[Tylny most] Różnice i Różne Pytania - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to znaczy, że ty tylko tył poszerzyłeś sobie??
  
 
W przypadku poszerzenia przodu konieczna będzie belka zawieszenia z szerokiego poldka drązki reakcyjne i stabilizator. Trzeba też będzie przespawać punkty mocowania górnych wahaczy. Nie pamiętam tylko co jest potrzebne z drązków kierowniczych.
  
 
Cytat:
2005-04-08 20:00:37, Bugaj pisze:
to znaczy, że ty tylko tył poszerzyłeś sobie??



nie u mnie został wąski... najwyżej felgami nadrobię jak będe kiedyśtam przechodził na 15"

na chwilę obecną most jest wstawiony wąski 4,1 i resory z pickupa (srednio wysoko a za to twardo i sztywnie)
  
 
wracając do tematu różnic w mostach w df-ie: czy łożyska na półośkach różnią się czymś?? czy to to samo?
  
 
dziś na Żeraniu był most z poldka kombi van - czyli stabilizator, łożyska z trucka i przełozenie w sam raz do roverka - 4.3

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-04-08 22:43:14, enes pisze:
Nie pamiętam tylko co jest potrzebne z drązków kierowniczych.



W szerokim PZ krótkie drążki są dłuższe lub były wymieniane na dłuższe tulejki regulacyjne i było OK.
Do górnych wahaczy były odsadzone "łódki" wsporniki mocowania.
  
 
Cytat:
2005-04-10 19:31:29, OLO pisze:
dziś na Żeraniu był most z poldka kombi van - czyli stabilizator, łożyska z trucka i przełozenie w sam raz do roverka - 4.3


Ile ?? Czemu taki drogi?? I czemu mi go jeszcze nie kupiłeś ?? .
  
 
witam! jestem tu nowym bywalcem! ale niukrywam ze od jakiegos roku z chakiem jestem członkiem innego klubu! FSO! mianowicie jednak doszedlem do wniosku po przeczytaniu kilku artykółow tu miedzy innymi tego! ze bedę tu zaglądał i to chyba dosyc czesto! na poczatek mam taką sprawe! moj most juz si eskączył! jeszcze nanim jezdze bo musze na czyms jezdzic ale na biegu da si emoje auto przepchac spokojnie prawe metr! zanim załąpie ze stoi n abiegu! i teraz tak! chcialem sobei załozyc jakandłuższy most! czyli po przeczytaniu tegoż artykułu dochodze do wniosku ze takowy jest most z diesla! do tego mam koła! 15" 185/65 i silnik 1,5AB chcialbym sie dowiedziec jaki Vmax jest mozliwydo osiągnieci ana takim przeózeniu! i jaki byłby możłiwy na 2,0dohc i skrzyni z tegoż fiata! (mirafiori) bo mam w planie cos takiego zrobić! własnie na mosci ez diesla! i wyzej wymienionych kołach!185/65/15 czy ktos by dał rade to policzyc? tak ak liczył wczesniej! niestety nieznam przeozeń skrzyni faotowej wiem tylko ze jest nieco dłuższa od polonezowskiej! zakładając ze silnik wkrece do okolo 5000 obrotow na V bardzo meni to ciekawi! ole to poleci! jezdze duz o w trasie (ipoautostradach nietylko polskich! ale i zachodnich i zalezy mi na mszybkosci bardziej niz na przyspieszeniu! a co za tym idzie i mneijsze spalanie by było) prosze o pomoc!
  
 
Cytat:
2005-04-29 09:31:17, Zuczek pisze:
zakładając ze silnik wkrece do okolo 5000 obrotow na V bardzo meni to ciekawi!




Niepoprawny opytymista

to jest a-wykonalne (przynajmniej na serii, a co dopiero na dłuższych przełożeniach... no chyba że będziesz jechał na holu za jakimś nowym Plastikiem)
  
 
chcesz miec dzłuższe przełożenie to rozsądnym rozwiązaniem będzie most od 1.6
  
 
dlaczego awykonalne? silniki DOHC bardzo ładnie siekrecą! a docelowo ma si etam znalesc jescze jakies doładowanie! tak czy siak mysle ze na takiej kombinacji pojede wiele szybciej niz seryjnym


ale most z 1.6 jest wolniejszy niz z diesla! a mi zależy n ajaknawiekrzym Vmax'ie
  
