Tuning escorta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc pisalem sporo tematow z zapytaniem czy to czy tamto oplaca sie wlozyc do essiny ale zawsze bylo sporo roznych odpowiedzi wiec postanowilem tym razem inaczej zadac swoje pytanie: Co byscie polecili mi ztuningowac w essim piszcie wszystko co wam przyjdzie do glowy (tylko niechce robic zadnych swapow bo to juz nie to) a jezeli chodzi ile chce przeznaczyc na to pieniedzy odpowiem krotko nie bede przeciez tego robil za jednym razem Wiec prosze o podpowiedzi Z gory dzieki
moze ktos przeniesc ten temat do dzilu tuning przypadkiem go dalem w ogloszeniach sorki

[ wiadomość edytowana przez: zeus666 dnia 2004-11-14 19:54:18 ]
  
 
Niekoniecznie w takiej kolejności

1. Jakieś ładne aluski, minimum 15-tki z oponkami 195/50/15
2. Progi z pakietu RS (zajrzyj do profilu Artura_ST lub mojego)
3. Biały zegarek Ghia już masz, więc białe zegary do kompletu.
4. Masz w środku drewno, więc pasowałyby wewnętrzne klameczki w chromie (są dostępne oryginalne fordowskie).
5. Czarne lampy MHW (albo podwójne Moretti ), białe boczne kierunki i lexusy na tył (ale te ostatnie niekoniecznie )

To takie podstawy , potem to już mechanika: zawiecha, wzmocnienie silnika i hamulców, itp...

  
 
jak już pisałem w innym wątku....moim zdaniem podstawa to:
1.gleba
2.ładne koła...polecam 16" 215/40
i po tych przeróbkach essi będzie już wyglądał naprawdę ładnie...nietuzinkowo gleba nie musi być duża...jak chcesz autem spokojnie na codzień jeździć to -35-40mm będzie super...wystarczą same sprężyny...amorki możesz zostawić spokojnie seryjne....

po tych dwóch rzeczach zająłbym się:
3. przerobieniem grilla...polecam usunięcie znaczka i pomalowanie na czarno...ewentualnie w kolor auta....oraz włożyć tam jakąs siateczke
4.jakieś ładne lampy na przód....najlepiej czarne...można zrobić samemu
5.na tył można dać lexusy...ale moim zdaniem tylko te z czarnym tłem sa do przyjęcia...jak Ci się nie widzą to nic nie ruszaj z tylnymi lampami....
6.progi jak MAG napisał...najlepiej oryginały z RS mk5/6/7....
7.podkładki pod tylny zderzak z RS mk6/7
8.jakiś hokej pod przedni zderzak....
9.no oryginalne białe zegary i metalowe klamki do środka to obowiązek ...
10. no i dobrze by było żeby z tyłu wystawał jakiś tłumiczek ładny ....

i jak byś to wszystko zrobił to miałbyś naprawdę fajne auto...przerobione ze smakiem...nie przesadzone...przynajmniej moim zdaniem...

to moja ogólna wizja Twojego essiego....
  
 
No to ja mam trochę inne podejście do tuningu:
1. Fele (bezsprzecznie - wiem z autopsji)
2. Zawiecha + hamowniki
3. Moc
4. pozostały wygląd (po felgach) i to już według własnego gustu

Dla mnie to jest tununig w prowidłowej kolejności..... i dlatego pewnie na długo pozostane w pkt.2 - no na hamowniki od Mondeo się zamierzam coby tarcze zmienić na większe... (ale do 90KM większe...)
No bo takie rzeczy jak zegarki, klamki to po prostu upiększanie miejsca w którym lubisz przebywać --> to tak jakby robic tuning mieszkania??
  
 
nie no wiadomo...każdy chciałby mieć więcej mocy...lepsze hamulce...ale te modyfikacje wymagają grubego portfela....ja wole porobić w aucie rzeczy, na które mnie stac i jeździć autem wyróżniającym się...i siedzieć we wnętrzu ze śwaidomością, że nie ma drugiego takiego samego....a i na modyfikacje mechaniczne przyjdzie czas....kolega ZEUS ma silniczek 1.8, który naprawdę przyjemnie rozpędza essiego...dlatego w takim przypadku można spokojnie sobie odłożyć na później modyfikacje silnika i zająć się stylingiem....takie moje zdanie....
  
