[MKVII] Identyfikacja złącza diagnostycznego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje Waszej pomocy przy identyfikacji złacza do diagnostyki silnika. Mam 2 podejrzanych :



oraz



Escort jest z 95 roku, silnik 1.4, bez ABS.
Z tego co wyczytałem to OBD II jest w rocznikach >1996, więc do czego służy to złącze w słupku przy nogach pasażera (2. foto)?

[ wiadomość edytowana przez: p_swiderski dnia 2010-02-14 14:50:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-02-21 08:58:47 ]
[ powód edycji: poprawiony tytuł ]
  
 
Foto 2 czyli to przy nogach pasażera hest do podpięcia kompa diagnostycznego.
  
 
Czyli mogę zainwestować w takie cudo:
http://allegro.pl/item907375318_ford_mondeo_focus_mustang_ka_escort_fiesta_napraw.html
i wszystko powinno śmigać?

[ wiadomość edytowana przez: p_swiderski dnia 2010-02-14 15:45:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: p_swiderski dnia 2010-02-14 15:50:02 ]
  
 
Witam

w silnikach benzynowych ten interface działa jedynie z silnikiem 1,3 Endura E.

wcześniejsze maja podpięcie 16 pinowe to ze zdjęcia 2 ale tam i tak się wpina czytnik "błyskowy" ...

ale ja nie jestem wyrocznia ani specjalista więc głowy za moją wypowiedz nie dam ...

jak masz kasę kup a się przekonasz na 1000000%
  
 
Cytat:
2010-02-14 16:26:33, bzikol pisze:
Witam w silnikach benzynowych ten interface działa jedynie z silnikiem 1,3 Endura E. wcześniejsze maja podpięcie 16 pinowe to ze zdjęcia 2 ale tam i tak się wpina czytnik "błyskowy" ... ale ja nie jestem wyrocznia ani specjalista więc głowy za moją wypowiedz nie dam ... jak masz kasę kup a się przekonasz na 1000000%



Oczywiście że nie mam zbędnych pieniędzy na takie testy.
Może warto spróbować tego sposobu?

http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=49565&postdays=0&postorder=asc&start=0

  
 
To już jest lepsza metoda i powinna działać ...

  
 
Cytat:
2010-02-14 17:28:53, p_swiderski pisze:
Oczywiście że nie mam zbędnych pieniędzy na takie testy. Może warto spróbować tego sposobu? http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=49565&postdays=0&postorder=asc&start=0


Ja właśnie zamówiłem sobie na allegro potrzebną wtyczką lpt i stabilizator napięcia i będę lutował taki interfejs. DO tego DiagEEC-IV który tez już mam i można testować. Aaa jeszcze laptopa trzeba skołować z wyjściem LPT.
  
 
Ja juz to mam za soba, wlasnorecznie zrobiony interfejsik dzialal bez problemow, juz nie mam escorta wiec jest mi niepotrzebny ale potwierdzam ze to dziala w 100%. Kupowanie interfejsu na allegro to strata kasy, nie dlatego ze nie dziala tylko dlatego ze nie dziala z escortami w ktorych jest edis EEC IV a do 97 r. prawie kazdy taki ma. Niestety wada rozwizania z programem diag EEC IV i ta wlasnorecznie zrobiona wtyczka jest taki, ze trzeba miec laptopa z LPT a ktory dzisiejszy takie ma ? Adaptery LPT na USB nie dzialaja, sprawdzalem.
  
 
Kurcze, faktycznie zapomniałem o złączu LPT... To tyle było z diagnozy.

Może taki adapter ma szanse działać?
klik

Sprzedawca twierdzi, że jest kompatybilne z każdym urządzeniem LPT. Jest tu może jakiś informatyk?

[ wiadomość edytowana przez: p_swiderski dnia 2010-02-14 20:02:14 ]
  
 
taki adapter powinien działać ...
  
 
Witam
Mój escort jest z 06-1997 EEC 95AG14A301CB ,czy to EEC IV ???
  
 
Witam

tak powinien to być komp z EEC IV.
  
 
Kabelek zrobiłem i przetestowałem. Kody czytało, wychodzi, że nie było żadnych błędów. Laptopa nie miałem musiałem wytargać z mieszkania stacjonarny
Tak wygląda mój interfejs

  
 
Witam

to pogratulować


ja tez takie urządzenie zmontuje i spróbuje podpiąć do TD ...

[ wiadomość edytowana przez: bzikol dnia 2010-02-21 07:45:04 ]
  
 
Czy to nie przypadkiem na tym wsadza w miejscu czerwonej zaślepki ??

  
 
tomason2 ! Czy takim kabelkiem jakim posiadasz to będzie działało w moim aucie ? Poniżej zdjęcie wtyczki z czerwoną zaślepką, to ponoć do odczytywania kodów błyskowych...
  
 
Tego nie wiem,ale wpinam się się w takie samo gniazdo (przynajmniej wizualnie wygląda tak samo)
  
 
Witam
Mam essiego mk7 z dupą oriona z 97 roku. Proszę, pomóżcie mi bo juz zzieleniałem z tego wszystkeigo. Mam też passata B5 i tam nie było takie zawiłe jak tu. Które złącze będzie w moim fordzie? OBD1 czy OBD2? Czy będzie działał ten kabel pod port szeregowy?
Nie działa mi też klakson oraz na tablicy swieci sie dioda od poduszek, czy moge ja usunac za pomoca takiego kabla?
Za wyrozumialosc serdecznie dziekuje.
  
 
jaki masz silnik?

sprawdź czy w Twoim samochodzie gniazdo diagnostyczne ma metalowe styki między innymi na pozycjach 2, 5, 10 i 16.
jesli tak, to mozesz odczytac kody bledow OBD II

interfejs ten na rynku pozwala odczytac tylko bledy silnika , NIE poduszek
  
 
Mam silniczek 1.3 EFI.
Niestety autko stoi na parkingu daleko od domu wiec sprawdze te zlacza jutro.
Czyli usuniecie bledu to wizyta w serwisie? Czy wystarczy wyjac zarowke od kontrolki?