BLOS - czyżby rewolucja dla II generacji? opinie? - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-09-01 18:40:57, omegafan pisze:
blosa zamontowałem zaraz za przepływomierzem,jeszcze przed tym kolankiem. [...] ALE, GRY KLAPKE W PRZEPŁYWOMIERZU OTWORZE TO AUTO CHODZI IDEALNIE NA GAZIE. Więc wolneobroty mam spieprzone przez przepływomierz klapkowy.


Mówiłem Ci przecież, że mogą być problemy i radziłem dalej o przepływki.

Cytat:
2006-09-01 18:40:57, omegafan pisze:
Pytanie, CZEMU POODLACZENIU PRZEPLYWKI AUTO NIE ROWNO CHODZI?


Przepływomierz generuje podciśnienie czy coś takiego, które wpływa negatywnie na BLOS umieszczony zaraz za nim.
Uprzedzam, że nie znam się tak dobrze na fizyce, ale sam to testowałem:

Miałem BLOS na środku gumowej rury i była kicha na wolnych obrotach. Pracował równo, ale mieszanka był za bogata (CO ok. 4-5 przy dopuszczalnym 3,5).
Wystarczyło odkręcić opaskę łączącą gumę z przepływką i ściągnąć gumę tak, aby powietrze było zasysane z pominięciem przepływki - od razu mieszanka idealna.

Technik z Czakram'a radził założenie kompensacji pomiędzy puszką filtra a parownikiem tak, jak to się robi chyba w każdym mechanicznym wtrysku (VW, Audi), które też mają problemy z wolnymi obrotami.
  
 
ok.jutro zamontuje blosa troche dalej od przepływomierza, i jak spalanie i dynamika bedzie w normie to tak zostawie. Jak beda jeszcze jakieś niespodzianki to kupuje adapter i stożek i montuje blos'a przed przepływomierzem.


Teraz klapke od przepływomierza uchyliłem na maxa, na benzynie nie da sie jeździć ale za to na gazie moge jakoś pomykać. PROBLEMJEST JESZCZE DUŻY Z tym że po puszczeniu gazu nawet z 1500obr/min strzałka obrotomierza spada na 500obr/min, silnikiem zatrzęsie a potem juz jest dobrze, to juz raczej przepływomierzem nie jest spowodowane bo klapke mam w nim na maxa uchyloną.

Tak wogóle to nawet bym miał super radoche gdyby nie ten klapkowiec, auto wkręca sie teraz bez oporów do 6,5tys obr/min i jakby szybciej przyspiesza przy niższych obrotach,ale to może być sygestywne odczucie.


Co zrobić z tymi spadającymi obrotami??

pozdrawiam
  
 
Kompensację dla parownika trzeba by wyprowadzić z odcinka dolotu pomiędzy klapkowcem a blosem. Wtedy ciśnienie w parowniku będzie proporcjonalne do tego, z którym pracuje blos.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach po odłączeniu przepływki i jej podparciu prawdopodobnie wynika z tego, ze blos wnosi swoje podciśnienie. Silnik zasysa mniej powietrza, a paliwo wtryskuje z pamięci ustawień awaryjnych. Może trzeba by podnieść trochę przysłonę blosa, żeby nie zamykała się całkowicie.
  
 
podnosiłem przesłone blos'a i nic to nie dało. Mam nadzieje że przesunięcie blos'a bliżej przepustnicy coś da-choć bardzo to wątpliwe dla mnie.. Jak nie to tylko blos'a przed przepływomierzem.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
to kupuje adapter

Macie na mysli adapter na przeplywke ? gdzie go mozna kupic ? Bo ja chcialem juz dorabiac. W moim Audi mam podobny problem z tym przeplywomierzem. Gdyby nie on, to montaz blosa bylby dziecinnie prosty.


[ wiadomość edytowana przez: zp dnia 2006-09-02 12:39:25 ]
  
 
Cytat:
2006-09-02 00:33:07, gondoljerzy pisze:
Kompensację dla parownika trzeba by wyprowadzić z odcinka dolotu pomiędzy klapkowcem a blosem. Wtedy ciśnienie w parowniku będzie proporcjonalne do tego, z którym pracuje blos...



To według mnie najlepsze rozwiązanie
Najpierw to sprawdź, jeśli masz taką możliwość a dopiero później stożek.
  
 
narazie co zrobiłem to zmiejszyłem nacisk sprężyny w przepływomierzu, skręciłem blos'a na maxa i teraz auto chodzi na benie jak i na gazie. Ciekawostką jest to teraz, że na wolnych mam bogatą mieszanke. ehhh.Sprawdze spalanie,jak bedzie drastycznie większe to zaczne walczyć z tym, jak spalanie bedzie git to zostawie tak jak jest.

