Byłem dziś na badaniu amorków

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
oś przednia lewa prawa
przyczepność - 79% 77%
oś tylnia 77% 78%

na wydruku masz też jakąś amplitudę
oś przednia 24mm 26mm
pś tylnia 30mm 29mm

Czy ktoś może wie co znaczy ta amplituda, co ona określa??
  
 
.. nie wiem co ona oznacza ...... a ile taka przyjemność kosztuje ....
  
 
amplituda-"wartość jakiejkolwiek wielkości zmieniającej się sinusoidalnie" np: wychylanie się wahadła.
Chodzi w przyblizeniu o skok pracy amortyzatora.
  
 
Cytat:
2004-11-25 21:22:11, Henryk pisze:
amplituda-"wartość jakiejkolwiek wielkości zmieniającej się sinusoidalnie" np: wychylanie się wahadła. Chodzi w przyblizeniu o skok pracy amortyzatora.



no tak ale co oznaczaja te mm?? skok amortyzatora?? tylko przy czym , na dziurze??

za sprawdzenie amorków i geometri zapłaciłem 41zł
  
 
No przecież byłeś na tym badaniu i widziałes na czym ono polegało?Samochód stał na stanowisku do badania i maszyna trzepała kołami góra- dół.Tak?No i ten skok tego koła dla tylnej osi..lewa strona był 30mm a prawa 29 mm.
Amplituda drgania koła( skok amortyzatora)podczas badania.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2004-11-25 22:23:34 ]
  
 
Cytat:
2004-11-25 22:22:21, Henryk pisze:
No przecież byłeś na tym badaniu i widziałes na czym ono polegało?Samochód stał na stanowisku do badania i maszyna trzepała kołami góra- dół.Tak?No i ten skok tego koła dla tylnej osi..lewa strona był 30mm a prawa 29 mm. Amplituda drgania koła( skok amortyzatora)podczas badania. [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2004-11-25 22:23:34 ]



no widziałem jak to wyglądało, tylko myślałem, że te milimerty to coś takiego, że koła mają jakieś uzy albo coś.
dzięki za odpowiedź
  
 
Minimalne róznice w prawej i lewej stronie mogą swiadczyc o troszeczkę innej charakterystyce elementów zawieszenia prawej i lewej strony.Maszyna jest ustawiona na identyczne drgania dla obu stron..i teraz jeżeli z jednej strony masz ciut mniejszą amplitudę to prawdopodobnie ten amor ma ciut wiekszą siłę tłumienia lub sprężyna z tej strony jest ciut twardsza i dlatego to koło wychyliło sie ciut mniej.Tak przynajmniej ja to rozumiem i mam nadzieje ze się nie mylę.Jeśli tak to proszę mnie poprawic.
  
 
Cytat:
2004-11-25 19:29:54, mss pisze:
oś przednia lewa prawa przyczepność - 79% 77% oś tylnia 77% 78%



jaki przebieg mają Twoje amorki
  
 
Cytat:
2004-11-26 00:12:08, KriSSo pisze:
jaki przebieg mają Twoje amorki



przód ma około 15 - 17kkm
a tył nawet 1000km nie ma - kupiłem na allegro nówki, ale słabo trzymają jak na nówki

wszystkie amorki firmy magnetoo marinnelli - inaczej COFAP
  
 
MSS powiem tak ( a mało już pamietam ) - jeśli skutecznosć [różnica] tłumienia na osi jest powyżej 3% to wymianka bezwarunkowo kpl ( tylko błagam nie mylcie na stronie - bo znam taki przypadek diagnosty, który wbija pieczatki w dowodziku ). Jeśli skutecznosc tłumienia spada ponizej 70% to już można powiedzieć badziew i lajmuzyna ala Cadilac się robi
  
 
Cytat:
2004-11-25 21:22:11, Henryk pisze:
amplituda-"wartość jakiejkolwiek wielkości zmieniającej się sinusoidalnie" np: wychylanie się wahadła. Chodzi w przyblizeniu o skok pracy amortyzatora.



