Instalacja gazowa - pytania i odpowiedzi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym zalozyc gaz do Alfy 145, ale troch esie boje , bo nasluchalem sie wielu niezbyt pozytywnych opinii od moich znajomych.Szczegolnie od kumpla, ktory probowal przerobic Lancie Delta ,z 96 roku i tak mu sie po tym zabiegu rozregulowal samochod,ze mimo usuniecia instalacji wciaz nie moze dojsc do ladu. Moze ktos juz uzytkuje taki samochod z instalacja. Prosze o rady lub wrazenia z jazdy.
  
 
Hmmm ...generalnie złych opinie nie słyszy sie o LPG..ale ... własnie ale ..jezeli Twoj znajomy zakładał po niskiej cenie w jakims warsztacie to moze poprostu instalacja jest nieudana(niedokładna,badziewna)...Tak samo gaz mozna tak podregolowac zeby nie tracił na mocy ...niestety czesto kosztem sypania sie jakis czesci
  
 
Wszystko zależy od typu silnika i rocznika. Im prostsza i starsza konstrukcja, tym lepiej pracuje z gazem. Ważne też jest aby montaż był zakładzie, który ma doświadczenie.
Do nowszych silników może okazać się, że trzeba założyć wtrysk gazu, a to już wydatek do 4 do 6 tzł.
  
 
Trzeba dostosowac instalacje do silnika i tyle. Jak jest gaznikowy, to mozna wsadzic instalacje "na srube", do monowtrysku mieszalnikowa z kompem, a do wielopunktowego wtrysku paliwa wypadaloby zalozyc wtrysk gazu (4000PLN), ale podstawa to dobry fachowiec
  
 
ostatnio słyszałem o jeszcze nowszej generacji instalacji z bezposrednim wtryskiem gazu......koszty ok 6 tysi....auto pali mniej gazu niz wczesniej benzyny a osiagi sa o kilka procent lepsze niz na benzynie( dane z hamowni)
  
 
W zależności jaki masz silnik.
Zakładasz instalkę II generacji albo bezpośredni wtrysk gazu.
Wtrysk gazu przy plastikowym kolektorze dolotowym.
Jeśli masz kolektor dolotowy aluminiowy śmiało możesz zakładać LPG II generacji tylko z kompem LPG oraz emulatorem wtrysków. Jeśli chodzi o emulator sondy lambda to prawie każdy komp LPG posiada go w sobie. Noi jeszczejedno sprawdzona stacja montująca LPG.

Jak dużo jeździsz to śmiało zakładaj.
  
 
Jezeli chodzi o firmy zakladajace LPG to Gas Pol jest niezly i maja spore doswiadczenie jezeli chodzi o montaz instalacji LPG, Sa w jablonnej i w wawie, Jakby cos to namiary moge dac ... ale po weekendzie, bo mam w robocie ...

Pogadasz sobie z gosciem, a najlepiej zebys tam autkiem podjechal ... To by odrazu oblookali i powiedzieli co i jak ...
  
 
hej!
No dobra, pozwolę sobie rzucić zaczepne pytanie, czy ktoś wie coś o instalacji lpg do silnika turbo? wygląda na to że nikt tego nie zakłada, podczas gdy kilka aut z gazem i turbiną po Łodzi pomyka... macie jakieś doświadczenia?
dzięki z góry!!!!
  
 
Popierwsze nie ma czegoś takiego jak bezpośredni wtrysk gazu - domyślam się że chodzi tu o sekwencyjny wtrysk gazu- a to już duża różnica. Po drugie jeśli chodzi o turbo jest to możliwe- montuje się wtedy najprostszą instalacje- "spręzyna" i pare dodatkowych emulatorów. Z doświadczenia wiem że udało się człowiekowi z Łorsoł założyć gaz do Supry biturbo i całkiem nieżle to działa. I trzeba koniecznie pamiętać żeby złożycz zawór zwrotny przy takiej instalacji bo może być bum.
  
 
Cytat:
2003-08-06 00:42:26, Haszek pisze:
Popierwsze nie ma czegoś takiego jak bezpośredni wtrysk gazu - domyślam się że chodzi tu o sekwencyjny wtrysk gazu- a to już duża różnica.