 
Cytat:
2005-04-29 09:31:17, Zuczek pisze:
witam! jestem tu nowym bywalcem! chcialem sobei załozyc jakandłuższy most! czyli po przeczytaniu tegoż artykułu dochodze do wniosku ze takowy jest most z diesla! do tego mam koła! 15" 185/65 i silnik 1,5AB chcialbym sie dowiedziec jaki Vmax jest mozliwydo osiągnieci ana takim przeózeniu! i jaki byłby możłiwy na 2,0dohc i skrzyni z tegoż fiata! (mirafiori) bo mam w planie cos takiego zrobić! własnie na mosci ez diesla! i wyzej wymienionych kołach!185/65/15 czy ktos by dał rade to policzyc? tak ak liczył wczesniej! niestety nieznam przeozeń skrzyni faotowej wiem tylko ze jest nieco dłuższa od polonezowskiej! zakładając ze silnik wkrece do okolo 5000 obrotow na V bardzo meni to ciekawi! ole to poleci! jezdze duz o w trasie (ipoautostradach nietylko polskich! ale i zachodnich i zalezy mi na mszybkosci bardziej niz na przyspieszeniu! a co za tym idzie i mneijsze spalanie by było) prosze o pomoc!

przełożenia różnych skrzyń masz dzięki opracowaniu
Mrozka w dziale Warto Wiedzieć
oczywiście są pewne róznice miedzy skrzyniami
ale; 4 bieg bezpośredni 1:1 w wszystkich stosowanych/dostępnych/ skrzyniach
V-ka w polonezach seryjnych jest NADBIEGIEM
tzn. nie wkręcisz przy dostępnej mocy/mom.obr
na prędkość max. pojazdu -pozwala tylko wyciszyć silnik(obroty)
i zaoszczędzić nieco paliwka.
skrzynie poloneza miały zakres przełożenia V 0,881 do 0,803
w zależności od rocznika
najbardziej decydującym elementem jest tylny most !
jest na forum wiele wątków na ten temat; poszukaj- poczytaj więcej.
jak będziesz miał DOCH to pogadamy /jaki model i moc/
na jego temat ponownie (mnogość wątków).
fabryka dobiera przełożenia starannie i zmiana przełożenia najczęściej nic nie daje w podniesieniu h/max.pojazdu bez ingerencji w moc.

  
 
Cytat:
2005-04-29 12:35:37, Zuczek pisze:
dlaczego awykonalne? silniki DOHC bardzo ładnie siekrecą! a docelowo ma si etam znalesc jescze jakies doładowanie! tak czy siak mysle ze na takiej kombinacji pojede wiele szybciej niz seryjnym ale most z 1.6 jest wolniejszy niz z diesla! a mi zależy n ajaknawiekrzym Vmax'ie



1.6 slicznie sie kreci, a jezdzij nim sobie 5000 caly czas.
1.8 juz nie tak pieknie, ale 5000 to mozna jeszcze jechac.
2.0 nie wiem w jakim klubie innym jestes, ale na PTK w jednym z topicow sa fotki panewek w 2.0 kolegi SerU po JEDNEJ przejazdzce Vmax. (ok. 195km/h).

Konkluzja: chcesz tak jezdzic, kup blok od Cromy Turbo (znam faceta w Kraku, ktory chce sprzedac) i tam sa odelzone korbowody i wzmacniane panewki, oraz pare innych modyfikacji pozwalajacych mu na wchodzenie nawet na 7000RPM. Ale o 2.0 z Argenty i takich numerach zapomnij.
  
