Jak programować centralke KME BINGO S? - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak, robiłem. Dokonałem przeglądu dolotu i połączeń kabli - już wskazuje napięcie. Po wykonaniu nauki PWA krokowego ustalilo się na 65, po kręceniu śrubą na parowniku i ponownej adaptacji zmieniło się na 35 a potem zrobiło się zbyt późno na dalsze eksperymenty Tym niemniej ciekaw jestem jakichkolwiek podpowiedzi, rano zaczynam znowu.

Pomyśleć, żę rano było już idealnie, 110 kroków, lambda działala ładnie, ale z kolei nie odłączał mi wtryskiwaczy Do jednego kabla z bingo puszczam +12V z cewki, drugi podłączony jest do dwóch przekaźników (pompa i wtryskiwacze). Pompę odcina, a wtryski nie i bądź tu mądry (sprawdzałem różne kombinacje przekaźników).
  
 
Sprawdź jeszcze raz połączenia czy wszystko jest zgodnie ze schematem. Nie wiem po co odcinasz pompę i dlaczego wtryski odcinasz dodatkowym przekaźnikiem. Przecież Bingo ma wbudowany emulator wtrysku, który odcina wtryskiwacz.
  
 
Już ogarnąłem sprawę, jeździ ok, ale podczas jazdy przy wciskaniu gazu lambda leci do ~0,1V, potem do ~0,8V i lata w zakresie 0,3 - 0,8V. Czy to normalne? Na benzynie reakcja jest momentalna.
W trybi sportowym reakcja jes szybsza, ale nadal zdarzają się wahania. PWA na wolnych = 121

[ wiadomość edytowana przez: lookaash dnia 2008-04-30 18:16:09 ]
  
 
Cytat:
ale podczas jazdy przy wciskaniu gazu lambda leci do ~0,1V, potem do ~0,8V i lata w zakresie 0,3 - 0,8V. Czy to normalne?


Tak normalne, więcej tak ma być. Byłoby nie halo jeśli napięcie by stało w miejscu.
  
 
Witam,
Mam problem i może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie.
Mam Bingo M i instalację II gen, samochód mazda z silnikiem 2.0 automatyczna skrzynia biegów.
Objaw jest taki że w trakcie jazdy (i tylko w trakcie jazdy) jadąc normalnie dojeżdżam np. do skrzyżowania, zdejmuję nogę z gazu, obroty powoli spadają np. od 3000 do 0 i oczywiście silnik gaśnie, nie dzieje się to zawsze ale dość często.
Jechałem dzisiaj do pracy obserwując w programie na laptopie co się dzieje i wtedy kiedy gaśnie to wskazanie napięcia sondy lambda po zdjęciu nogi z gazu spada do 0,07V i utrzymuje się na tym poziomie (na benzynie jest w takiej sytuacji 0,23V, (sonda pokazuje wtedy UBOGO) , wystarczy że lekko nacisnę pedał gazu(zanim zgaśnie) a napięcie na sondzie zaczyna normalnie się zmieniać od 0 do 1 V.
Na postoju sonda pokazuje zawsze sinusoidę na oscyloskopie bez względu na obroty, oczywiście przy wyższych obrotach zmiany napięcia na sondzie są szybsze, na jałowych wolne.
Na benzynie nie gaśnie, tylko na gazie i tylko w trakcie jazdy.
Przeczytałem kilka wątków na tym forum związanych z ustawianiem Bingo i nie spotkałem się z taką sytuacją.
Sonda była wymieniona ok. roku temu na porządną (załatwiana po znajomości u znajomego gazownika) a problemy z pracą na gazie zaczęły się po zrobieniu małego remontu silnika, po tym jak mi zagotował i wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Silnik był robiony u polecanego mechanika od mazdy.

widzę kilka możliwości:
1. ustawienie TPS ponieważ ruszenie TPS-em powoduje przywrócenie poprawności działania sondy,
2. Zabrudzony kanał bypass w przepustnicy (naciśnięcie pedału gazu powoduje lekkie otwarcie przepustnicy i dopływ mieszanki paliwowej
3. niepoprawna regulacja reduktora (tuż przed remontem silnika na przeglądzie wyszły kiepskie spaliny i gość mi pokręcił coś na reduktorze co spowodowało lepsze spalanie ale z kolei po tym miałem kilka strzałów na gazie szczególnie na rozgrzanym silniku).