Henryk hje hje proszę łąpki precz
  
 
Daj Boże kazdemu takie "słabe trzymanie".Przecież ten wynik jest bardzo bliski ideałowi.
  
 
Takiego wyniku niekiedy nie mają nówki założone dopiero do auta... Dal mnie rewelka. Też miałem to badanie w zeszłym tygodniu i: (nadmienię amory SACHS po przebiegu 35tyś)
Przód 71% i 73%
Tył 65% i 68%

Stacja diagnostyczna powiedziała że jest dobrze a z przodu nawet bardzo. Więc Twój wynik jest powtażam rewelka.
  
 
Cytat:
2004-11-26 16:54:22, Henryk pisze:
Daj Boże kazdemu takie "słabe trzymanie".Przecież ten wynik jest bardzo bliski ideałowi.



właśnie norma jest powyżej 60%, chociaż ja przed wymianą miałem prawy przód 28%
  
 
Cytat:
2004-11-26 16:46:05, mss pisze:
przód ma około 15 - 17kkm a tył nawet 1000km nie ma - kupiłem na allegro nówki, ale słabo trzymają jak na nówki wszystkie amorki firmy magnetoo marinnelli - inaczej COFAP


Henryk Wysłany: 2004-11-26 16:54:22

Matrwicie się wynikami pow 70% to tak jak napisał Henryk prawie ideał, przeciez nawet nowy amor nie pokaze 100% tylko dane w okolicach 78-80 kilka %.
Swego czasu kupiłem kilkuletni wóz/ od pedanta/ z 10 dniowymi amorkami i na badaniu wykazały 78 %, sam błem zdziwiony tym wynikiem i pojechałem po badaniach diagnostycznych /oczywiście pozytywnych / do kolegi do aso cytryn i nie sprawdzajac nic patrząc na kwit stwierdził to samo co napisał Henryk "To Ideał."



  
 
Cytat:
2004-11-26 17:03:54, mss pisze:
właśnie norma jest powyżej 60%, chociaż ja przed wymianą miałem prawy przód 28%



MSS a zapytam, czy "draganiowiec" sprawdzał ciśnienie w oponkach i czy wrzucał coś do obciążenia Amarikanosa i go rozbujał czy wjechałeś osią podragało policzyło i zabulliło biedaczysko Ty moje
  
 
Cytat:
2004-11-25 21:43:04, mss pisze:
za sprawdzenie amorków i geometri zapłaciłem 41zł



Sprawdzenie amorkow na shell autoserv jest (a moze juz bylo?) za darmo. Nawet jak nic u nich nie kupowales. Wjezdzales na stanowisku krotkie badanie i dostales wydruk i dowidzenia.
  
 
Cytat:
2004-11-29 16:41:06, Sinuspi pisze:
MSS a zapytam, czy "draganiowiec" sprawdzał ciśnienie w oponkach i czy wrzucał coś do obciążenia Amarikanosa i go rozbujał czy wjechałeś osią podragało policzyło i zabulliło biedaczysko Ty moje



wjechałem normalnie tak jak stałem , a czy to ma jakies znaczenie?? że trzeba go było pobujac, ciśnienie w oponkach 2 atm
  
 
Cytat:
2004-11-29 17:04:31, mss pisze:
wjechałem normalnie tak jak stałem , a czy to ma jakies znaczenie?? że trzeba go było pobujac, ciśnienie w oponkach 2 atm



ciśnienie koniecznie z obciązeniem - to sporadycznie
  
 
zreszta takie drobiazgi to pewnie wpłyną z 5% na badanie
Sławku te 76-79% to naprawde doby wynik i nie co dalej pisać, oczywiście że lepiej byłoby mieć około 90% ale wiesz te moje amorki to słaba firma COFAP i najtańsze na rynku, wiadomo, że dobrze i tanio to tylko w barze mlecznym