Zielony narozrabiał - srebrny metalik do poprawki.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Porwałem się trochę z motyką na słońce, byłem zbyt pochopny i teraz trzeba poprawiać. Może zacznę od końca i największego babola jaki zrobiłem:

Klapa - klapa. Miał być odkurz, ale ręka mi dojechała do taśmy. Co gorsze zabrakło klaru. Chcę teraz spolerować wszystko 800 setką, najbliższe okolice śladu po taśmie 1200 albo 2000 i pomalować samym klarem delikatnie na odkurz. Później polerka. Pisano tutaj, że klaru nie można kłaść po wyschnięciu bazy - co się wtedy dzieje?

Ramka szyby - Skórka pomarańczy. Chcę spolerować lekko 2500 i później pastą lekko ścierna. Am I right?

słupek - mało klaru - polerując pojawiają się czarne kropki - boję się, że poleruje już bazę - chcę zmatowić 800 i położyć klar, mogę tak?

Słupek drzwi kierowcy - mało klaru, klar zaczął pluć kroplami - spolerować 800 i nałożyć klar?

Czy może lepiej potraktować wszystko przed klarem cieńką warstwą bazy po zmatowieniu?
Z tego co wyczytałem, jeżeli odtłuszcza się benzyną ekstrakcyjną pojawiają się kratery (skórka pomarańczy?). Prawda to czy nie?

pozdrawiam
karbar
ps. Proszę o wyrozumiałość. Przeglądałem forum, ale odpowiedzi niejednoznaczne otrzymałem. Nie chcę znów się babrać w bazę, bo koszt materiałów zbliża się do kosztu tej roboty u lakiernika - tak to jest, jak się człowiek uczy sam...
  
 
klapa - najlepiej baza na nowo lekko przecieniowac element bez zadnych taśm, potem zalać ładnie klarem. to chyba najlepszy i słuszny sposób

ramka szyby - spoleruj tak by Nie dostac się do bazy, inaczej będzie ślad, i potraktuj solidnie klarem.

słupek - lekko zmatowic i ponownie połozyc klar

słupek drzwi kierowcy - zmatowic i połozyc klar.

jeśli przy matowieniu , polerowaniu itd, przetrzesz klar do bazy musisz wtedy kłaśc ponownie baze potem klar inaczej beda ślady w postaci plam lakieru. takie widoczne mocno placki


PS: klar mozna kłaść do niby 12-24 godzin od przeschnięcia bazy, zalezy w jakiej temperaturze schnie baza, ale najlepiej jest go kłaśc jak przestanie byc lepki, czyli po 15-60 minutach.
jeśli przesadzimy z tym czasem i baza nam mocno wyschnie, połozony klar po jakims czasie zacznie sie łuszczyc na bazie,
mozna to zauwazyć na naiektórych samoachodach, była tez wadliwa seria polonezów, w których klar sie łuszczył .

gdy np przesadzimy z czasem i klar chcemy połozyc a jest juz po czasie, najlepiej lekko jeszcze raz obylic element bazą chociaz lekko

[ wiadomość edytowana przez: _Arti_ dnia 2009-01-02 09:34:10 ]