Czytałem kiedyś o wtrysku gazy w fazie ciekłej. Nie ma to nic wspólnego z SGi. A co do turbo, to przy poprawnym wykonaniu instalacji czemu nie?
  
 
Cytat:
2003-07-15 14:44:51, coyote pisze:
hej!
No dobra, pozwolę sobie rzucić zaczepne pytanie, czy ktoś wie coś o instalacji lpg do silnika turbo? wygląda na to że nikt tego nie zakłada, podczas gdy kilka aut z gazem i turbiną po Łodzi pomyka... macie jakieś doświadczenia?
dzięki z góry!!!!


Są specjalne reduktory z pętlą kompensacji, mogące pracować w nadcisnieniu jakie robi turbina. Instalacje są dostępne, ale bardzo dużą uwagę należy zwracać na szczelność węży połączeniowych - bo jak wiadomo - każda nieszczelność w wypadku instalacji LPG do Turbo kończy sie sporym wypływem LPG, a co z tym idzie .. wiecie .. LOT-em bliżej
Jak wróce do domku po wykładach to naklepie cos wiecej. Pewnie wieczorkiem sie przysiąde do konkretnego opisu instalacji LPG dla silnika doładowanego.
  
 
Chyba bezpieczniej jest zmienic jub zalozyc wtrysk sekwencyjny do silniczka z turbinka,bedzie bezpieczniej.Jednak na instalkach II generacji tez jezdza,tylko trzeba znalesc goscia ktory umie to dobrze ozenic.
  
 
nie moge ustawic instalacji gazowej. jesli ustawie wszystko na diegnostyce(CO i td) to podczas jazdy powyzej 80 silnik gasnie. a do tego caly czas sie przestawia. nie utrzymuje zadnych wartosci. co moze byc powodem??


ach mam silnik z gaznikiem
  
 
A ja mam pytanko, czy ktoś się orientuje czy reduktor powinien być zamontowany wzdłuż czy prostopadle do osi auta? Wg mnie wzdłuż ale gazownik powiedział mi że nie ma to większego znaczenia, może kiepski z niego fachowiec.
  
 
Ja miałem instalke sekwencyjnego wtrytsku w fazie ciekłej w Audiku V8 i chodziło to super niemiałem problemu.
  
 
GRZALA widziałem i tak i tak, choć raczej częściej wzdłuż.
  
 
To niema znaczenia poprostu montują go tam gdzie jest miejsce, albo na ścianie grodziowej albo na fartuchach.
  
 
Niestety sposob zamontowania podgrzewacza ma duze znaczenie.Podczas jazdy na membrane dzialaja sily bezwladnosci i potrafia zmieniac sklad mieszanki w rytm zmiany sily odsrodkowej.Najlepiej ustawic podgrzewacz wzdluz osi i jak najblizej srodka samochodu.Jezeli bedzie odwrotnie to kazde gwaltowne przyspieszenie i skret bedzie wychylalo nam membrane w podgrzewaczu i zmienialo sklad mieszanki.
Niech ktos sobie to sprawdzi jadac na luzie gwaltownie skreci raz w prawo a potem w lewo.Obroty powinny sie zachwiac albo nawet silnik zgasnie bo bedzie zadlawiony gazem lub go nie dostanie.
  
 
juz to pisalem ale nie bylo zadnego odwetu... prosil bym o jakas pomoc!!!!!!
nie moge ustawic instalacji gazowej. jesli ustawie wszystko na diegnostyce(CO i td) to podczas jazdy powyzej 80 silnik gasnie. a do tego caly czas sie przestawia. nie utrzymuje zadnych wartosci. co moze byc powodem??


ach mam silnik z gaznikiem

  
 
Carinus ja miałem możliwoś rozebrania reduktora firmy VIALLE TYPE D to o czym piszesz to jest w tym reduktorze niemożliwe, bo membrana dozującą naciska na iglice a ta na dźwignie zamykającą dopływ gazu, ale ta dźwignia miała bardzo silną sprężyne do naciśnięcia i ciężko było ją palcem wcisnąć poprzez tą iglice a co dopiero siły działające miały by zmienić tego położenie.