BLOS - czyżby rewolucja dla II generacji? opinie? - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-05-18 08:00:12, croma1 pisze:
Witam. mibhell nie ma problemu wystarczy przyjechać do nas. koszt ok. 50 zł. a z pomiarami na hamowni to 150 zł. bedziesz wiedział ile ma mocy na benzynie i na gazie.



A powiedz mi jeszcze croma czy samą regulacje robicie na sucho czy na hamowni? Bo z tego co piszesz wnioskuje ze regulacje robicie tylko na analizatorze bez obciazenia :/

pozdrawiam
  
 
Witam ! Mam zamiar zalozyc nowa instalacje LPG od razu z Blosem. jednego gazownika znalazlem w Olsztynie, ktory wie co to Blos 14 czerwca wstepny termin montazu. Za instalacje na komputerze i butla w kolo mam zaplacic 2000 PLN + moj Blos. Relacja bedzie na biezaco.
  
 
witam.
Bloos pracuje bez elektroniki więc tam nie ma co programować .
Pomiary na hamowni są w tym wypadku tylko potwierdzeniem wyniku regulacji. Jego sie reguluje tak samo jak gaźnik. Bo jest on gazowym gaźnikiem.
  
 
Cytat:
2006-05-29 23:44:28, croma1 pisze:
witam. Bloos pracuje bez elektroniki więc tam nie ma co programować . Pomiary na hamowni są w tym wypadku tylko potwierdzeniem wyniku regulacji. Jego sie reguluje tak samo jak gaźnik. Bo jest on gazowym gaźnikiem.



w zadnym momencie nie napisałem ze trzeba cos programowac


Cytat:
Jedyna mozliwosc poprawnego ustawienia to ustawienie pod obciazeniem silnika bo wtedy jest najwieksze zapotrzebowanie....



A jak sie na to zapatrujesz?
  
 
Witam.
Oczywiście pod obciązeniem na hamowni obciążeniowej ale takich w Polsce jak ja mam to jest tylko kilkanaście a u gazowników 4 sztuki.
ELPIGAZ w GDAŃSKU i BĘDZINIE
NAGAZ Stefanowski w ŁODZI napęd na 4 koła
I ja w JASTRZĘBIU ZDROJU.
  
 
croma1 a jak się stroiło i sprawuje blos w saabie o którym pisałeś? musiałeś modyfikować szczelinę?
  
 
Witam.
Na wolnych obrotach chodzi na bogatej mieszance. Na wysokich jest OK. Spalanie w sosunku do benzyny o ok. 1 litr więcej wg. Komputera pokładowego. Ale tak tez wychodzi podczas tradycyjnego litrażowania.
Na autostradzie zamyka licznik na 220 km/h.
Próbowaliśmy regulować szczeline ale i tak zawsze chodził na bogatej mieszance. Powodem jest siła zasysania powietrza w układzie dolotowym silnika.
  
 
Cytat:
2006-06-06 17:20:32, croma1 pisze:
Witam. Na wolnych obrotach chodzi na bogatej mieszance. Na wysokich jest OK. Spalanie w sosunku do benzyny o ok. 1 litr więcej wg. Komputera pokładowego. Ale tak tez wychodzi podczas tradycyjnego litrażowania. Na autostradzie zamyka licznik na 220 km/h. Próbowaliśmy regulować szczeline ale i tak zawsze chodził na bogatej mieszance. Powodem jest siła zasysania powietrza w układzie dolotowym silnika.


a zmiana położenia blosa nic nie dała np przed przepływomierzem lub za nim w omie jest różnica
  
 
Cytat:
2006-06-06 17:20:32, croma1 pisze:
Witam. Na wolnych obrotach chodzi na bogatej mieszance. Na wysokich jest OK. Spalanie w sosunku do benzyny o ok. 1 litr więcej wg. Komputera pokładowego. Ale tak tez wychodzi podczas tradycyjnego litrażowania. Na autostradzie zamyka licznik na 220 km/h. Próbowaliśmy regulować szczeline ale i tak zawsze chodził na bogatej mieszance. Powodem jest siła zasysania powietrza w układzie dolotowym silnika.


a zmiana położenia blosa nic nie dała np przed przepływomierzem lub za nim w omie jest różnica
  
