Jak programować centralke KME BINGO S? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Loteria
A moze to nie byc to
Sam juz nie wiem , chyba pozbede sie fiata
Nie mam szczescia do LPG to juz drugi samochod z problemem
gazowym




Witam ponownie
Zaprowadzilem woz do elektromechanika
Podobno dziala tak mi powiedzial
Jutro odieram
Najciekawsze jest to ze.................gosciu powiedzila ze elektyka od LPG byla zle zalozona
SZOK
Jezeli to prawda to musze pojechac do warsztatu gdzie zakladali mi LPG i powiedziec im pare slow

[ wiadomość edytowana przez: art722 dnia 2006-06-13 22:09:09 ]
  
 
BYlem u gazownikow . Wprowadzili mi nowe dane i samochodzik chodzi
  
 
Cytat:
2005-06-30 15:26:03, arturo_soda pisze:
ja tylko w celu sprostowania jednego z tekstów - "Cut-off - minimalne obroty; wartość obrotów do osiągnięcia których komp LPG zubaża zasilanie gazem. Np. przy chamowaniu silnikiem, dojazdach do świateł na luzie itp. Ja mam 1000. Redukcja otwarcia attuatora; o ile % silnik krokowy ma się przymknąć podczas chamowania silnikiem, ja mam 18%, jak ustawiałem więcej to już mi przygasał. "


Przygasał zapewne dlatego, że zbyt nisko ustawiłeś próg obrotów.

Kiedy masz np. 3000 obr. i wciskasz sprzęgło przy załączonym cut-off (noga nie na gazie) obroty gwałtownie spadają. Dawka "normalna" podawana jest dopiero gdy obroty spadną poniżej 1000. Opóźnienie reakcji silnika krokowego i czas potrzebny na dotarcie wzbogaconej mieszanki do cylindrów jest na tyle długi, że silnik w tym momencie przygasa.

Spróbuj podnieść próg na 1400 obr. (w przeciętnym komputerze benzynowym silnika wtrysku ten próg jest ustawiony pomiędzy 1300 a 1500 obr.) i wtedy eksperymentalnie zubażać dawkę bardziej niż te 18%, które masz teraz.

Ponieważ cut-off wyłączy się przy 1400 obr., to zanim silnik zacznie się dławić, krokowiec zdoła już doprowadzić odpowiednią dawkę do cylindrów.

U mnie właśnie takie ustawienie zdaje egzamin. Co prawda mam inny samochód, inny komputer gazowy, ale ustawienia są podobne:

Próg cut-off - 1400 obr.
Pozycja attuatora przy załączonym cut-off - 35

Pozycja wyjściowa (PWA) - 80
Max. na biegu jałowym - 25 powyżej PWA
Min. na biegu jałowym - 25 poniżej PWA
Max. poza biegiem jałowym - 60 powyżej PWA
Min. poza biegiem jałowym - 60 poniżej PWA

Cut-off ustawiałem eksperymentalnie sam, reszta to parametry adaptacyjne komputera - nie zmieniane.




pozdrawiam
  
 
Witam, mam chyba problem z centralką KME Bingo S.6. Mianowicie najprawdopodobniej centralka Bingo blokuje mi wtryski, tak, ze auto nie chce zapalic na benzynie (sprawdzalkem juz czy dochodzi benzyna itp.). Postanowilem wiec podlaczyc kompa do Bingo S i odpalic auto na gazie w trybiue awaryjnym. Niestety nie moge wlaczyc trybu awaryjnego w Bingo S (opcja caly czas nieaktywna...moze ktoś wie jak ja uaktywnić?). Ale wpoadlem na pomysl aby zalac benzynki do kolektora ssacego i odpalic autko i szybko przerzucic na gaz. I tak sie udalo zapalic moje auto, szybko przerzucilem na gaz (zmienilem ustawienia aby przerzucal juz przy 1500 obrotow i wylaczylem warunek temperatury) no i okazuje sie iz na gazie bardzo zle pracuje....w zasadze ledwo chodzi...LAmbda caly czas wykazuje "Uboga", Aktuator na maxa caly czas.... Postanowilem więc ze wlacze tryb "Nauka" ... i wyskakuje komunikat, ze "Błąd Lambda .. " ?? Dodam, że tryb nauka przeprowadzalem w zakresie obrotow 2000-2500 bo nie moglem stabilnie utrzymac jednakowych obrotow a na nizszych od razu mnie gasnie auto.

No i w koncu moje pytanie: czy to moze oznaczac ze sonda Lambda sie popsula? czy moze centralka sie popsula? A moze cos innego?? Bardzo watpie aby sie cos w instalacji paliwowej popsulo bo by wtedy przynajmniej na gazie normalnie pracowal....??

p.s. Gaz mam od 3 lat, chodzil bardzo dobrze w moim aucie tj. Mercedes 1988 r. W124 3.0 benzyna (wtrysk k-jetronic)

Serdecznie prosze o wsparcie
Pozdrawiam
  
 
Dziwna sprawa, bingo w K-jetroniku?! (nie wykorzystany emulator wtryskiwaczy). Myślę, że wtrysk paliwa wymaga przyjżenia mu się.
Może ktoś mądrzejszy się wypowie?
  