 
OOO!!! Styling !!! Tego słowa mi brakowało.
Micab - zgadzam się z Tobą odnośnie portfela, ale hamowniki lepsze to by sie przydały i to nie jest duży wydatek.. tak na marginesie: można bez problemu założyć zaciski od Mondeo?? Mag bodajże mówił, że tylko mocowanie trzeba rozwiercić, ale serwo itd.??
  
 
Cytat:
2004-11-15 14:35:38, Kielek pisze:
OOO!!! Styling !!! Tego słowa mi brakowało. Micab - zgadzam się z Tobą odnośnie portfela, ale hamowniki lepsze to by sie przydały i to nie jest duży wydatek.. tak na marginesie: można bez problemu założyć zaciski od Mondeo?? Mag bodajże mówił, że tylko mocowanie trzeba rozwiercić, ale serwo itd.??


to się zgadza....hamulce to i ja sobie chętnie zmienie...ostatnio byłem bardzo blisko od kupna tarcz i zacisków od mondeo, ale słyszałem, że nie chcą one za bardzo pasować do essiego....podobno wszystko jest inne....niewiem ile w tym prawdy, ale dało mi to do myślenia i póki nie wybadam dokładnie sprawy to pomęczę się na seryjnych
  
 
Cytat:
2004-11-14 19:50:57, ZEUS666 pisze:
Czesc pisalem sporo tematow z zapytaniem czy to czy tamto oplaca sie wlozyc do essiny ale zawsze bylo sporo roznych odpowiedzi wiec postanowilem tym razem inaczej zadac swoje pytanie: Co byscie polecili mi ztuningowac w essim piszcie wszystko co wam przyjdzie do glowy (tylko niechce robic zadnych swapow bo to juz nie to) a jezeli chodzi ile chce przeznaczyc na to pieniedzy odpowiem krotko nie bede przeciez tego robil za jednym razem Wiec prosze o podpowiedzi Z gory dzieki moze ktos przeniesc ten temat do dzilu tuning przypadkiem go dalem w ogloszeniach sorki [ wiadomość edytowana przez: zeus666 dnia 2004-11-14 19:54:18 ]




A moze masz Zeusie666 fajerkę w drewnie na zbyciu ???
  
 
Sorki nienapisalem ca ja juz mam w essim do sirodka nieczepiajcie sie mam pelna opcje autka bez zkurzanych foteli wiec taki drobiazk jak klamki chromowane juz mam a glebe mam w seri fordowskie niebieskie sprezyny aluski 15" tez mam fordowskie 195/50/55/15 (jesto wersja RS wydana we Szwajcari autko mialo progi rs ale bylo bite bokiem i progi poszly na aut ale wruca juz niedlugo) wracajac do gleby autko jest jak wspomnialem obnizone w seri teraz mam kola 13" wiec kazdy spicy policjant jest pokonywany z przycierka o kraweznikach niewspomne (juz jestem umowiony na spawanie zdezaka i lakierowani) WIEC PROSZE O RADY JAK PODNIESC MOC W MOJEJ ESSINCE W STANDARDZIE MAM 130 KM (KATA NIEMAM JUZ)
  
 
fAJERKI NIE SPRZEDAJE A STYLIZACJE ZEWNETRZNA OGRANICZE TYLKO JUZ DO ZALOZENIE PROGOW (TAKICH JAK MIALEM) I DO LAMP Z TYLU Z CZARNYM WKLADEM, A HAMY JUZ WLASNIE ROBIE WIEC PROSZE O PODPOWIEDZI W TUNINGU MECHANICZNYM 3 PORTFELE NA TO IDA WIEC KASKI POWINNO STARCZYC (NIE MOWIEZ JEST JEJ SPORO) CHOC TEN TRZECI JEST NAJPLYDSZY (MOJ) pozdro
  
 
to ma być RS ?? skąd te przypuszczenia...
jesli dobrze widze to autko jest 5 drzwiowe, coś chyba nie bardzo pasuje to do autka o charaterze sportowym, jest jeszcze kilka innych detali które świadczą że to nie RS przynajmniej fabryczny
  
 
Cytat:
2004-11-15 22:41:27, ZEUS666 pisze:
WIEC PROSZE O RADY JAK PODNIESC MOC W MOJEJ ESSINCE W STANDARDZIE MAM 130 KM (KATA NIEMAM JUZ)



Jeśli jak mówisz masz 130 koni, to jest to przeszczep, ale o tym pisałem już w innym wątku.