 
Witam ! Pytanie do xiedza: Jakie miales objawy, przy roznych ustawieniach Blosa ? Rozumiem, ze Blos tak jak tradycyjny mikser, powinien byc przed przeplywka, ale w niektorych Omegach widzialem Blosa za przeplywka, na tej gumie do przepustnicy a wlasciciel twierdzil, ze dobrze to chodzi. To jak to jest ? Dawales jakies redukcje miedzy Blosem a przeplywka ? Zrobiles ja sam, czy nozna kupic cos takiego ? Gdybys mogl to kliknij fotke. Za tydzien wkladam Blosa i chcialbym skorzystac z Twoich doswiatczen
  
 
Cytat:
2006-06-07 21:37:10, zp pisze:
Witam ! Pytanie do xiedza: Jakie miales objawy, przy roznych ustawieniach Blosa ? Rozumiem, ze Blos tak jak tradycyjny mikser, powinien byc przed przeplywka, ale w niektorych Omegach widzialem Blosa za przeplywka, na tej gumie do przepustnicy a wlasciciel twierdzil, ze dobrze to chodzi. To jak to jest ? Dawales jakies redukcje miedzy Blosem a przeplywka ? Zrobiles ja sam, czy nozna kupic cos takiego ? Gdybys mogl to kliknij fotke. Za tydzien wkladam Blosa i chcialbym skorzystac z Twoich doswiatczen


musiałem założyć adapter na przepływkę i nto wszystko a poza tym średnice rur w omie pasują do blosa tak więc nic nie trzeba kombinować. z blosem jak z dziewczyną trzeba spróbować raz z jednej raz z drugiej streony jak coś nie wychodzi ale potrzebny jest analizator spalin (najbezpieczniej)

do croma1 może byś opisał ciekawym tematu coś na temat blosa i jego regulacji z pozycji fachowca i ewentualnie możliwości blosa.
  
 
sorki chlopaki ze odgrzewam kotleta...ale da sie blosa zalozyc do gaznikowca? a konkretnie do 2 litrowej fordowskiej PINTO'wki...skoro blos ma byc miedzy filtrem a przepustnica...to w tym przypadku nie jets to mozliwe bo na gazniku jest zalozony bezposrednio filtr...jak sie rozwiazuje ten ploblem? dzieki i pozdarwiam,
Daniel
  
 
Trzeba wykombinować nowy dolot z rury i zamontować filtr stożkowy.
  
 
Skoro już zagazowujesz to auto znaczy że 100% oryginał to nie będzie więc tak jak przedmówca wspomniał stożek lub zaadoptować puszke z jakiegoś wtryskowca i rurą doprowadzić do gaźnika cały dolot. Innej opcji nie widzę.
  
 
Cytat:
2006-06-20 18:16:18, ulik87 pisze:
sorki chlopaki ze odgrzewam kotleta...ale da sie blosa zalozyc do gaznikowca? a konkretnie do 2 litrowej fordowskiej PINTO'wki...skoro blos ma byc miedzy filtrem a przepustnica...to w tym przypadku nie jets to mozliwe bo na gazniku jest zalozony bezposrednio filtr...jak sie rozwiazuje ten ploblem? dzieki i pozdarwiam, Daniel