 
Szukam ustawien centralki LOVATO LOV ECO dla samochodu Fiat Siena1,6 16V.Wymienilem uszkodzona centralke na inna tego samego typu ale byla w innym autku(wymontowana na szrocie)prosze opodpowiedz jakie wprowadzic ustawienia aby dzialalo wmiare poprawnie.
  
 
ma BINGO-M w ASTRZE C16NZ ale mam ptroblem z TPS. W programie po podłączeniu interfejsu nie mam odzczytów z TPS, zmieniałem już ustawienia dla TPS na różne typy i ciągle jest to samo. Auto chodzi dobrze, bnatomiast funkcja CUT-OFF włącza mi się poprostu po przektroszeniu obrotów dla których ustawiony jest próg, i obdcina dawkę paliwa również przy przyspieszaniu. Co może być przyczyną , czy kto się z tym spotkał ?
  
 
a jak masz ustawione odcięcie max rpm dla gazu???
  
 
Moras, coś Masz pochrzanione albo w ustawieniach w sofcie, albo w podpięciu TPS-u, albo i to i to. Podejrzewam, podobnie jak Omegolot, że to co opisujesz jako cut-off to próg odcięcia zasilania gazem, a nie cut-off. Funkcja cut-off może działać tylko i wyłącznie przy prawidłowym podpięciu TPS-u. sterownik na podstawie wskazań TPS-u wie czy przepustnica została zamknięta czy nie. Jeśli nie masz wskazań TPS-u to funkcja cut-off powinna pozostać nieaktywna. Natomiast cut-off z samej zasady działania nie odcina zasilania paliwem przy otwartej przepustnicy.
  
 
no i wlasnie odciecie mam ustawione na 6200rpm, a w sofcie cut-off ustawilem na 1300 i zubozenie mieszanki o 30% od PWA. i jak w czasie jazdy probnej przyspieszalem to zubazal mieszanke powyzej 1300 rpm auto zamulalo i szarpalo, wiec cut-off deaktywowalem narazie, ale z tego co wiem to jak sie atywuje to mniejsze jest spalanie (wiadomo dlaczego). a co do TPS to wie ktos jaki typ ustawic w oprogramowaniu BINGO dla ASTRY 1.6 C16NZ rok 93 ??
  
 
Z tego co mi wiadomo to w tym silniku jest zastosowany TPS 0-5V liniowy. Sterownik LPG należy podpiąć pod piny B i C, pin B to "masa".
  
 
witam !!
czy ktoś mógłby mi podpowiedziec jakie parametry poustawiac w mojej centralce bingo-s auto to fiat brava 1,6, .
Po podłaczeniu i zrobieniu nauki PWA - ustawiło się na 143 , emulacje ustwioną mam na masę , sonda pracuje ale na wolnych obrotach jest na polu zółtym , dodam jeszcze że autko pali do 14l w mieście przy takich ustawieniach .będę bardzo wdzięczny za pomoc
pozdrawiam Tomek
  
 
Sprecyzuj czego nie wiesz. Na początek ustaw próg sondy na 0,48V. Sprawdź jak teraz pracuje sonda. Podejrzewam, że Masz za ubogo na wolnych obrotach i przy obciążeniu (na podwyższonych obrotach ale bez obciążenia jest jeszcze w miarę poprawnie) z powodu za małej czułości reduktora. Może o tym świadczyć dość wysokie PWA. Zwiększ czułość reduktora i ponownie wykonaj adaptację (nauka). Postaraj się tak ustawić czułość reduktora, żeby PWA ustaliło się w okolicach 100. Parametry minimalnego i maksymalnego otwarcia krokowego możesz na razie zostawić na domyślnych. Jeśli po ponownej adaptacji krokowy (PWA) ustawi się w okolicach 100 sprawdź jak się teraz zachowuje sonda w całym zakresie obrotów. Wskaźnik sondy ma "latać" w tą i z powrotem ładnie po całej skali. Jeśli dalej w jakimś zakresie obrotów spada na ubogo, a krokowy ustawi się w maksymalnym położeniu to zwiększ zakres maksymalnego otwarcia krokowego o 20 kroków dla obu zakresów obrotów i znowu sprawdź mieszankę. Jak już na postoju będzie ok. To kolegę za kierownicę, lapek na kolana i sprawdź zachowanie instalki w czasie jazdy. Jak jest ok. to po sprawie jak będzie się coś jeszcze działo to pytaj, tylko opisz dokładnie co i kiedy się dzieje, bo nie widząc tego na bieżąco trudno jest doradzać.
  
