Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Chevy77 Berlin | 2006-10-10 01:47:08 Witam gazownikow ,wlasnie po przeczytaniu tego posta nasuwa mi sie cala masa pytan co i jak z blosem.Mamm omege mv6 3.0 z 98 roku i chcialbym wstawic instalke z blosem ,ale nie wiem za bardzo gdzie go wlozyc przy tym silniku ,za czy przed przeplywomierzem.A druga nekajaca mnie sprawa blos i automatyczna skrzynia ??!!?? co i jak ,pomozcie koledzy jesli mozecie ,prosilbym o odpowiedzi i moze fotki juz zamontowanego tego blosa w takim silniku .
Pozdrawiam Adam |
Musasi Była Omega B Poznań | 2006-10-10 19:55:20 Ambitne stawiasz sobie zadanie
Ciężko tam będzie coś upchnąć, pojemność układu z gazem będzie olbrzymia, jak przypadkiem strzeli to nie będzie co zbierać. Z drugiej strony na blosie w zasadzie nie strzela. Nie jestem pewien czy ten przekrój przelotu blosa starczy dla 3 litrów, pewno najlepszym rozwiązaniem byłyby dwa bolsy - po jednym na każdą ze stron dolotu. Ale to już zupełnie karkołomne zadanie i opłacalność przy tych cenach blosów w porównaniu z sekwencją kiepska |
xiadz tylko 2.0 Zielona Góra | 2006-10-16 12:05:52 jeżeli montują blosa do scorpio 24v to do omy też można w końcu silniki i moce podobne. Zawsze ktoś musi być pierwszy |
omegafan Omega włocławek | 2006-10-17 12:44:44 Byłem dzisiaj na regulacji blos's. Odżałowałem kase na regulacje no ale przynajmniej auto zacznie mniej palić i bedzie wszystko jak należy. Jedyn zakład który tym sie zajmuje we W-ku. Podłączyli miernik pod sonde lambde. Pokręcili tylko blosem i niby jest git. ale na wolnych jest dalej za bogato-sonda pokazuje 0,73V. No juz tak sie wkurzyłem. Jeszcze skasowali 20zł. Wogole sie parownika nikt nie dotknął.ehh.
W autach z przepływomierzem klapkowym tak juz chyba musi być, że na wolnych za bogato. Myślałem nad założeniem blos'a przed przepływomierzem co sie wiąże z założeniem stożka. Ale przez stożek moment będzie przy wyższych obrotach a tego tez nie chce. Cięzko juz mi walczyc z tym blos'em, albo cos wykombinuje albo wracam do miksera. pozdrawiam |
Musasi Była Omega B Poznań | 2006-10-17 19:41:04
NIE TYLKO NIE MIKSER Jeśli masz trochę smykałki do majsterkowania, zaopatrz się wiertarkę, wiertło 3,2 mm, gwintownik M4, pilniczki, śrubę M4 i hajda na Blosa. |
omegafan Omega włocławek | 2006-10-17 23:32:03 No dobrze tam wykombinowałeś ale u mnie na wolnych obrotach, nawet przy skręconych na maxa śróbach regulacyjnych nadal jest za bogato. Teraz mam 0,73V na wolnych a w średnim zakresie 0,54V. Najlepszym rozwiązaniem bedzie chyba zamontowanie stożka>blos>przepływomierz>przepustnica.
U mnie wszystko psuje przepływomierz klapkowy, u Ciebie juz takiech cholerstwa nie ma Powiedz ile gazu Ci spala? pozdrawiam |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-10-18 19:43:16 Ostatnio poeksperymentowałem z BLOSem w silniczku 1.4 rovera.
Bylo fajnie i niefajnie. Fajnie bo przy wdepnięciu gazu na niskich obrotach samochód płynnie ciągnął bez żadnego szarpnięcia. Nawet na benzynie (wielopunkt) nie zaobserwowałem tak płynnej pracy podczas przyśpieszania. Minus - mieszanka była bogata tylko do 4000 obr. Albo mam za słaby reduktor (jakieś Landi chyba LE N - do 2500ccm zgodnie ze stroną http://www.landi-gas.it/eng/landi.html) albo za mały silnik (podciśnienie) Gwizdek był wykręcony na maksimum, klapka BLOS-a na wysokich obrotach otwierała się praktycznie do końca, żeby ustawić wolne musiałem jednak skręcić śrubę na reduktorze. Do tego stożek. Przytaknie stożka szmatą nie nic praktycznei nie dało. Oddałem Blosa kumplowi i kuniec przygody. [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-10-18 19:55:03 ] |
Musasi Była Omega B Poznań | 2006-10-18 22:09:55
Trudno to porównywać - każde miasto ma inne natężenie ruchu, nie raz jeżdżę sam i pusty, nieraz obciążony na maxa, krótkie lub dłuższe po mieście. Generalnie mieszczę się w granicach podęcznikowych +20% w stosunku do benzynki czyli ok. 14,2 - 15,5 l. LPG I też mam zjawisko dobrego ciągnięcia od niskich obrotów. Na Twoim miejscu jeśli jeździ dobrze, poza składem na wolnych obrotach nie zastanawiałby się wiele nad przeróbką. W końcu gdzieś ten gaz przelatuje mimo pozakręcanych wkrętów. Aha, ostatnio wywaliłem klapkę przeciwwybuchową - wrażenie jeszcze lepsze. [ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2006-10-18 22:22:55 ] |
PCHubert Orchowo | 2006-10-25 19:36:47 popatrzcie tutaj
http://www.blos.prv.pl/ tu jest wszystko o blosie jak to przeczytałem to nie miałem pytan nara [ wiadomość edytowana przez: PCHubert dnia 2006-10-25 19:39:55 ] |
_Misio_ Pony = KUCYK Kraków | 2006-12-14 00:06:09 Witam.
