Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2007-12-31 14:36:38 Nie rób testów pracy alternatora za pomoca odłaczania klem - mozna uszkodzic alternator...
Dziwne ze ta nakretka sie kreci... |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-12-31 15:15:48 Kręci się, kręci. U mnie między tym występem a nakrętką jest parę milimetrów luzu - akurat daje radę się obrócić i muszę zawsze wsunąć koniec śrubokręta żeby się zablokowała. |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2007-12-31 17:47:13 A u mnie nakretka pasuje do wystepu i sie nie obraca |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2008-01-01 22:57:17 Mały OT
Nakrętka dolnej śruby alternatora ma z przodu taki specjalny kołnierz za pomocą którego ta nakrętka nie "dochodzi" głębiej w stronę alternatora tylko ładnie blokuje się w mocowaniu filtra oleju. Jak ktoś tą nakrętkę założył odwrotnie czyli kołnierzem do tyłu pojazdu (lub zastosował zwykłą) wtedy ona podczas dokręcania przelatuje głębiej w stronę alternatora i później podczas ponownego odkręcania śruby zaczyna się obracać i trzeba kombinować właśnie przy pomocy śrubokręta. Znam to z własnego doświadczenia. [ wiadomość edytowana przez: -DLUGI- dnia 2008-01-01 22:58:33 ] |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2008-01-06 20:19:34 Mam problem - ładowania niet.
Alternator jest po regeneracji i teoretycznie powinien być git. Problem jest w tym, że zapewne podczas jego montazu popierdzieliłem coś z podłączeniami. Mam Morawskiego, ale tylko w pdf i nijak nic nie mogę ze schematu wyczytać (dodatkowo jestem elektrotechnicznym zerem). Stąd ogromna prośba o schemat, opis, zdjęcie prawidłowego podłączenia alternatora A 125-55k, czyli wersji MR93. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2008-01-08 01:31:13 Dzięki Road. Podłączone miałem poprawnie, okazało się, że konektor "od zielonego kabelka" jest totalnie luźny. Jutro wyciągam alternator i będę kombinował. Niech żyją fachowcy elektromechanicy z firmy Waszak w Bydgoszczy |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2008-01-08 20:12:42 Zrobione.
Wyciągnąłem dziada, wyjąłem szczotkotrzymacz, który jest nowy,ale tak tandetnie wykonany, że rozpadał się w rękach. Po odpowiednim tuningu wszystko trzyma się kupy. Przejrzałem wszystkie konektorki, pozaciskałem je i po zamontowaniu i podłączeniu ładowanie 14.7-14.8V. Przyczyną był rozpadający się szczotkotrzymacz oraz poluzowane konektory. |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2008-01-09 08:42:18 No to ladnie - u mnie ma max 14,2 przy wylaczonych odbiornikach |
DoliN Miłośnik FSO zdrapek JGA / KAT | 2008-02-21 16:42:47 Niestety brak ładowania dosięgnął i mnie... takie pytanie mam:
Fachowiec ze sklepu twierdzi, że rozpoznaje czy regulator napięcia powinien być 6 czy 9 diodowy po kolorze osłonki na styki. U mnie jest zielony i twierdzi, że powinienem zastosować 6 diodowy, ja się uparłem, że 9 diodowy, bo w ramach unifikacji z poldkiem po 83 roku wszystkie powinny być 9 diodowe, a moj Fiat jest z 88r - kto z nas ma rację? Zaraz chciałbym zadziałać, póki jeszcze jasno jest... |
DoliN Miłośnik FSO zdrapek JGA / KAT | 2008-02-21 20:38:04 No i niestety znów się okazało, że mam unikat: wsadziłem ten dziewięciodiodowy, i po przekręceniu kluczyka kontrolka aku się nie świeci :/ Po załączeniu silnika, pomryguje na niskich obrotach I znów muszę czekać do jutra i wymienić na 6-ścio :[ |
DoliN Miłośnik FSO zdrapek JGA / KAT | 2008-02-22 18:46:41 Jeszcze jedno pytanie: mam już regulator 6-diodowy. Jako że kabelki były z wsówkami były trochę za krótkie, układ przykręciłem do nadkola auta do jednej śruby. Kluczyk w stacyjce w pierwszej pozycji - aku świeci. Czyli sukces. dokręciłem całkiem nakrętkę do końca i ... po przekręceniu kluczyka kontrolka aku nie świeci! Co może być tego powodem? Czy jest za mała masa? Kable są jeszcze oryginalnie w oplocie fabrycznym, mogę go lekko nadciąć i wyciągnąć nieco bardziej kabelki...