 
tylko jak mam wyregulować czułośc reduktora dziiś troszeczkę regulowałem srubą na reduktorze i znowu adaptacja wynik PWA 133 więc prosze o wyjasnienie jak mam wyregulować tą czułośc przynajmniej spróbować ją wyregulować(chodzi mi czy wkręcać śrubę czy wykręcać)

[ wiadomość edytowana przez: tomek-brava dnia 2007-06-18 21:18:00 ]
  
 
I znowu kryształowa kula potrzebna. A skąd mam wiedzieć jaki masz reduktor? W większości reduktorów wkręcanie śruby czułości powoduje zmniejszenie czułości, a odkręcenie jej zwiększenie. Tak więc zakładając, że masz typowy reduktor (np. lovato, tomasetto), musisz tą śrubę odkręcić. Tylko nie pomyl śruby czułości z bypasem. Jak nie wiesz która jest która, to zajrzyj do archiwum. Może być też tak, że w Twoim reduktorze jest tylko jedna śruba regulacyjna i jest to regulacja czułości.
  
 
przepraszam , posiadam parownik BIGAS i jest tam jedna śruba do regulacji .Podsumowując to aby PWA po adaptacji miało niższe wartości tj. około 100 kroków to ja muszę wykręcić śrubkę regulacyjną na parowniku -czy dużo muszę ją wykręcić
pozdrawiam Tomek

[ wiadomość edytowana przez: tomek-brava dnia 2007-06-19 10:27:07 ]
  
 
Możesz zrobić to prościej. Jednocześnie od razu będziesz wiedział jak wpływa regulowanie reduktora na mieszankę. Niestety nie znam Bigasa, więc nie powiem na pewno czy wykręcenie śruby zwiększy czułość.
Zrób tak: Ustaw w parametrach krokowca maksymalne i minimalne otwarcie krokowca dla wszystkich zakresów na 50 kroków. Teraz przełącz się na podgląd parametrów i regulując reduktor obserwuj zachowanie krokowego. Każda zmiana położenia śruby spowoduje za chwilę zmianę średniego położenia krokowca. W ten sposób dowiesz się czy zwiększasz czułość - położenie krokowego spada, czy zmniejszasz czułość - krokowy się podnosi. Spróbuj tak ustawić reduktor by uśredniając (bo będzie na pewno lekko "pływał") krokowy na wolnych obrotach miał ok. 100 kroków. Teraz dopiero włącz opcję nauka i sprawdź jak się ustawiło PWA. Jak się już nauczy i ustawi w okolicach 100 zobacz jak się zachowuje w całym zakresie obrotów tzn. jak mocno się wychyla krokowy. Teraz ustaw parametry krokowego na podstawie tych obserwacji tzn. np. jak na wysokich obrotach wychylił się do 120 kroków to ustaw mu max otwarcie dla wysokich na 40 kroków. Analogicznie pozostałe wartości zawsze dodając ok. 30% więcej, żeby krokowy miał nieco więcej swobody.
Regulując reduktor uważaj, żebyś tej śruby za mocno nie wykręcił (żeby Ci nie wypadła np.) Próbuj po ćwierć albo pół obrotu i sprawdzaj, jeśli jeszcze mało, to znowu ćwierć itd. Jak nie dasz rady zejść do 100 to jest duże prawdopodobieństwo, że Masz za dużą średnicę miksera i za bardzo nic z tym więcej nie zrobisz, w takim układzie ustaw PWA na 130 i zwiększ zakres pracy krokowca po 50 kroków dla każdego zakresu.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-06-19 12:37:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-06-19 12:40:32 ]
  
 
ślicznie dziękuję napewno skorzystam z tych rad rozumiem ze pisząc 50 masz na myśli +50 pozdrawiam .
p.s.a co zrobic jak by sie okazało że mikser jest zaduzy
  
 
Pisząc 50 miałem na myśli ustawienie +50 i -50 kroków dla biegu jałowego oraz +50 i -50 kroków dla podwyższonych obrotów. Chodzi o tzw. widełki pracy krokowego, przykładowo przy PWA=100 krokowy będzie miał możliwość otwarcia do 150 i zamknięcia do 50 kroków dla obu zakresów pracy (jałowy i podwyższone). Odpowiednio dla PWA=130 będzie to 180 (otwarcia) i 80 (zamknięcie) dla jałowego i podwyższonych.
Co zrobić jak jest za duży mikser to już napisałem, ustaw PWA na 130 i daj dla wszystkich zakresów po 50 kroków. Jak będzie za mało tj. np. krokowy otworzy się maksymalnie, a mieszanka będzie jeszcze za uboga to ustaw 60 kroków i sprawdź. Ogólnie już pisałem jak to "obliczyć" i więcej nic Ci nie doradzę, resztę musisz zrobić sam z lapkiem w ręku.
  
 
dodam jeszcze ze teraz auto pali 16l gazu