Zapytaj chłopaków z RS Technik.

P.S. Rogos były pakiety stylizacyjne RS. Schiller miał taki w swojej Mk7.
  
 
Zeus, a jakie hamowniki wstawiasz?? I jaki przybliżony koszt?? No i co tam trzeba wyminić?? Bo bardzo jestem tym tematem zainteresowany - na wiosnę bym sobie strzeli jak się wybije kasowo po remoncie mieszkania....
  
 
A zastanawiał się ktoś ile kosztuje przerobienie cywilnego Essiego do wersji chociażby usportowionej a w RSie lub Cossim przeróbki albo adaptacje
  
 
Cytat:
2004-11-16 05:13:44, WilK pisze:
P.S. Rogos były pakiety stylizacyjne RS. Schiller miał taki w swojej Mk7.



heh, no zgodze sie z Toba Wilku że auto mogło wyjść z salonu razem z takim pakietem,
pewnie to był model ghia plus takowy pakiet, albo jeszcze coś innego zmodernizowanego z czasem przez własciciela, moze mk2 po drobnych przeróbkach
  
 
nie to jest duzy fiat przerobiony na essiego mkIX a z rs mozliwe ze to jest pakiet rs przynajmniej tak mam napisane w instrukcji obslugi (czemu to ja niewiem ale mi pasuje ) a jak ostatnio zajechalem do forda na wymiane lozysk to tez mi mowili ze to wersjia rs wiec sie mnie nie czepiajcie A wracajac do tematu to piszcie co byscie mi doradza ztuningowac w silniku aby doszlo pare kucykow
  
 
Cytat:
2004-11-15 22:48:55, ZEUS666 pisze:
fAJERKI NIE SPRZEDAJE A STYLIZACJE ZEWNETRZNA OGRANICZE TYLKO JUZ DO ZALOZENIE PROGOW (TAKICH JAK MIALEM) I DO LAMP Z TYLU Z CZARNYM WKLADEM, A HAMY JUZ WLASNIE ROBIE WIEC PROSZE O PODPOWIEDZI W TUNINGU MECHANICZNYM 3 PORTFELE NA TO IDA WIEC KASKI POWINNO STARCZYC (NIE MOWIEZ JEST JEJ SPORO) CHOC TEN TRZECI JEST NAJPLYDSZY (MOJ) pozdro



a moze wymianka na skóre. Mam nowkę bez poduchy. Poduchę sprzedałem
  
 
Cytat:
2004-11-16 16:30:44, ZEUS666 pisze:
nie to jest duzy fiat przerobiony na essiego mkIX a z rs mozliwe ze to jest pakiet rs przynajmniej tak mam napisane w instrukcji obslugi (czemu to ja niewiem ale mi pasuje ) a jak ostatnio zajechalem do forda na wymiane lozysk to tez mi mowili ze to wersjia rs wiec sie mnie nie czepiajcie A wracajac do tematu to piszcie co byscie mi doradza ztuningowac w silniku aby doszlo pare kucykow



Mi mówili, ze mam chomiki pod maską, zajrzałem i rzeczywiście były.

Dodać mocy do tych 115, które posiadasz? Inne wałki, mapy komputera, wtrysk oleju na denka tłoków, można pokusić się o podniesienie sprężania itp.
  
 
Cytat:
Dodać mocy do tych 115, które posiadasz? Inne wałki, mapy komputera, wtrysk oleju na denka tłoków, można pokusić się o podniesienie sprężania itp.

no i to jest odpowiedz na ktora czekalem Dzieki Wilku
Cytat:
a moze wymianka na skóre. Mam nowkę bez poduchy. Poduchę sprzedałem

hehe ona jest drewniano-skorzana wiec niezamieniam sie
  
 
a moze mi powiecie jak zmienic dzwiek slinika (ten co wychodzi z rury wydechowej) bo jak depne mu w gaz to od 4000-4500 obr. mam taki sam dzwiek jak polonez na lpg 20 letni na maksymalnych obrotach taki przegwizd, a chcial bym miec bardziej basowy Mam zamontowany tl koncowy Ulter ze 100mm (koncowka) kata wywalilem (i od tego momentu mam wlasnie ten przegwizd)