Z tą kompensacją można powalczyć ale czy czasem po założeniu kompensacji nie bedzie o wiele więcej palił?

I jeszcze, jak mam skręconego blos'a na maxa, śróbe na reduktorze tez to czemu mieszanka i tak jest ciągle bogata. Czemu nie da sie jej zubożyć?

pozdrawiam
  
 
Cytat:
jak mam skręconego blos'a na maxa, śróbe na reduktorze tez to czemu mieszanka i tak jest ciągle bogata



Mój Blos nie dawał rady ze zubożeniem mieszanki na wolnych dopiero przy lekkim odkręceniu "dużej" śruby co jest wynikiem jego konstrukcji Tu!.
Ale żeby przy całkowitym jej wkręceniu był to samo ??
Chyba spory rozrzut parametrów wykonania tych Blosów


Cytat:
czy czasem po założeniu kompensacji nie bedzie o wiele więcej palił?


nie powinien - wtedy dopiero jego warunki pracy zbliżą się do zaprojektowanych.



Edit: To raczej teraz może więcej spalać ponieważ jest większa różnica ciśnień - z jednej strony atmosferyczne w parowniku, a z drugiej dwukrotnie (raz na klapie przepływomierza i drugi raz na Blosie) obniżone i być może przez to więcej gazu wysysa na wolnych.
Bo faktem jest, że u mnie przy skręconej na max dużej śrubie przy lekkim przyspieszaniu skład był masakrycznie ubogi, u Ciebie może nie właśnie przez zwiększone wysysanie.
Chyba dobrze kumam z tymi ciśnieniami ?

[ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2006-09-03 00:20:06 ]
  
 
na forum forda wyczytałem że gdy mamy bogatą mieszanke na wolnych przy max wkręconym blos;ie to to moze być wina jakiegoś oring'a. Tutaj na dole kolega arekbp mówi o tym problemie, ale jak patrzyłem na rysunek tego blos'a to tam są aż 3 oringi więc nie wiem jaki wymienić. U mnie mam blosa zamontowanego jakieś 2 cm od przepływomierza, kompensacje tez by tam bylo ciężko wprowadzić, no ale pomyśle.

pozdrawiam
  
 
ok.zabieram sie za założenie kompensacji. Ale no gdzie ją wmontować, jak widać to u mnie miejsca jest mało ale tą gume pomiędzy przepływomierzem(klapkowym) a blos'em moge powiekszyć-dac inną. Ale tez potem bedzie pytanie czy nie bedzie zbyt małej odległości od rurki z kompensacją do blos'a czy przepływomierza? Może bezpieczniej i wogołe blos'a dać jakieś 10cm od przepustnicy a kompensacje przy przepływomierzu dać?

Prosze o rady ludzi bardziej doświadczonych

Wstawiam fotke i wogóle tak sie wypytuje bo szczerze to nie ma czasu na eksperymenty a napewno ktoś z was takie cos już robił więc ładnie mi podpowie.

pozdrawiam


  
 
i jeszcze...

Czy wężyk od kompensacji o średnicy 7mm starczy? Czy musi być jakiś przynajmniej 14mm?
  
 
Parownik jest blisko, 7mm powinno wystarczyć. To przecież tylko połączenie, przepływ wewnątrz jest prawie zerowy.
  
 
w ostatnich dniach zmieniałem położenie blosa sprzed przepływki (1) na poł. przed przepustnicą (2)
1 stabilniejsze obroty, praca silnika bardzo miękka delikatny problem z ustawieniem idealnej mieszanki, praca na benzynie bez problemów
(2) ustawienie mieszanki niemal idealne tzn praca przy małym obciązeniu v- 0,3-0,6 przy obciążeniu ok 0,7 ale pogorszenie kultury na jałowych i na razie problem z reakcją na benzynie ale przypuszczam że komp musi aię zaadaptować, blos jest jakieś 15cm przed przep. na prostym odcinku i na jałowych czasem zafaluje.
  
 
ja dzis walczyłem z blos'em

Założyłem kompensacje pomiedzy przepływomierzem a blos'em. Blos pozostał w miejscu, jest dalej przed tym "zakrętem". Kompensacja dała to że moge wkońcu jakoś wyregulowac instalke, nie tak jak bez kompensacji że ciągle miałem bogatą.