Więcej pomysłów nie mam, zacznę od rozebrania przepustnicy i jej przemycia ale to dopiero w sobotę.

przepraszam że tyle tego naprodukowałem ale starałem się opisać jak najwięcej co zauważyłem.

pozdrawiam wszystkich
Jacek
  
 
wajacek a na jakim reduktorze?
  
 
Witam
Mam Citroen ZX 1.4 na monowtrysku. Po założeniu gazu samochód zaczął źle pracować podczas wolnych obrotów na benzynie.
Silnik krokowy jest sprawny. Jeździ na benzynie też dobrze ale na luzie trzęsie całym samochodem

Na gazie silnik pracuje idealnie. Mam centralkę Bingo-S. Przypuszczam że gazownicy coś spieprzyli w configu. Na co zwrócić im uwagę podczas reklamacji
  
 

jest specjalny emulator do tego citroena.


Cytat:
2008-09-01 12:32:33, kadilak1981 pisze:
Witam Mam Citroen ZX 1.4 na monowtrysku. Po założeniu gazu samochód zaczął źle pracować podczas wolnych obrotów na benzynie. Silnik krokowy jest sprawny. Jeździ na benzynie też dobrze ale na luzie trzęsie całym samochodem Na gazie silnik pracuje idealnie. Mam centralkę Bingo-S. Przypuszczam że gazownicy coś spieprzyli w configu. Na co zwrócić im uwagę podczas reklamacji

  
 
Witam. Ogólnie temat genialny. Sporo info na prawde dużo się dowiedziałem. Ale.. Może ktoś wie jak ustawić emulację sondy w megane 2.0 v8 (f3r) zakres pracy wiem napewno 0-1V a emulacja (przebieg, masa czy odłączona?) ?
  
 
Witam,

przeczytałem cały ten post. Mam pewne problemy oraz wątpliwości. Zwracam się do Was z prośbą na łamach tego forum, ponieważ znalazłem w nim najwięcej rzetelnych i ciekawych informacji ze wszystkich for, które przeglądałem

Auto to FORD ESCORT 95 r., silnik 1,6 ltr, wielopunktowy wtrysk paliwa. Centralka Bingo S, reduktor Blue Star Tomasetto ok. 30 tys. przebiegu, 3 lata z hakiem. Instalka II generacji.

Zacznę od początku. Wiosną bieżącego roku auto zaczęło na zimnym silniku gasnąć po zatrzymaniu pojazdu np. na czerwonym świetle. W ogóle silnik na wolnych obrotach źle pracował (z trudem utrzymywał się przy pracy skacząc obrotami na zmianę z ok.500 do ok. 1200). Na ciepłym było znacznie lepiej, ale też od czasu do czasu gasło. Robiło się tak coraz częściej i jakoś chyba w sierpniu udałem się do gazownika. Ten niestety niewiele zrobił. Stwierdził za to, że sonda lambda za wolno pracuje (i to dopiero od ok. 2200 obr/min., bo poniżej, to stoi w miejscu), a na benzynie nie pracuje wcale. Podjechałem do elektryka. On na gazie nic nie sprawdzał, potwierdził natomiast, ze na benie sonda nie pracuje. Coś mogło być na rzeczy, bo auto zawsze dużo paliło, nawet na PB (rzędu 10,5 ltr/100 km w Łodzi). To spalanie sprawdzałem już dawno, przed tymi korkami, które są aktualnie w Łodzi. Zacząłem wtedy (sierpień b.r.) przeglądać różne fora celem próby samodzielnej regulacji (byłem wtedy jeszcze praktycznie w tym zielony). Ok. miesiąca temu kupiłem nową sondę (marki FAE) oraz interfejs. Po różnych kombinacjach doszedłem do następujących wniosków:

1. Główna przyczyną gaśnięcia przy zatrzymywaniu auta był częściowo odkręcony bypass. Aktualnie mam go całkowicie zakręconego (pokręciłem śrubą w prawo, do oporu).
2. Coś nadal jest nie tak z pracą sondy. Po odłączeniu aku i przeprowadzeniu procedury samoadaptacji kompa od silnika auta, sonda pracuje na benie i na lpg. Jeździłem nawet specjalnie z laptopem i sprawdzałem, czy pracuje. Po kilku dniach (sprawdzałem to dzisiaj, ale tylko na postoju) lambda nie pracuje na benie (pokazuje ok. 0,85 V. Lambda ma zakres 0V-1V. Na lpg pracowała powyżej 2200 obr/min, ale jak trochę pokręciłem śrubą od memebrany, to zaczęła pracować już nawet od początku, tj, od wolnych obrotów. Dlaczego tak może być? Uważam, ze jak zrobię samoadaptację, to znowu na początku sonda będzie działać prawidłowo nawet na benie.
3. Tego nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że po tych kilku dniach rozprogramowała mi się centralka. Jak dobrze pamiętem, to miałem PWA na 104 kroki, a dzisiaj miałem na 85 kroków. Zrobiłem ponownie dzisiaj samoadaptację, PWA ustawiło się na 102 kroki. Sprawdzę za jakiś czas, czy coś się nie pozmienia. Czy jest to możliwe? Nie mam raczej jakichś przerw w zasilaniu prądem kompa od silnika silnika i centralki, ale kto wie? Poznałbym jednak raczej, gdyby komp od silnika był odłączony, bo przy adaptacji bardzo szarpie.