|
DoliN Miłośnik FSO zdrapek JGA / KAT | 2008-02-23 16:45:08 A może ktoś z Was ma schemat tego regulatora elektronicznego? Rozebrałem go, w środku elementy SMD, niestety wartości elementów zamazane... Ładowanie, małe bo małe, ale już mam, ale niepokoi mnie to, że kontrolka akumulatora nie świeci po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję... |
solek100 Fiat 125p Krakow | 2008-08-18 17:38:52 Witam panowie miłośnicy mam problem i mam nadzieje ze ktos mi pomoze Wymienilem juz w tym roku 4 alternatory i po pewnym czasie ok 2 miesięcy zatraca mi sie ładowanie tzn. brak ladowania z alternatora. Gdy zakladam nowy alternator i regler ladowanie jest 14,4 a po ok miesiaca juz ma 12-13 a za jakies 2 miesiace juz brak ladowania. Co moze być problemem i ewentualnie gdzie jeszcze mozna szukac jakiegos zwarcia na kablach lub przebicia Dzieki z gory za odpowiedz Pozdrawiam |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-08-19 07:57:21
Ładowanie w alternatorze będzie dopóty, dopóki będzie działało jego wzbudzanie , regulowane przez regulator napiecia, czy to stykowy, czy to już elektroniczny. Wzbudzanie alternatora, za które odpowiedzialny jest rotor (wirnik) tej maszyny elektrycznej, przy rozruchu silnika, wstępnie pobierane jest z akumulatora, a gdy alternator zaczyna "oddawać" prąd - z niego samego (samowzbudzanie). Uzwojenie wirnika zasilane jest poprzez szczotki i dwa pierścienie ślizgowe przez dużą część ludzi błędnie nazywanymi komutotorem, one tylko zasilają uzwojenie, prądu nie komutują. Jeśli pod względem galwanicznym rotor jest ok - tj. odpowiednia oporność uzwojenia, brak przebić do masy czy międzyzwojami, to za brak ładowania odpowiedzialny będzie obwód wzbudzania - regulator, diody wzbudzania i ich obwody elektryczne. Wartoby też sprawdzić stojan alternatora - uzwojenia faz, są trzy (odpowiednia oporność, czy nie ma przypadkiem przebić do masy czy międzyzwojowych, połączenia środków faz) no i diody prostownicze - są po dwie na fazę, czyli sześć. Najlepiej żarówką (21W) i akumulatorem, w jedną stronę ma świecić, w drugą nie. Badanie stanu diody miernikiem czasami jest niemiarodajne, bo ma on za mały prąd. Alternator - jako samo urządzenie - jest bardzo prosty, wiele prostszy niż prądnica, do tego wydajniejszy, mniejszy, trwalszy, itd.. Najczęściej "siąść" w nim może właśnie regulator - zwłaszcza te elektroniczne, potem szczotki mogą się wytrzeć, paść dioda lub diody prostownicze czy wzbudzania. Uzwojenia raczej już rzadziej, może dostać przebić uzwojenie statora, bo jest końcówkami na wierzchu, uzwojenie wirnika w zasadzie jest niezawodne. Reszta - to mechanika, łożyska, korpusy przedni i tylny, itd.. |
Lysy198508 Krakow | 2009-07-26 14:22:48 Witam wszystkich mam problem alternator mi slabo laduje musze dopiero wkrecic na obroty.Po rozgrzaniu swiatla przygasaja wskazniki spadaja gdy wlaczam migacz wskaznik od obrotow skaka no i swieci kontrolka awari silnika poczym poldus staje.Czy to wina alternatora czy moze masy slyszalem ze wlasnie takie objawy sa gdy zla masa jest ale sprawdzalem i chyba wszystko jest w porzadku.Czy moglby mi ktos doradzic co mam zrobic jaka to przyczyna |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2009-07-27 22:36:28 Sprawdź najpierw masę silnik-nadwozie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |