[Opony] Jaki rozmiar do PN 1,5 a jaki do 1,6 i 2,0? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
zajżałem do katalogu Samochody Swiata 1991 do danych tech. PN i jest jak byk 185 R 13...Opony te żekomo były stosowane do modelu 1,5 turbo 95KM i 2,0 z silnikiem forda...


Kaczka dziennikarska, nie jedyna w tym wydawnictwie. Powinno być 185/70 R 13. Kapcie 185 R13 (czyli uwzględniając współczynnik miały by oznaczenie 185/82 R13 – „pełny” profil, którego się nie podaje w oznaczeniu opony, a oznacza to brak podania współczynnika po „łamańcu”, wynosi 82%, a nie jak to gdzieś wspomniano 80%) z trudem zmieściły by się (jeśli w ogóle) w nadkolach, zwłaszcza przy skrętach przednich kół. Poza tym wyglądałby Poldek na nich jak ciężarówka – to ogromne balony. W Polonezie 2000 z silnikiem fiata dohc stosowane były 175 R 13 – też dość postawne. W szerokim modelu już ich nie dało się stosować (a ja nie wierzyłem , ale już wierzę, bo mam 175/80 R13 i co chwila łamią mi się plastikowe nadkola i już raz dostał rant błotnika i naciął się bok opony), więc 185 R13 to jakaś makabryczny sen przeciwnika polskiej motoryzacji, który chciał zrobić na złość właścicielom produktów tej gałęzi gospodarki .... Sam lubię duże koła, ale takich bym na pewno nie założył ....

EEEEEEe tam OLO – Tarpan w wersji Honker to fajowa maszyna (czasem widać takie cóś jak jedzie po ulicy – najczęściej są to wozy wojskowe) – w pełni funkcjonalna terenówka i do tego wcale nie razi swoim wyglądem – taki dużo nowocześniejszy Uaz - mnie się podoba. Dziwny masz gust ..... ale o tym się nie dyskutuje