Podpora drążka kierownicy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam małe pytanko.Zajechałem dzisiaj do mechaniora w sprawie stuków w zawieszeniu ten po przebadaniu omesi stwierdził że do wymiany łącznik stabilizatora,końcówka drążka l.p. i "PODPORA DRĄŻKA KIEROWNICY "Czy jest coś takiego próbowałem wyszukać w necie ale, nic nie znalazłem , a podobno to coś ma kosztować 360 zeta CZY TO MOŻLIWE Dzięki za odp. Pozdr.
  
 
A i owszem, jest taki element układu kierowniczego.
Jest to wspornik drążkow kierowniczych. Znajduje się po stronie pasażera symetrycznie z przekładnią kierowniczą. Oficjalnie Opel do omy B traktuje go jako nienaprawialny. Można jednak go regenerować. Gdzie w wawie nie wiem. Zadaniem tego elementu jest:
1- przeniesienie ruchu przekładni na prawe koło
2- wzmocnienie efektu wracania kierownicy do położenia środkowego.
Konstrukcja jest prosta, w korpusie osadzone silentbloki przez ktore przechodzi śruba. Pomiędzynimi zamocowany jest wąs z otworami do montażu drążka środkowego i zewnętrznego prawego.
To tyle
  
 
Serdeczne Dzięki za odp. a ja już myślałem że robią mnie w konia iszukają łosia żeby wyrwać parę zeta>jeszcze raz dzięki. Pozdr.
  
 
jak by nie pratrzyl to B jest wyposazona w takie cos, jak zmienialem u siebie w moim miasteczku to zadali 320zl z robocizna no ale o bylo jakies 3 misiace temu
  
 
Uwaga do zbyszka71

szefie nie daj sie czasami zrobic w bambuko - poniewaz do tego mozna kupic zestaw naprawczy (80zl) i zamontowac nie trzeba wymieniac calego elementu. U mnie bylo dokladnie to samo, na szczescie trafilem na szczerego mechanika ktory powiedzial ze nie trzeba wymieniac calej podpory a jedynie jakas tulejke i cos tam jeszcze co razem tworzy ten ,,zestaw naprawczy''. Faktycznie po zamontowaniu powyzszego zniknely drgania kierownicy i wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Wiec dobrze radze zanim kupisz zorientuj sie czy nie mozna uzyc tutaj wspomnianego zestawu naprawczego.


pozdr.
  
 
Zestaw naprawczy:

Zorientuj się najpierw w opiniach na temat tego który będziesz miał dostępny. Niektóre produkcji takiej i owakiej są po prostu do dupy - kilka miesięcy i od nowa.

Nie masz pewności - kup całość.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Naprawiałem ten element u "mojego" mechanika na Bodycha w Warszawie - chyba już w Ursusie. Ceny nie pamiętam ale nie była duża bo bym ją pamiętał. Jak na razie podpora z wymienianą tuleją przetrzymała jeden sezon końcówek i dwa sezony łączników drążka stabilizatora.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Dokladnie jak pisza przedmowcy.Jest zestaw naprawczy.Ja to robilem w zakladzie na Ryzowej(byc moze i " p123" tez tam robil bo to przed Ursusem).Robocizna 30 zeta a tuleja chyba cos kolo 80.
P.S. Tuleja strasznie ciezko wychodzi wiec sam sie za to nie bierz chyba ze masz jakas prase pod reka do wyciskania tulei
  
 
Robiłem to na Bodycha i chyba mogę z czystym sumieniem polecać ten warsztat. Potwierdzam że bez praski hydraulicznej to raczej szans nie ma.
Piotr
  
 
Witam ,wlasnie wczoraj cala sobote wymienialem tuleje podpory.zapiekla sie i obracala sie w czesci gumowej.wybic bylo przerypane ale wybilem stosujac:duze imadlo,ciezki mlotek,rurka 15cm ocynk3/4 cal do wody i poszlo.nabici juz bylo mozna lekko przez kawalek drewna.cena tulejki 65zl.
  
 
W niektórych modelach(np. 2,6l) jest inny typ podpory do której nie wystepuje komplet naprawczy.W moim wypadku taka podpora tz. wzmocniona koszotowała by a wystepuje tylko w oryginale ok. 420 zł.Skonczyło sie na P.Stasiu moim tokarzu od sworzni kulowych za jedyne 60 złotych z dożywotnia gwarancją!!!