 
zasada jest jak w rowerze z przekładnią łańcuchową; tylna wielo zambatka na kole -to skrzynia biegów
przednia - tylny most /rowery mają 2/3 z przodu!/
zawsze można dać najmniejsze z tyłu i najwieksze z przodu ,ale to nie znaczy że pojedziemy najszybciej -/płasko brak wiatru/
przełożenie przednie trzeba dostosować do osobnika /siła- szybkość/
-prościej nie można wytłumaczyć -
a jakie przełożenia do DOHC to tak samo :
-typ i moc
-przewidywany sposób exploatacji (warunki drogowe,obciążenie, holowanie przyczepy?preferencja osobista kierownika )
-czy oryginał 131:132: PN-f?-waga i aerodynamika.
to są wstępne parametry do ustalenia mostu -w skrzyni żaden manewr 2 typy V w skrzyni fiatowskiej: 0,913 -skośny drążek /wolniejsza ale i silniejsza V/
0,870- prosty drążek / no tu jest wiekszy 5% V-max /
należy to uwzględnić obliczając przełożenie CAŁKOWITE
z mostami (4-bieg) dostępnymi Fiat/FSO
V-max dla 5600rpm i opon 185/65R14 ew.175/70R14 -obw.=188cm
_____________________________________________
IV (wszystkie)...... |V-132nowy| V (132)... | V-argenta
i III automaty ......| ...............| stary typ .|
most| ............... . | x 0,870 --| - x 0,913. | x 0,834
4,55 | 41/09 =140 | 3,95=160 | 4,15=152 | 3,79=167
4,30 | 43/10 =147 | 3,74=170 | 3,92=162 | 3,58=177
4,10 | 41/10 =155 | 3,56=178 | 3,74=170 | 3,42=185
3,91 | 43/11 =162 | 3,40=185 | 3,56=178 | 3,26=194
3,73 | 41/11 =170 | 3,24=195 | 3,40=185 | 3,11=203
3,58 | 43/12 =177 | 3,11=203 | 3,26=194 | 2,98=211
3,41 | 41/12 =185 | 2,96=214 | 3,11=203 | 2,84=223
3,15 | 41/13 =201 | 2,74=231 | 2,87=220 | 2,63=241
jasno widać że przełożenie powyżej ~3.3 jest tylko nadbiegiem dla nie dłubniętych 1995ccm na gaźniku.A powyżej 3,00 to brak mocy/i mom.obrotowego/ nie pozwala przyśpieszać !
dlatego dwa ostatnie mosty to automat( bezpośredni bieg) i Volumex oraz turbodiesel z mostem 3,15





[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2005-06-02 12:38:34 ]
  
 
Cytat:
2005-04-29 09:31:17, Zuczek pisze:
witam! jestem tu nowym bywalcem! ale niukrywam ze od jakiegos roku z chakiem jestem członkiem innego klubu! FSO! mianowicie jednak doszedlem do wniosku po przeczytaniu kilku artykółow tu miedzy innymi tego! ze bedę tu zaglądał i to chyba dosyc czesto! na poczatek mam taką sprawe! moj most juz si eskączył! jeszcze nanim jezdze bo musze na czyms jezdzic ale na biegu da si emoje auto przepchac spokojnie prawe metr! zanim załąpie ze stoi n abiegu! i teraz tak! chcialem sobei załozyc jakandłuższy most! czyli po przeczytaniu tegoż artykułu dochodze do wniosku ze takowy jest most z diesla! do tego mam koła! 15" 185/65 i silnik 1,5AB chcialbym sie dowiedziec jaki Vmax jest mozliwydo osiągnieci ana takim przeózeniu! i jaki byłby możłiwy na 2,0dohc i skrzyni z tegoż fiata! (mirafiori) bo mam w planie cos takiego zrobić! własnie na mosci ez diesla! i wyzej wymienionych kołach!185/65/15 czy ktos by dał rade to policzyc? tak ak liczył wczesniej! niestety nieznam przeozeń skrzyni faotowej wiem tylko ze jest nieco dłuższa od polonezowskiej! zakładając ze silnik wkrece do okolo 5000 obrotow na V bardzo meni to ciekawi! ole to poleci!


Jak dokręci się silnik do takiej prędkości obrotowej, to przy tylnym moście z poloneza 1.9 GLD o przełożeniu 41/11 (3,73) i kołach jakie napisałeś (185/65R15) na piątym biegu (skrzyni 131/132/argenty - o przełożeniu 0,87, czyli najpowszechniej występującej) będziesz leciał 180 km/h. Kant z "dwójką" - hmm... jak najbardziej realne, ale może być ciężko, głownie przez duże opory powietrza (słabe pochylenie przedniej szyby) ale nie sądzę, żeby to nie było możliwe, ale dobrze byłoby troche podłubać w silniku (dopieścić przynajmniej głowicę). 170 pofrunie napewno (sprawdzone).
  
