Amortyzatory i sprężyny raz jeszcze, cala prawda

  szukane wyrażenia:   amortyzatory
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zbliza sie okres ze bede musial wymienic amortyzatorki w mojej ladnej, udalem sie do najlepszego mechanika w miescie(moim zdaniem) i przedstawilem mu sytuacje, on odrazu rozwial moje zapaly mianowicie:

mechanik ten byl na roznych zjazdach w niemczech odnosnie amortyzatorow i:

gazowe amortyzatory, tzn gazowo olejowe bo takie one sa w rzeczywistosci sa skonstruowane po to aby przy duzych predkosciach gdy nasze zawieszenie jest atakowane przez duza liczbe nierownosci wtedy zwykle olejowe poprostu wybuchaja bo olej sie nagrzewa i rozszadza uszczelki(wyciek), czasem jest tak w nowszych samochodach ze amortyzatory maja okreslony punkt do ktorego same wracaja bez znaczenia w ktora strone je odciagniemy, dopchniemy to i tak wracaja do punktu wyjscia bez pomocy sprezyn, no wiec amortyzatory gazowo olejowe sa raczej do samochodow szybkich i raczej do ostrej jazdy

amortyzatory olejowe maja wlasciwosci identyczne jak amortyzatory gazowe, tyle ze nie wytrzymaja bardzo hardkorowej jazdy ale tego nie wytrzyma nawet zawieszenie ladnych wiec po co? jeszcze jedna roznica to ta ze nie wracaja do pozycji wyjsciowej, jedynie sprezyny to robia za nie


tak wiec cena za schmitsy? tak to sie pisze bo nie pamietam do 2107 wynosi 77 euro na przod, na tyl nawet nie sprawdzalismy dla porownania produkcji rosyjskiej/ukrainskiej/bialoruskiej olejowej kosztuja na przod w granicach 80 zl

nie wiem jak wy ale ja szczerze mowiac wole 3 razy tansze ruskie niz niemieckie
dla przykladu ten sam mechanik ostatnio mial w reku niemiecka tarcze sprzeglowa za 190 zl i polski odpowiednik za 60 zl! NICZYM SIE NIE ROZNILA, do jednego samochodu wstawili polska do drugiego niemiecka, ani jeden ani drugi sie nie rozlecial! teraz sa takie czasy ze odpowiedniki czesto sa dobrej jakosci, czasm trafi sie jakies scierwo no ale nie wymagajmy gor za 1/3 ceny w kazdym razie jak cos ma sie rozwalic to czy to by byl niemieckiej produkcji cud, czy rosyjskiej produkcji rzemieslniczej cos to tak czy siak i tak sie rozpadnie! i nie ma co wymyslac zbieram kase i oddaje samochod do mechanika, amorki do wymiany i jak cos tuleje sprezyny zostawiam oryginalne!

no to tyle z mojej strony;D czekam na uwagi ; d
  
 
Ja mam u siebie polskie sprzęgło i jestem niezadowolony. Wąski zakres pracy ma :|. Ściągnę sobie oryginał rosyjski jak mama pojedzie na jakąś konferencję za wschodnią granicę
  
 
Ja mam sprzęgło ruskie, a docisk panthera (made in UE)
Jak narazie jeżdzę
  
 
Cytat:
2005-05-30 17:28:27, mcbrain pisze:
Ja mam u siebie polskie sprzęgło i jestem niezadowolony. Wąski zakres pracy ma :|.



Kwestia regulacji.
  
 
Cytat:
2005-05-30 20:20:57, Leszek_Gdynia pisze:
Kwestia regulacji.



Leszek regulowałem skok pedału śrubą regulacyjną (taka przy docisku, żeby do niej dojść trzeba pod maskę zajrzeć). Nie wiele dało. Żeby było dobrze, to bym musiał mieć pedał prawie w podłodze. Po prostu na razie się przyzwyczaiłem (ale gwałtownie sprzęgła puścić nie mogę, bo szarpie) i tylko są problemy jak się przesiadam do innego autka, gdzie sprzęgło działa normalnie. No chyba, że można jeszcze łatwo i szybko wyregulować coś, o czym nie wiem :] (i o czym nie ma mowy w książce - tę też w miarę dokładnie pod tym katem przeszukałem).
  