ALE NIE JEST DOBRZE

Teraz mam tak że na jałowych mam bogatą, przy ok. 2,5tys obr/.min mam idealną a powyżej jest uboga. Przy depnięciu silnik sie troche dławi przy 3tys obr/min i powoli dochodzi do 5 tys obr/min. Nie wkręci sie powyżej 5tys obr/min . Jakbym odkręcił blos'a to może by dszedł do 6,5tys obr/min ale wtedy bogatą bym miał do 4 tys obr/min.

Jednym słowem nie mam liniowej dawki gazu. Blos zubaża mieszanke przy wyzszych obrotach.

Jutro moge sie jeszcze troche pobawić w regulacje tylko bo nie wiem co zrobić innego, kompensacja jest, wszytsko ładnie poskładane.

Jak blosa dałem jakieś 4 cm od przepustnicy to tez były takie problemy.

Nie wiem, może klapke przeciwwybuchową wywalić, jak narazie nie strzelił jeszcze to moge ją wyjąc.

Do xiadz: może spróbuj lekko popuścić sprężyne w przepływomierzu, i wtedy zobacz czy cos sie zmieni na jałowych na gazie.

pozdrawiam
  
 
wyrzuciłem kompensacje. Auto przynajmniej jakoś jeździ. Mam podłączony tester lambda i ciągle mi pokazuje bogatą mieszanke. Przy przyspieszaniu wpada w ubogą. No ale tak to mam w całym zakresie obrotów za bogatą mieszanke. Blosem kombinowałem na wszytskie sposoby az skręciłem na maxa i tak jeźdze. Śróbe na reduktorze tą dużą(chyba od napięcia membrany) tez wkręciłem i dalej bogato. Jaka może być jeszcze tego przyczyna?

Kompensacja wydaje sie być zbędna.

pozdawiam
  
 
Jeśli pomimo wyrzuconej kompensacji masz ubogą mieszankę przy silniejszym depnięciu w pedał to może wskazywać na niedostateczną wydajność instalacji: albo parownik jest za słaby, albo dopływ gazu do parownika przydławiony.
Mam przykład na swojej instalce. Filtr gazowy mam w niej bardzo mały, starego typu. Nie mogę nigdzie kupić wkładów i już parokrotnie dorabiałem je sobie sam. Tylko taki dorabianiec ma jeszcze mniejszą trwałość niż oryginał i szybko się zapycha. Wtedy mam właśnie problemy ze składem mieszanki przy głębszych wciśnięciach pedału gazu. Gdy zmienię filtr to przez jakiś czas jest OK.
  
 
nie, teraz przy dodawaniu gazu lambda jest uboga ale jak dojdzie nawet do 6tys obr/min i tak potrzymam z poł sekundy to juz mi wskakuje na bogatą. Mam problem z za bogatą mieszanka właśnie. Wywaliłem nawet klapke przeciwwybuchową w celu zaobserwowania zmian i nic mieszanki mi nie zmieniło. Ale, przy klapce przeciwwybuchowej auto troche mniej energicznie wchodzi na obroty tak od 4,5tys obr/min. Bez klapki to bez żadnego zająknięcia wskakuje od razu na 6,5tys obr/min.

Boje sie że bogata mieszanka w całym zakresie obrotów odbije sie na bardzo dużym zużyciu gazu. Przy mikserze dawka była sterowana krokowcem więc była napewno bardziej "idealna" niż na blos'ie.

pozdrawiam
  
 
Właśnie wymyśliłem test czy napewno na blos'ie auto jest mocniejsze czy jest to tylko subiektywne odczucie. Jutro to sprawdze przy lekkim amatorskim paleniu gumy . Na benzynie da sie elegancko, na gazie na mikserze sie nie dało. Jutro sprawdze czy na blos'ie da rade. Ciekawi mnie to i pokaże co ten blos daje

Tak tylko to moge sprawdzić bo nie robiłem przedtem żadnych testów ze stoperem. Troche może dziwny test będzie ale..............ale co tam

pozdrawiam
  
 
Test zrobiony i jestem bardzo zadowolony. Jeździ nawet lepiej jak na benzynie gdy miałem założony mikser. Na drugim biegu piszczy, jest gut. Ale zauważyłem bardzo niepokojącą rzecz , po ostatnich regulacjach wychodzi mi spalanie gazu w granicach 18-19litrów. Bede musiał skręcić gaz jakoś-choc juz mam blos'a skręconego na maxa. Nie mam pomysłu jak mozna dodatkowo zubożyć mieszanke..

Chyba znowu powróce do pomysłu z kompensacją i bede z tym walczył.


pozdrawiam
  
 
A sprubuj kolego skrecic na reduktorze. W Audi Klubie opisywal ktos, ze tez walczyl ze spalaniem w podobnym silniku ( 2.0E, ABK ) skrecil reduktor i spalanie spadlo.