co 120tys km, ale większość polskich serwisów sugeruje wymianę przy przeglądzie na 90 lub 105 tkm (w mojej kombicy jest w książce serwisowej wpis z serwisu w Szwajcarii, że rozrząd wymieniany był przy 90tkm ).
Przy takim przebiegu jaki podajesz, rozrząd był na 99% robiony, ale zawsze pozostaje ten 1% niepewności .
  
 
to nie prawda ze nie cvh nie sa bezkolizyjne ja ten temat przerabialem ??????
  
 
Powolo, bo coś za dużo tych "nie"... co jest, a co nie jest w końcu wg Ciebie?
  
 
Cytat:
2004-11-14 23:16:38, zeberko pisze:
to nie prawda ze nie cvh nie sa bezkolizyjne ja ten temat przerabialem ??????



No to mie teraz zagiołeś z ta wypowiedzią co to potrójne zaprzeczenie ????

Toradek podał konkrety ze jednak CVH są bezkolizyjne co mnie bardzo ucieszyło ale wolę tego nie sprawdzać
  
 
Cytat:
2004-11-14 23:27:41, Rick_3 pisze:
No to mie teraz zagiołeś z ta wypowiedzią co to potrójne zaprzeczenie ???? Toradek podał konkrety ze jednak CVH są bezkolizyjne co mnie bardzo ucieszyło ale wolę tego nie sprawdzać



Dodam, że 1,6 CVH. 1,4 nie ma podcięć.
  
 
Generalnie jest tak, że 8V jest bezkolizyjne a 16V kolizyjne mam to zobrazowane na (H)Oplu Vectra 2,0 8V zerwany pasek i nic Calibra 2,0 16V zerwany pasek i duży bałagan w głowicy i do tego mniej w portfelu o 1000zł za głowice (używkę)
  
 
Ople ośmiozaworówki mają pionowe zawory. A CVH taka namiastkę układu DOHC, pod kątem.