 
Nie wiem jak w Samciach, ale regulacja powinna być przypedale oraz zaraz koło obudowy sprzęgła, ale nie wiem jak to u was jest
  
 
Regulacja jest przy silniku - nie przy pedale
  
 
Cytat:
2005-05-30 20:44:19, MikeB pisze:
Regulacja jest przy silniku - nie przy pedale



No o tym właśnie mówiłem (tzn. na myśli miałem ) . Ale u mnie to niewiele pomogło.
  
 
U nas też jest przy pedale.
  
 
Jeśli Ci to nie pomaga Mc'u to chyba coś ze sprzęgłem - może jego kres...
  
 
Cytat:
2005-05-30 21:54:19, Leszek_Gdynia pisze:
U nas też jest przy pedale.



W Samarach tego nie ma... a by się przydało!
  
 
Uwazam ze najlepszy amortyzator to Bilstein.
Poza tym, informowali mnie ze niwowskie amory dzialaja wlasnie w dwie strony(nawet ruskie oryginaly) i zdale mi sie ze to oleje.
Ja bym powiedzial ze sa oleje, gazowo olejowe, i gazowe.

A co do sprzegiel jednego takeigo i drugiego oryginala 3 raz ydrozszego.
To owszem pewnie oba spelnia swoja role nalezycie, pewnie oba sie nie rozleca, ale tylko jeden z nich bedzie dzialal dluzej.
To tak jak z kllockami ham, kupisz jedne i sie zetra szybko, kupisz drugie i bedziesz zadowolonby ze tyl;e tys km na nich zrobiles - tylko bierz pod uwage to ze cos sie musi scierac, weiec zamiast klocka sciera sie tarcza -codow nie ma - to samo przy sprzegle - zamach i docisk

  
 
Tu <------- dosc ciekawa stronka o amorkach.
pozdr.
  
 
dzwonilem dzisiaj do skorpiona i pytalem o amorki i koles mi powiedzial ze wklady do kolumny kosztuja 25 zl czyli to jest caly amorek czy jak bo sie zgubilem
  
 
Sprzedawca poporstu pomylił samarę z klasykiem. Klasyk nie ma kolum (McPhersona) tylko zwykłe 2 wahaczowe zawieszenie ze sprezyną. I potrzebne ci sa same amortyzatory.

21010-2905402-MS AMORT.PRZOD/PREMIUM/ 24.87 zł

21010-2915402-00K AMORT.TYLNY/KROSNO/ 25.40 zł

(ceny netto - nalezy doliczyć 22%)

Aha - tutaj jeszcze są amorki od Nivy:

21210-2905004-MS AMORT.PRZ./PREMIUM/ 24.87 zł
21210-2915004-MS AMORT.TYLNY/PREMIUM/ 24.87 zł
  
 
leszku a niewiesz moze jakie sa jakosciowo te premium od nivy ??? czy raczej szukac krosno ??? bo pytalem kolesia i mowil ze od nivy podchodza bez problemu na przod i na tyl

[ wiadomość edytowana przez: Trax dnia 2005-06-02 10:56:36 ]
  
 
Nie mam bladego pojęcia - poszukaj w google tych amortyzatorów premium - może sa jakieś opinie?
  
 
Na tyl od nivki zalozyl Arsen i mowi ze jest spoko na przod nie wiem. Ja powiem tak:jesli masz zuzyte amorki to nawet jak zarzucisz najzyklejsze nowki z krosna to i tak bedziesz zadowolony (finansowo tez)
  
 
bylo patre takich tematow ale moze dostane tutaj szybko i precyzyjna odpowiedz bo nic jednoznacznego nie znalazlem choc pewnie ile aut tyle odpowiedzi chodzi mi ze jak mam butle to troche ladna mi siada tylem i co w tej sytuacji zrobic ? jezeli zmieniac sprezyny to na jakie , byle nie trzeba bylo za bardzo kombinowac i co z amorami ???? z gory dziekuje za podpowiedzi
  
 
kup spreżyny z BRONZOWYM paskiem i amory progresywne moga byc z nivy