Objawy uszkodzonej podpory wału

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Chcialbym sie dowiedziec jakie sa objawy gdy podpora wału ulega zuzyciu?
Na wale znajduje sie cos w rodzaju gumowego lacznika, za co on odpowiada? Przyznam ze u mnie jest trtoche popekany :/

Pozdrawiam!
  
 
... gumowy łącznik z wałem amortyzuje drgania, jesli spękany do wymiany...
  
 
a te drgania to maja wystepowac przy ruszaniu czy kiedy ?;] jakies dzwieki tez wydaje jak zuzyte ?
  
 
Cytat:
2005-01-28 10:48:46, tolo84 pisze:
a te drgania to maja wystepowac przy ruszaniu czy kiedy ?;] jakies dzwieki tez wydaje jak zuzyte ?



... nie wiem (nigdy mi nie padła), ale jak podpora poleci to jak pojedziesz? z wałem po ulicy?
podejżewam że bez podpory lub gumowego łącznika to szybko można przegub krzyżowy wału wykończyć ...
  
 
Kolega który ma automat twierdzi, że przy zmianie biegów stuka jakby był luz w przeniesieniu napędu. Bardzo podobne objawy towarzyszą luzom na krzyżaku.
  
 
... przychylam się za tą tezą ...
  
 
jeżeli jest uszkodzona podpora wału to jechać można tylko na pierwszych dwuch biegach przy przyspieszaniu będzie słychać głuchy łomot natomiast jak padnie łącznik elastyczny to będzie słychać chrobotanie podczas przyspieszania
  
 
Uszkodzenie podpory wału (luzy na tejże) charakteryzują się głuchym pukaniem w podłodze przy ruszaniu. Ja kiedyś tak miałem i sądziłem, że się gaśnica pod fotelem telebie .

Pozdr
Mariusz
  
 
u mnie jak przeciagne 2 lub 3 to po puszczeniu sprzegla jak lapie slychac takie jakby 2-3 pstrykniecia (ledwo slychac), to moze byc to ??
  
 
Cytat:
2005-01-28 11:56:16, tolo84 pisze:
u mnie jak przeciagne 2 lub 3 to po puszczeniu sprzegla jak lapie slychac takie jakby 2-3 pstrykniecia (ledwo slychac), to moze byc to ??



Chmmm.
To może jakieś pstryknięcia są

A tak poważnie, to sprawdź poduszki, może już któraś nie trzyma.

pozdr.
Mariusz
  
 
po za tematem - raffat czy Ty to auto masz z niemiec i od kiedy??
  
 
Hmm ja kiedyś miałem uszkodzoną podpore wału w E32 i np podczas przyspeszenia po dgórke slychać było "gumowe stuki" w podłodze. Jak ją wyjołem to praktycznie cała guma się rozpadła. Wał nie odpadnie bo przecież ta guma jest w obudowie metalowej. Zasówałem tak po 200 i jakoś nic sięnie stało. Ale rzeczywiście jak wali to trzeba to szyko wymienić, bo cierpi na tym cały wał, skrzynia i most. Jeżeli mechanikstwierdzi że jest również uszkodzony krzyżak to wymień równieć, mi wtedy też polecaiły zimeringi przy wale i ciekł olej.
  
 
Aldik, autko przywiozle osobiscie z niemiec we wrzesniu.
Temat rozpoczalem bo ktos mi opowiadal kieedys zara zpo kupnie, ze padnie mi podpora wału na pewno, bo BMW tak ma.
Wyśmiałem tą osobę od razu.
Ale z czystej ciekawosci pytalem o obajwy zebym wiedzial na przyszłość.

Co do gumowego łącznika, mam na nim w kilku miejscach ślady pekniecia na gumie, jednak mi nic nie stuka i wszystko jest super.
Ale mimo to od razu chce to wymienić, lepiej teraz niż ma się coś stać.

Dzieki za zainteresowanie tematem!
Pozdrawiam!
  
 
A przypadkiem kupiłeś w SINGEN?
  
 
Auto kupilem z Morfelden - Walldorf.
A co, widziales juz je gdzies?
W sumie rzadki kolor wiec to mozliwe
Pozdrawiam!
  
 
Myślę, że najlepiej będzie jeśli pójdziesz z tym problemem do dobrego serwisu samochodowego. W moim samochodzie również została uszkodzona podpora wału. W serwisie BMW w Gliwicach zrobili diagnozę źródła drgań a następnie zajęli naprawą podpory.