Escort 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakieś opinie na temat tego silnika? Co się sypie? Jak jest z dynamiką? Z tego co wiem to lwia większość turbodizli ma 70 koni i się zastanawiam czy to nie jest za mało na kombiaka.
  
 
75 dokladnie bez IC
ale szukaj lepiej z IC bo to 90 jednak
a wszystko zalezy od przebiegu czy wlasciciel dbal o samochod itd
  
 
IC to Intercooler, czyli chłodnica powietrza zasysanego. To tak BTW.
  
 
Przydatna rzecz w dieslu...
  
 
No, nawet o tym dzis dyskutowaliśmy na spocie
  
 
No z tego co ja wiem to lwia część ma 90-konne dizle A co się sypie? Kasa, jak pójdzie turbosrężarka Ale jak nie będziesz jej katował i pamiętał o niegaszeniu silnika natychmiast po ostrzejszej jeździe to będzie długo chodziła. A po za tym nie zanotowałem dodatkowych wydatków, nie licząc oczywiście materiałów eksploatacyjnych.
Z dynamiką jest fajno, całkiem szybko osiąga prędkości mandatowe na trasie
  
 
Prędkości manadatowe czyli średnie prędkości przelotowe
  
 
Miło słyszęć że nie często się psuje. Właściciel nie był w stanie mi powiedzieć (kobieta) czy auto które sprzedaje ma 70 czy 90 koni... Jak do tej pory wszystkie z którymi miałem styczność miały właśnie 70 ale nie miałem okazji jpojeżdić. Jest z 1995 roku i ma pewnie pod 200 tyśków przebiegu. Turbo szybko padnie? Ile za wymiane?
  
 
Jeśli ma chłodncę zaraz za kolektorem dolotowym (ciężko przeoczyć) to ma 90 km. A turbo... nie ma reguły, trzeba sprawdzić. Zdejmij rurę między puchą filtra powietrza a turbo i zobacz, czy łopatki nie pływają w oleju.
  
 
200 kkm dla diesla to nic. A kondycja turbo zależy przede wszystkim od oleju. Jeśli będziesz dbał, Essie odpłaci Ci z nawiązką. A jak rozpoznać czy to turbo z intercoolerem, czy bez - Jeśli ma dwie chłodnice, jedną małą, drugą większą to jest TDI - 90 KM. Jeśli ma tylko jedną, to TD, aczkolwiek ta druga opcja mało prawdopodobna, bo Escorów bez chłodnicy bardzo mało wyprodukowali.
  
 
Przejechałem się w końcu autem z tym silnikiem. Faktycznie odejście ma niezłe ale zaniepokoiły mnie dwie sprawy. Po pierwsze przy mocnym depnięciu zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu tak że aż na jezdni ślady zostawały. Po drugie dość dziwnie chodził pedał sprzęgła. Miał mamy skok i ciężko się go wciskało. To normalka?
  
 
Cytat:
2005-05-16 00:09:52, Streetlegal pisze:
Przejechałem się w końcu autem z tym silnikiem. Faktycznie odejście ma niezłe ale zaniepokoiły mnie dwie sprawy. Po pierwsze przy mocnym depnięciu zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu tak że aż na jezdni ślady zostawały. Po drugie dość dziwnie chodził pedał sprzęgła. Miał mamy skok i ciężko się go wciskało. To normalka?



to przeciez normalne jak wcisniesz momnetalnie pedał gazu do końca że Ci zadymi na moment, ważne żeby przec cały czas nie dymił

a z pedałem sprzęgła to może być linka, albo regulator wyrobiony
  
 
pytajcie mariobrosa na ten temat, ma spore pojęcie na temat tego silnika, jak równiez kosztów
  
 
Cytat:
2005-05-16 00:09:52, Streetlegal pisze:
Przejechałem się w końcu autem z tym silnikiem. Faktycznie odejście ma niezłe ale zaniepokoiły mnie dwie sprawy. Po pierwsze przy mocnym depnięciu zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu tak że aż na jezdni ślady zostawały.


To nie jest dobry objaw. Lekka chmurka, i owszem, jest normą, ale z Twojego opisu wynika, że w tym przypadku norma jest przekroczona. Sprawdziłbym wtryski na początek. Potestuj go raczej w ten sposób, że płynnie dodawaj gazu gdy na obrotomierzu masz jakieś 1900-2000rpm. Jeśli w takim przypadku będzie dymił, to po prostu nie kupuj tego auta Szkoda również, że nie ma zimy, ale z ciekawości spróbowałbym jak odpala z samiutkiego rana. To również wiele mówi o stanie jednostki napędowej...
Cytat:
Po drugie dość dziwnie chodził pedał sprzęgła. Miał mamy skok i ciężko się go wciskało. To normalka?


Skok sprzęgła w essim 1.8TD nie jest duży, na pewno w każdym razie dużo mniejszy, niż np. w choćby megance... Jeśli pedał chodzi bez zacięć, nie "bierze" nisko, to jest OK.
  
 
Przy płynnym dodawaniu gazu nie dymi wcale. Tylko przy max wciśnięciu zostawił wielką chmure czarną i ślady na jezdni. Auto odpalałem na ziomno. Chwycił od pierwszego przekręcenia i też nie kopcił.

Co do sprzegła to nie zacina się ani nic takiego tylko chodzi z wyraźnym oporem.

Jeszcze jedno pytanie. Czy normą jest w Escortach z roczników 95-96 wychodząca rdza na ramkach okien i progach pod uszczelkami?
  
 
Cytat:
Jeszcze jedno pytanie. Czy normą jest w Escortach z roczników 95-96 wychodząca rdza na ramkach okien i progach pod uszczelkami?


Tak ja wlasnei z tym walcze