 
Cytat:
2005-04-29 12:12:27, Jojo pisze:
chcesz miec dzłuższe przełożenie to rozsądnym rozwiązaniem będzie most od 1.6


Do lżejszego kanta chyba jednak lepiej zastosować od 1.9 D
  
 
Cytat:
2005-04-29 13:40:44, DooMinick pisze:
(...) na PTK w jednym z topicow sa fotki panewek w 2.0 kolegi SerU po JEDNEJ przejazdzce Vmax. (ok. 195km/h).


Poprawka - ok 215 km/h. Niemożliwe? Możliwe - most 43/10 (od roverka), przefazowany rozrząd na obu wałkach, głowica obniżona o (wówczas) 1.5 mm, obrobione kanały ssące i wydechowe w głowicy, polonezowski aparat zapłonowy (z regulatorem podciśnieniowym - oryginalny aparat do dohc go nie posiada) o zmienionej charakterystyke (szybki wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu) i... dobrze ponad 7000 rpm na A4 (ok. 7300-7500 - auto miało wtedy mniejsze od seryjnych koła) - panewki must die
Tak po prawdzie to wówczas cały silnik poleciał - dwóch par panewek po rozłożeniu sie nie uświadczyło w żadnych fabrycznych zarysach kształtu jakie powinny mieć panewki - zmieliły się na wióry jak drewno w tartaku ("panewki", a raczej to co z nich zostało, znalazły się w misce olejowej, pompie olejowej i kanałach olejowych ), porysowały się otwory w stopach korbowodów (no bo i jak, skoro panewki wyparowały) oraz wał korbowy był po takim wyczynie tylko (a może szczęścliwie) do szlifu. Cóż - przegięcie z obrotami konkretne, nawet wątpliwe, że wytrzymałby taki wyczyn (ponad 7000 rpm na V biegu!) sławny wysokoobrotowy roverek.
  
 
Polonezem 215 km/h? To chyba z Kasprowego, albo na liczniku z niewlasciwa zembatka

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2005-04-30 00:08:17, adamus pisze:
Polonezem 215 km/h? To chyba z Kasprowego, albo na liczniku z niewlasciwa zembatka Pozdrawiam Adamus


Zębatka była dobra, licznik też, testowany na radarze przed Oleśnicą pod Wrocławiem (zresztą nie było co na niego patrzeć - wskazówka minęła dolne pionowe położenie i zaczęła skręcać ku zeru). Z tego co pamiętam, właściciel wyprzedzanego mercedesa S500 też nie mógł uwierzyć Ale - jak napisałem, dwulitrowy fiatowski silnik dohc tego nie wytrzymał (w zasadzie - nie miał prawa). Po remoncie już nigdy więcej nie zdecydowaliśmy się na takie extremalne ustawienia i testy. Ale - przekroczenie bariery 200 km/h poldkiem na włoskiej duemilii jest jak najbardziej możliwe. Niespecjalnie dłubniete 2.0 - 180 km/h na seryjnym moście od 1.6 - 3,91 - osiągają bezproblemowo dociągając do obrotów mocy maksymalnej, czyli 5500-5600 rpm; na 4,10 dociągają do blisko 6000 rpm, co daje ok 5 km/h więcej - bo nie jest prawdą że im krótszy most to oznacza to w każdym przypadku obniżenie prędkości maksymalnej, wręcz przeciwnie, któtszy most pozwala silnikowi osiągnąć wyższe obroty na ostatnim, piątym biegu, co w końcowym sumarycznym efekcie podnosi Vmax auta. Dla przykładu wystarczy podeprzeć się danymi fabrycznymi poloneza - piewsze PN 1.5 AB z 5-biegową skrzynią miały most o przełozeniu 4,3 (btw - uważam je za najlepsze przełożenie do tej wersji, zaś do 1.6 - styknie 4,1; auta są wtedy naprawdę wystarczająco dynamiczne) wg danych fabrycznych rozpędzały się do 160 km/h. Po zmianie przełożenia na 4,1 prędkość max PN 1.5 wzmocnionego, oficjalnie podawana, spadła do 155 kmh.

[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2005-04-30 00:51:40 ]
  
 
Skoro 2.0 na moscie 41/10 dociąga do predkosci 185 km/h. to troche dłubniętym(jak narazie tylko głowica) 1,8 tez powinienem tyle osiągnąc skoro ich moce są takie same (a przy predkosciach maksymalnych decydujące znaczenie ma moc silnika) 1,8 powinno tez lepiej wytrzymac obroty rzędu 6 tys i raczej nie posypie się odrazu