Generalnie na benie chodzi dobrze, choć przy przyspieszaniu sonda przez chwilę ustawią się na ubogą - dziwne dla mnie. Oczywiście przez cały pozostały czas sonda ma ok. 0,85V.
Na lpg też aktualnie chodzi dobrze. Mam jednak duże spalanie (13-15 ltr w mieście) no i przypuszczenia, że coś się rozregulowuje. Generalnie spalanie się nie zmieniło w wyniku regulacji. Filtr powietrza, benzyny i gazu - nowe. Świece i przewody WN - ok. 22 tys. km. Płyn chłodzący silnik niestety trochę zasyfiały od tych specyfików do uszczelniania układów chłodzenia silnika.

Nie wiem, czy już wszystko opisałem. Dzięki tym wszystkim, którzy przebrnęli z moim tekstem aż do tego momentu
Na koniec dodam, że nie robiłem restartu centralki (bardzo mało na ten temat znalazłem informacji i bałem się coś namieszać). Programowanie robiłem poprzez ikonkę NAUKA na ciepłym silniku (pokazywał jakieś 55 stopni C, ale to jest chyba odczyt z wnętrza reduktora). Cut-OFF mam ustawione na 1600 obr./min, 40% zubożenia i działa poprawnie.

To chyba wszystko. Proszę Was o swoje opinie. To moje spalanie chciałbym oczywiście obniżyć, jazdę mam ustawioną na NORMAL.

[ wiadomość edytowana przez: j_zylka dnia 2008-10-15 19:44:14 ]
  
 
www.gazeo.pl
  
 
,,mikser dobrze dobrany (o tym dalej), dolot ze zmodyfikowanym anty wybuchem ( bez klapki w środku tylko gumowa opaska) ''
witam u gory czesc posta ArturaSonda i mam pytanie co powoduje zdemontowanie tej klapki w mikserze.?mam jeszcze problem w swoim citroenie xantia 2l 16 v 132km96r z wolnymi obrotami bo przy zatrzymaniu na swiatłach potrafia zafalowac 2 ,3 razy.dodam iz mam troche dziwnie ustawiony reduktor bo sruba od wolnych obrotow na maxa wkrecona a od czułosci wyregulowana zeby krokowy oscylował wokół PWA w nieduzych wartosciach.jak wykrece srube wolnych obrotow to robi sie mocno bogato i niewiem jak to poprawnie ustawic.pozdro

[ wiadomość edytowana przez: dzienis dnia 2008-11-07 19:45:25 ]
  
 
Chciałbym w moim bingo M ustawić tak kompa, żeby od np 3000 obr dawał bogatszą mieszankę, czyli miał większego kompa.
Jak mam ustawić parametry?
  
 
Cytat:
2008-11-10 22:38:57, dam9an pisze:
Chciałbym w moim bingo M ustawić tak kompa, żeby od np 3000 obr dawał bogatszą mieszankę, czyli miał większego kompa. Jak mam ustawić parametry?

w bingo s to zakładka opcje i tam trzeba odznaczyc skok ATT do zadanec pozycji i pozniej wstawic wartosci jakie ci pasuja,mozna tez ustawic natryb s;portowy
  
 
Dzienis a jaka powinna być granica bezpieczna wzbogacenia mieszanki (tzn ile %) od ile % zacząć a druga sprawa granica TPS jaka powinna być? 4.0 V? Wyjaśnij mi dokładniej o co chodzi z ta granica TPS...

I jeszcze takie pytanie czy wystarczy, że przestawie opcje na włączonym motorze i komp będzie je już pamiętał czy muszę wziąć "Nauka"
Jeżeli nie to o co chodzi z przyciskiem "nauka" i kiedy go się stosuje?

