Nowy zestaw a nie lata!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wita koledzy
kupiłem unidena 520 i antenę wilsona 1m zamontowałem w almerze 2001r
i niec nie słychac prócz szumów i gdzieś z oddali prawie nie słyszalne rozmowy. Czy to jet efekt niedostrojonej anteny?
dodatkowo przy odpaleniu silnika pojawiają się duże zakłócenia co można z tym zrobi?????
proszę o pomoc
pozdr...
  
 
zaklocenie, podpiac bezposrednio z akumulatora, bedzie lepiej

jesli nic nie slychac, to moze ktoras wtyczka ci nie laczy radia z antena,
lub
antena nie ma masy, ale wtedy i tak powinno byc slychac tych co sa bardzo blisko.
lub nowe radio - ale pech uszkodzone

antene warto przynajmniej sprawdzic - tzn SWR w wiekszosci nie trzeba nic poprawiac, ale czasem trzeba, przy czym SWR ma znaczenie przy nadawaniu (z tego co czytalem tak wynika)
  
 
JA mielem takie same objawy w onwie.
A chodziło o bardzo prostą rzecz. Kabel od gruchy nie byl dobrze przykrecony do radyjka
  
 
Dzięki za podpowiedź
dziwne rzeczy się dzieją: jak tylko zamontowałem radjo to nie latało ale jak 2 godz później jechałem do pracy zaczeło śmigać i to całkiem fajnie
musze teraz sprawdzić zasięg ile łapie km
Pytałem o SWR bo w antenie Wilson przy zakupie bat jest odzielnie od podstawy i nie wiem jak mam go zamocować żeby było dobrze.Czy mam bat wsunąć w mocowanie tylko tyle by śruba złapała? czy do końca i dopiero przykręcić brokiem
  
 
Przy strojeniu anteny SWR miarką wysuwasz lub wsuwasz bat w "podstawę". Więc proponuję zestroić radio z anteną na początek
  
 
Cytat:
2006-01-12 19:46:04, crafenberg pisze:
Dzięki za podpowiedź dziwne rzeczy się dzieją: jak tylko zamontowałem radjo to nie latało ale jak 2 godz później jechałem do pracy zaczeło śmigać i to całkiem fajnie musze teraz sprawdzić zasięg ile łapie km Pytałem o SWR bo w antenie Wilson przy zakupie bat jest odzielnie od podstawy i nie wiem jak mam go zamocować żeby było dobrze.Czy mam bat wsunąć w mocowanie tylko tyle by śruba złapała? czy do końca i dopiero przykręcić brokiem


Najlepiej wsuń promiennik na maxa i zablokuj śrubą - zazwyczaj jest wtedy optymalnie, ale KONIECZNIE sprawdź SWR !!!, na szumy i zakłucenia włącz filtr ANL i podkręć trochę squelcha - spoko - wszystkiego się nauczysz -= bez nerw i paniki !!!
Pozdro i 73 !!!
PS
możesz też podłączyć radyjuko bezpośrednio do aku; np. do kostki zasilania radia.
  
 
SWr ma wpływ na zasięg? bo słysze innych dobrze i podobnież inni mnie też słyszą dobrze więc chyba SWR jest w normie. czy nie?
  
 
SWR im blizszy 1.0 tym lepiej, tym wiecej mocy jest wypromieniowywane przez antene podczas nadawania.

To jak slyszysz zalezy glownie od sprzetu twojego rozmowcy, a w drugiej kolejnosci od twojego (np dlugosci anteny).

SWR ma znaczenie przy nadawaniu, gdyz jesli bedzie wyzsze niz np 2 to szanse na spalenie koncowki mocy w radiu sa duze, gdyz nie cala moc njest wypromieniowywana przez antene, pozostala jej czesc odklada sie jako cieplo w koncowce mocy radia, i podczas dluzszego nadawania mozesz przegrzac ja i w efekcie uszkodzic.

Nowe anteny najczesciej nie wymagaja strojenia, ale zawsze warto sprawdzic.


Zmiana polozenia anteny na dachu samochodu tez ma wplyw na SWR, dlatego jesli stroisz antene magnesowa, to musisz ja stawiac moze nie idealnie ale w tym samym miejscu za kazdym razem.

Zmieniajac w pozniejszym terminie radio nie musisz juz stroic anteny o ile nie przesuniesz anteny w inne miejsce samochodu
  
 
właśnie co do mocy czy to przyczyna wysokiego SWR że przy nadawaniu wskaźnik RF wychyla się tylko do połowy, nigdy na maxa czy to tylko krótak antena
bo posiadam wilsona 1000mm?
  
 
gdzies czytalem ze to zalezy od anteny i to nie od dlugosci tylko od jej konstrukcji
  
 
Dzięki za wszysto
ale SWR i tak sprawdze przy najbliższej okazji
  
 
A jednak!!!!
dzisiaj stoili mi antenę (wilson 1m) i wynika że przy nadawaniu wychylenie skali RF ma znaczenie
wczesniej miałem SWR ponad 2 jednostki (a mówili że magnesów się nie stroji)_ i RF wychylało tylko do połowy
teraz SWR mam w granicy 1.1 1.2 no i przy nadawaniu skala RF wychyla się do końca
pozdro...