Spawanie ZNALu albo inne metody łatania tegoż

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam sobie lusterko. Stare takie fajne Stopka jest ze ZnAl-u. Jakis palant wywiercil w niej kilka dziur i teraz pasowalo by sie tego jakos pozbyc (dziur, nie lusterka ) i ladznie pochromowac. Tylko pytanie jest takie: gdzie to zrobic? Czy da sie to wogole załatac w jakis sposob? Wszelkie sugestie mile widzane i wogole poprosze
  
 
Z tego co sie orientuje to jest to mozliwe spawajac metoda TIG czyli elektroda nietopliwa np. wolframowa albo weglowa, w oslonie gazow ochronnych np. argon albo CO2 podajac odpowiedni topnik w postaci drutu elektrodowego. Wystarczy ze poszukasz warsztatu ktory spawa metoda TIG tam juz beda wiedzieli o coCi chodzi. Pozdroo
  
 
a nie lepiej byloby uzyc tego dziurawego elementu lusterka jako modelu, zaformowac i odlac z brazu lub mosiadziu? znal jest paskudnym materialem jesli chodzi o korozje, a takie mosiezne lustereczko bedzie praktycznie niezniszczalne.
  
 
z tego co sie orientuje.... to tej stupki nie da sie pochromowac!!!! pamietam jak dawalem mojemu znajomemu tez ta stupke od lusterka, bo byla juz nieco zmatowiala, to powiedzial ze chromu to nie przyjmie i mi to wyszlifowal/wypolerowal na LUSTRO!!!
  
 
Jak sie ine da jak kilka dni temu pozbylem sie z niej chro,mu? (odlazil caly, to zdarle,m nozem dtapet )

Mozna by i odlac takie cos, ale ile by to kosztowalo? Tego sie boje, ze wiecej zaplace niz to warte...
  
 
To o czym Kosa prawi, wcale nie jest złym pomysłem. Znal był stosowany ze względu na niską cenę, jednak renowacja skorodowanych elementów znalowych jest potwornie droga ze względu na to jak znal koroduje [zupełnie inaczej niż inne metale] i ze względu na konieczność odpowiedniego pokrycia go miedzią przed chromowanie, inaczej podczas chromowania element najnormalniej w świecie się rozpuści.
Dla przykładu, w jednym specjalistycznym zakładzie w Poznzniu zrenowowanie klamki do Volvo P1800 kosztowało ponad 200 zł]

Mosiądz , nie dość że trwalszy to i łatwiejszy do galwanizacji, chociaż ciężki w obróbce ręcznej, przy przygotowywaniu.
W przypadku lusterka to może faktycznie szkoda zabawy, ale są auta, których znaczny procent 'chromów' to elementy ze znalu. [Ktoś mógłby pomyśleć nad odlewami tych najwęższych kratek z tylnych słupków Kanciaka'Klasyka, one też są przecież znalowe]
  
 
A nie byłoby najprościej nagwintować tych otworów , wkręcić w nie śruby , odciąć to co wystaje , lekko zaklepać i wyszlifować ?
  
 
A nie byłoby najprościej nagwintować tych otworów , wkręcić w nie śruby , odciąć to co wystaje , lekko zaklepać i wyszlifować ?
  
 
A moze tak jak kolega pisz śrube itd. a pozniej fantachrom ?
Robił coś kiedyś ktoś tym fantachromem co się lepiej opłaca fanta.
czy orginalne chromy pytam bo nie widziałem fanta-chromu na zywo .
  
 
A co o wogole jest ten fanta-chrom?:| ;P
  
 
Cosik jak to
www.fantachrom.pl
  
 
Ciekawe, ale przypuszczam ze to drozej wychodzi niz galwanizer...
  
