Tuning Lady 2105 w BBC World

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jedząc wieczorem obiadek włączyłem sobie BBC World i co widzę? Ladę 2105! Leciał program polegający na tym, że wybierali sobie spośród nadesłanych zgłoszeń misia, który dawał im autko a oni na swój koszt serwowali mu profesionalny tuning pokazując misiowi dopiero efekt końcowy. A był piorunujący! Robili to mechanicy z Lotusa! Najpierw obfotografowali autko, wrzucili do komputera i dobierali mu malowanie. Dostał czarny lakier (też Lotus) z dwoma szarymi pasami po bokach, jednym na końcu każdego z nich byłczarny sierp i młot. Do tego oczywiście przyciemnione szyby. Zabrali mu zderzaki, dali piękne aluminiowe felgi z super wyczynowymi sportowymi oponami (bieżnik jak w Le Mans...). Nawet plastikowy grill mu przyciemnili... Na jego środek poszła gwiazdka z ruskiej czapki wojskowej. Ale najlepsze było to, czego nie widać... Ręcznie zrobili mu w lotusie cały wydech, dobrali sportowe amortyzatory i sprężyny. Z silnika wycisnęli 180 KM!!! Podobno to ten sam silnik, tylko mocno przerobiony. Trudno było w to uwierzyć... Ale tak twierdzili. Poza tym sportowe fotele, nowy wystrój wnętrza (tapicerka, dźwignie, pedały itp - wszystko czerń, czerwień i małe wstawki aluminium), kilka dodatkowych wskaźników w środku... Pokazali to teź na torze wyścigowym... Rewelacja! Misiu ja to zobaczył to padł przed mechanikami z Lotusa na twarz (nawet nie na kolana) i przed kamerą tłukł przed nimi pokłony... Ja mu się nie dziwię... Ja bym jeszcze po nogach całował...

Cała akcja kosztowała 100 000 funtów... Chyba będę musiał sprzedać butelki...
  
 
Silnik nie był z Łady tylko to było DOHC z Fiata + 2 podwójne gaźniki Webera
a tak naprawdę specjaliści z Lotusa nic specjalnego nie wymyslili oprócz koloru bo zawieszenia i silniki przerabia się w Ładach według tego schematu już od dawna -> patrz węgirski klub łady
A 100000 funtów to cena zawyżona kilkudziesieciokrotnie. Co nie zmienia faktu że autko pięękne
Dzisiaj jest powtórka o 18:30 i 22:30

NIECH KTOŚ KTO MOŻE TO NAGRA !!!!
Przerobi się do avi i wrzucę na klubową
  
 
Za 100.000 funtów to można zrobić taki bajer z Łady, że nawet Ci z Lotusa padli by na kolana albo na twarz. A tak na marginesie to Lotus robi sobie niezłą reklame.
  
 
Mysle ze niezbyt wygorowanym kosztem mozna ze zwyklego silnika Lady wycisnac te 180 koniorow! Pytanie tylko co z wytrzymaloscia.
Zastanawia mnie co jest takiego w silniku z fiata lepszego, ze go do lady wkladaja namietnie do sportu?
Moze bardziej trwaly? Albo podatniejszy na przerobki? Ale ktory silnik moze miec wiecej ukrytej mocy niz Ladowski?
  
 
Myslę,że żaden.
Jednak coraz cześciej zastanawiam sie co zrobić,ze by po wstawieniu weberów i ewenrualnym poprawieniem silnika sie nie zabić (albo co gorsza - kogoś).jasne,ze za klkaset , może troche wiecej złotych da sie wycisnać wiecej mocy z każdego silnika.Planowanie głowicy,szlifowanie gniazd zaworów itp. itd to wzglednie tanie roboty jesli jeszcze na dodatek ktoś jest w stanie sam to wszystko porozkrecac , złozyc i wyregulować.Ale potem zaczyna brakowac hamulców, okazuje sie,ze auto jest za miękkie i wręcz niebezpieczne. Nie wytrzymuje sprzegło, tylny most , wał napędowy albo, w przypadku samary przeguby i skrzynia biegów. Zresztą jak sie powie "A" to....jest sie juz wciągnietym po uszy.A niestety reszty tych elementów nie da się juz samemu zrobic ani tanio kupic ( no chyba ,ze ma sie szczęście, co niestety nie zdarza się tak czesto).Pozostaje wiec wybór:albo isć na całość i tuningowac autko w całosci, albo po prostu zdbac o niego, na bieząco wszystko robic pucowac i konserwować. Wtedy gra, w przypadku naszych ŁAdzianek jest również warta świeczki. Bo spotkac klasyczną ŁADE w idealnym stanie jest coraz trudniej.
sorki za przynudzanie. Ale nie każdy z nas pozwoli sobie na wykładanie kasy na super sportowe zachodnie elementy.
Paweł
 
 
Silniki DOHC fiata są poprostu bardzo wytrzymałe i wręcz legendarnie podatne na tuning (np Lancia Delta). Ale z silnika Łady można wycisnąć może nie równie wiele ale także bardzo dużo (patrz VFTS ). Istnieją także specjalne silniki Łady do sportu zwane MTX.