Blos z gaźnikiem to średnio dobre rozwiązanie. Oczywiście blos będzie działał ale żeby go zamontować trzeba wywalić puszkę filtra, dorabiać nakładkę na gaźnik, inny filtr i rury łączące. Bardzo prawdopodobne że tak przerobiony dolot będzie działał gorzej niż przed przeróbką. W dolocie zostają główne restrykcje czyli kolektor i pojedyńczy gaźnik, a zmienione zostają parametry geometryczne, rezonanse itp.
Może ta dwulitrówka miała wersję z wielopunktowym wtryskiem? Bo najlepszą opcją jest wymiana kompletnego dolotu na ten z wersji wtryskowej i do tego dodanie Blosa.
Ja miałem do silnika gaźnikowego zrobiony ręcznie dolot na wzór dolotu wtryskowego (MPI). Calutki z kolektorem włacznie. Auto jeździło wyłącznie na LPG, najpierw na mikserze i było fajnie w porównaniu do gaźnika. Potem doszedł Blos i było zajefajnie. Jeszcze później musiałem wstawić z powrotem gaźnik, a nie chciałem rezygnować z Blosa. Jeździ to nieźle ale tylko do 3500-4000 obrotów. Wyżej nie ma sensu kręcić. Z dolotem typu MPI bezproblemowo ciągnął agresywnie do 6000 obr.
Nie zrozum mnie źle. Blos jest bardzo efektywnym ustrojstwem i nawet z gaźnikiem działa dobrze. Jednak z gaźnikiem może nie dać takich efektów uskrzydlenia jakie daje jego zastosowanie w przypadku silnika z wielopunktowym wtryskiem. Poza tym przy niskich obciążeniach silnika Blos wnosi spore opory przepływu. Dla gaźnika przy jeździe na benzynie może to dawać efekt jazdy jakby na ssaniu. Na forum forda żalił się na to jeden człowiek z autem gaźnikowym + Blos właśnie. Ja się na takie coś nie skarżę bo gaźnik u mnie jest tylko przepustnicą, auto nadal jeździ tylko na LPG.

[ wiadomość edytowana przez: gondoljerzy dnia 2006-07-01 00:57:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: gondoljerzy dnia 2006-07-01 00:59:55 ]
  
 
witam
fajny ten Blos, tylko mam pytanie- większość duskutantów skupia się na polepszeniu osiągów a jak wygląda sprawa spalania na blosie w porównaniu z tradycyjnym mixerem? porównywalnie, więcej czy mniej?
  
 
generalnie mniej pali bo efektywniej mieszanka jest zrobiona ale często jak lepiej jeździ to pedał dno i w efekcie tego nie widać. z założenia ma palić mniej
  
 
witam
ponieważ post cieszy się dużą oglądalnością to dla ciekawych linki do instrukcji do blosa w pdf:
www.bramstal.pl/audi/AKP/blos_instrukcja.pdf
www.gciklodawa1.republika.pl/audi/blos_instrukcja.pdf
www.simpson.ltd.pl/blos_instrukcja.pdf
jeśli już gdzieś były na forum - sorry, nie znalazłem.
ps
wszystkie podpatrzone na forum AKP
  
 
blosa zamontowałem zaraz za przepływomierzem,jeszcze przed tym kolankiem. Są problemy z wolnymi obrotami,samochodem rzuca, gdy przygazuje i puszcze pedał to potem obroty spadają do 400obr/min,auto przygasa a potem wchodzi na te swoje 800obr/min,chodzi nierówno.

ALE, GRY KLAPKE W PRZEPŁYWOMIERZU OTWORZE TO AUTO CHODZI IDEALNIE NA GAZIE. Więc wolneobroty mam spieprzone przez przepływomierz klapkowy.Ale gdy zablokuje przepływke żeby byla klapka otwarta to znowu n abeznynie chodzi bardzo nierówno na wolnych.ehhhhhhhhh. Po odłączeniu przepływki też nierówno chodzi,bardzo dziwne to bo powinien przejśc w tryb awaryjny tylko ale chodzic równo. Jakoś musze powalczyc z tym przepływomierzem. Pytanie, CZEMU POODLACZENIU PRZEPLYWKI AUTO NIE ROWNO CHODZI? U innych poodłączeniu chodzi równo na systemie awaryjnym.

Kombinowałem juz z pełna regulacja blos'a i zero efektów, musze powalczyc z przepływomierzem. Nie moge wstawić blosa przed przepływką bo wtedy musiałby byc stożek a nie chce.

Blosa chce zostawić tam gdzie jest, a ustawienie go bliżej przepustnicy nic nie powinno zmienić, tylko gaz bedzie sie gorzej "mieszał"z powietrzem.

Bardzo prosze o rady, bo teraz moge jeździc idealnie tylko na benie albo na gazie.

pozdrawiam
  
 
Nawet nie wiemskad mamte zdjęcie,ale na nim widac, że jest blos pomiędzy przepływomierzem klapkowym a przepustnicą. Cholera wie jak powinno być. U innych w C20NE ładnie chodzi blos gdy jest pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą a u mnie mogiła.ehh.