 
Firma Fantachrome Poland Sp. z o.o. nie udziela żadnej gwarancji na wykonane od dnia 01.05.2004 usługi fantachromowania.
To chyba nie świadczy najlepiej o jakości
  
 
Niewiem jak tam z jakościa ale fanta jest nie jestempewien
chyba na wszystkich
lusterkacz typu M3 itp. złazi to cholerstwo ze chej . Ale z drugiej strony to nawet kolektory tym malują ? Widziałem kiedys seja w
gazeci i wyglondał o.k. pomalowany caluski fanta.
Mam jeszcze jedno pytanie regeneracja luster reflektorów moze to co oni tam nakładają sie nada ?
A kto w polsce galwanizuje i jakie są ceny np. za felge
  
 
Kazdy galwanizer galwanizuje. Ceny? 30-40 zl za dm, tylko nie wiem jak to licza. Za felge sredniej wielkosci kilka stowek
  
 
Cytat:
2005-04-29 20:22:56, poldrive-126 pisze:
(...) A kto w polsce galwanizuje i jakie są ceny np. za felge


Ja nie dawno widziałem lepszy patent - BMW 7 (e-3 z 18" felgami "szprychowymi" całymi w chromie . Efekt był zajedwabisty . Dopóki przy nich nie przysiadłem. Okazało się, że całe są oklejone jakimś chrom taśmex'em . Niby wiocha ale dziwi kilka faktów: były tak dokładnie oklejone (a tych "szprych" było gęsto), że mnie by się osobiście jednego koła nie chciało tak robić - z daleka, nawet stojąc obok wygladały na pochromowane/polerowane, dopiero jak sie zbliżyłem oczyma na wyciągniecie ręki zauważyłem co jest grane. Ale najdziwniejsze jest to, że nie złazi to od temperatury, bo w automacie raczej ciężko hamować biegami tak więc troche ciepło im sie musi robić czasami .
  
 
Mozna i tak Sa takie tasmy chromowe (udajace chrom), ale to raczej do ew. listewek na apicerc albo cos w te desen. Felgi... Wszystko mozna zrobic, cale auto tez obkleic mozna
  
 
Naprawa , napawanie form i wykrojników , spawanie , lutowanie 

Spawanie żeliwa metodą na zimno elektrodami szwajcarskimi Castolin i na gorąco wszystkich części maszyn jak i kolektorów wydechowych samochodów.

Lutospawanie lutami srebrnymi Castolin , mosiądzem, innymi.
Naprawa elementów klimatyzacji, chłodnic, nagrzewnic, wymienników ciepła ze sprawdzeniem szczelności przy kliencie.
Mikrospawanie i napawanie detali.Spawanie TIG AC/DC , MIG , MAG , Elektrodami Castolin , gazowe.
Lutospawanie lutami srebrnymi Castolin , mosiądzem
Lutowanie cyną , spoiwami Castolin i innymi

Spawanie i napawanie wszystkich metali:
ZNAL , ALUMINIUM i jego stopy , STOPY MAGNEZU - elektron , TYTAN, STAL NIERDZEWNA , MOSIĄDZ , MIEDŹ , BRĄZÓW - cynowe , aluminiowe , berylowe , ŻELIWA metodą na zimno i gorąco. jak i spieków metali.

Napawanie form i wykrojników generatorem z płynną nożna regulacją mocy od 2 do 250 A - bez podtopień krawędzi do 62 HRC - mikrospawarką kooperacyjną Francja - Austria.
Naprawa elementów klimatyzacji, chłodnic, nagrzewnic i tzw. junkersów.
Regeneracja zabytkowych obiektów , elementów znalowych do zabytkowych samochodów , gaźników motocykli
Mikrospawanie części maszyn do szycia i innych precyzyjnych drobnych.
Firma na rynku od 1979 roku profesjonalna i sumienna z tradycjami rodzinnymi.

Specjalistyczny Zakład Spawalniczy
inż. Jan Sklarzyk 
42-200 Częstochowa 
Warszawska 300
603542450

[ wiadomość edytowana przez: JanSklarzyk dnia 2021-10-27 09:42:34 ]