Z góry dzięx za info
Pozdr
  
 
Cytat:
2008-11-11 17:06:25, dam9an pisze:
Dzienis a jaka powinna być granica bezpieczna wzbogacenia mieszanki (tzn ile %) od ile % zacząć a druga sprawa granica TPS jaka powinna być? 4.0 V?

granica tps to wartosc od jakiej komp bedzie wzbogacal mieszanke i tu w zaleznosci jaki masz czujnik tps.ja mam liniowy0-5v.i np. jesli ustawie granice na 3 to po wcisnieciu gazu i osiagnieciu 3v na przepustnicy komp wzbogaci mieszanke. im wieksz wartosc wstawisz to mieszanka bedzie wzbogacana przy bardziej otwartej przepustnicy.wystarczy ze zaznaczysz nie trzeba nauki robic .a tak wogule to przed jakimis zmianami to lepiej pospisywac aktualne ustawienia zeby w razie czego było do czego wrocic.musisz sam poeksperymentowac z procentami np od 20-30
  
 
porobilem screeny, oto one
http://rapidshare.com/files/162825917/3.JPG.html
http://rapidshare.com/fil..._322_u.JPG.html
http://rapidshare.com/files/162826528/ws.JPG.html

na jednym ze screenów widać, że też tps mam 0-5V....
popróbuje, zobaczymy co z tego wyjdzie
póki co mam tryb sportowy załączony i autko jest zrywniejsze ciekawe tylko jak ze spalaniem wyjdzie ale to sie okaże już jutro

dziex za info
pozdr
  
 
,,mikser dobrze dobrany (o tym dalej), dolot ze zmodyfikowanym anty wybuchem ( bez klapki w środku tylko gumowa opaska) ''
witam u gory czesc posta ArturaSonda i mam pytanie co powoduje zdemontowanie tej klapki w mikserze.?mam jeszcze problem w swoim citroenie xantia 2l 16 v 132km96r z wolnymi obrotami bo przy zatrzymaniu na swiatłach potrafia zafalowac 2 ,3 razy.dodam iz mam troche dziwnie ustawiony reduktor bo sruba od wolnych obrotow na maxa wkrecona a od czułosci wyregulowana zeby krokowy oscylował wokół PWA w nieduzych wartosciach.jak wykrece srube wolnych obrotow to robi sie mocno bogato i niewiem jak to poprawnie ustawic.probowałem roznych ustawien i zawsze po 1 lub 2 dniach znowu pojawia sie falowanie.dodam ze pojawiło sie to po jakis 20tys kilometrow jakie zrobiłem po zakupie auta.zmiana membran na nowe w reduktorze tez niepomogła.dalej ta sam sytuacja sie pojawia. pozdro
  
 

zdemontuj przepustnicę i dobrze ja wymyj.

Cytat:
2008-11-20 19:55:19, dzienis pisze:
,,mikser dobrze dobrany (o tym dalej), dolot ze zmodyfikowanym anty wybuchem ( bez klapki w środku tylko gumowa opaska) '' witam u gory czesc posta ArturaSonda i mam pytanie co powoduje zdemontowanie tej klapki w mikserze.?mam jeszcze problem w swoim citroenie xantia 2l 16 v 132km96r z wolnymi obrotami bo przy zatrzymaniu na swiatłach potrafia zafalowac 2 ,3 razy.dodam iz mam troche dziwnie ustawiony reduktor bo sruba od wolnych obrotow na maxa wkrecona a od czułosci wyregulowana zeby krokowy oscylował wokół PWA w nieduzych wartosciach.jak wykrece srube wolnych obrotow to robi sie mocno bogato i niewiem jak to poprawnie ustawic.probowałem roznych ustawien i zawsze po 1 lub 2 dniach znowu pojawia sie falowanie.dodam ze pojawiło sie to po jakis 20tys kilometrow jakie zrobiłem po zakupie auta.zmiana membran na nowe w reduktorze tez niepomogła.dalej ta sam sytuacja sie pojawia. pozdro

  
 
przepustnice tez czysciłem jakies 1tkm temu i krokowca od pb.byłem u gazownika to mowił ze to od bogatej mieszanki faluja i chciał za 350zł nowy reduktor mi załozyc.ja kupiłem zestaw naprawczy ustawiłem ze sonda wcale nie pokazuje bogato tylko lata i nic.a jak to jest z ta klapka w mikserze?wywalic ja mozna.?spalanie mam w normie przed i po regeneracji parownika takie same