Nie pokazywałem sie tu długo ciut chciałem dodać w sprawie Blosa. OLO (S) - na 99% za słaby reduktor, do Blosa potrzeba go dość, a nawet bardzo wydajnego - szkoda ze zakończyłeś tak przygode z Blosem (a szamta nic nie da - Blos dobiera skład do przepływu, czyli mniejszy przepływ mniej paliwa - odwrotnie jak mikser) omegafan - skład mieszanki określasz tylko Lambdą - czasem one dają czadu !! przy lpg i poza tym nie dają prawdziwego odczytu ale sumaryczne. Jedź an analizator. Jak masz zabogatoi skrecony Blos - sprawdź czy klapa Blosa sie domyka, można spróbować to podregulować na reduktorze (na ogół reduktor powinien być rozkrecony na maxa, ale czasem go trzeba skrecić). faworyt (M) - Ty masz tą Toyotkę na Blosie ?? jak to chodzi ?? Pozdrawiam. Misio |
rysiu1 było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2006-12-14 17:58:28
To Ci strasznie dużo pali.Mamy podobne motory ja mam 1.8 (taki jak w vectrach) i mi pali w mieście 12 - 15l(jak mam ciężką nogę) Poza tym regulacja BLOSA to tylko i wyłącznie na analizatorze spalin (niekoniecznie u gaziarza-oni rzadko robią to dobrze).Warsztat mechaniczny i dobry mechanik który zna się na gaźnikach i problem ze spalaniem znika. Na lambdzie to sam możesz sobie regulować wystarczy mulimeter. p.s. BLOS na wolnych obrotach zawsze ma troszkę za bogato (0,6-0,7V na lambdzie)od ok. 2k obr/min powinien mieć już normalnie 0,3-0,5V |
fiat_argenta bielsko-biała | 2007-01-27 18:59:11 Witam
Mam do was pytanko: Mialem instalke z kompem wiec chyba II gen w civicu 1.5 93 rok Zmieniłem silnik na mocniejszy przy okazji wyjmujac wiazke kabli wraz z kablami od gazu i kompem od gazu "landi" ktory mi sie przepalil teraz chcialem to znowu podpiac wiec kupilem BLOSA aby nie mulic tak autka bylem u gazownika a ten mi powiedzial ze albo: -nowy komp od gazu i montaz BLOSA 550zl -podlanczamy bez kompa tego blosa czyli robimy I gen 300zł pytanie do was czy musze podpinac tego kompa mi by starczyl BLOS bez kompa do niego zalezy mi aby na benzynie fura smigala a na gazie moze byc mulasta byle byla ekonomiczna czyli ktora droge wybrac? i czy znacie jakis dobry wmiare tani warsztat z okolic Bielska Białej? |
Musasi Była Omega B Poznań | 2007-01-27 22:12:54 Witam,
skoro już wydałeś kasę na Blosa to go podłącz bez żadnych kompów, czyli coś w formie 1 generacji. Komputer mieszjący w dopływie gazu przeszkadza w prawidłowej pracy Blosa. Zostaw go jako "sztuka" do celów ew. przeglądu. Co do obecność na przewodzie gazowym przeszkód w postaci krokowych (ale nie pracujących) mam podzielone zdanie. Jedni mówią: tylko rura; ja z obserwacji wyciągam na razie inne wnioski, ale z tym jeszcze eksperymentuję Zużycie gazu ok. 2l/100km mniejsze przy takich samych osiągach Edit: zrób to sam - szkoda 300zł Coś się pieprzy przy edycji ;-( [ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2007-01-27 22:18:41 ] |
rysiu1 było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-01-28 07:27:55 Komputer od gazu jest potrzebny do odcięcia paliwa no i do przeglądów.
Blosa podłącz sam a później na warsztat do gościa który się zna na gaźnikach (starsi mechanicy bo kiedyś nie było wtrysku) i regulacja na analizatorze (nie musi to być gaziarz) bo to ustrojstwo reguluje się jak gaźnik np.w polonezie,kaszlaku |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-01-29 17:34:39
hihi - rzekłbym że prościej |
xiadz tylko 2.0 Zielona Góra | 2007-02-07 11:32:59 ostatnie wrazenia. pegoniłem autko po a4 i średia na blosi e 11l v śr 140 z komputera a było parę km z jazdą pow. 200. po mieście spokijnie można się zamknąć w 12l |
xiadz tylko 2.0 Zielona Góra | 2007-02-19 16:51:50 teraz trochę spokojnej jazdy i średnia z 200km na trasie i 150km po mieście to 10,5 l. w blosie jest potencjał tylko trzeba go wykorzystać.
do boju blosiarze, blosujcie co jeździ i na drzewo nie ucieka |
Musasi Była Omega B Poznań | 2007-02-19 20:07:49 Witam,
Ustawiałeś w/g przyrządów, czy na wyczucie ?? Mi na wyczucie wychodzi 10l/100km na trasie 120-130 i 12,5 po mieście mocno deptane Dla nie zorientowanych: kluska waży prawie 1,6 tony |
xiadz tylko 2.0 Zielona Góra | 2007-02-20 16:02:04
ustawiony na analizatorze ale moja jest lzejsza bo ok 1400kg |