Nowy Lexus NX 450h+ hybrydą Plug-in roku w UK

Nowy Lexus NX 450h+ hybrydą Plug-in roku w UK27.01.2022
Nowy Lexus NX 450h+, pierwsza hybryda plug-in marki, zdobył prestiżowe wyróżnienie Plug-in Hybrid of the Year przyznawane przez magazyn "What Car?".

To pierwsza nagroda dla modelu, który zadebiutował na rynku pod koniec 2021 roku. “What Car?” docenił też model LC 500 Convertible w kategorii luksusowych kabrioletów, podkreślając, że to auto, którego się pożąda.

Lexus
Lexus NX 450h+

„Nowy NX 450h+ to kluczowe auto dla naszej marki. Wyznacza wzorce dla następnych modeli Lexusa, które będą miały wyższy poziom komfortu jazdy, będą lepiej chronić środowisko naturalne, a ich jakość będzie na jeszcze wyższym poziomie. Jesteśmy dumni, że nasza pierwsza hybryda plug-in została wyróżniona tuż po swojej rynkowej premierze. Natomiast wyróżnienie dla LC 500 Convertible pokazuje, jak szerokie możliwości designerskie i inżynieryjne ma nasza firma” – powiedział Chris Hayes, szef Lexusa w Wielkiej Brytanii.

NX 450h+ hybrydą Plug-in roku

NX 450h+ to przełomowy model dla Lexusa. Auto otwiera nowy rozdział pod względem stylistyki, napędów oraz zdecydowanie lepszego prowadzenia. Technologiczne innowacje to również nowoczesny system multimedialny oraz usługi łączności, a także jeszcze bardziej rozwinięte systemy bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Lexus Safety System+.

Lexus
Lexus NX 450h+

Lexus, by utrzymać pozycję lidera technologii hybrydowej w segmencie premium, stworzył zupełnie nowy napęd dla NX-a 450h+, który wyznacza standardy we wszystkich obszarach. Napęd hybrydowy plug-in generuje łącznie 309 KM/227 kW i pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Przy tym, emisje CO2 na poziomie 21–25 g/km i spalanie 0,9–1,1 l/100 km są najlepsze w klasie.

Dzięki mocnej baterii litowo-jonowej oraz wysokiej wydajności układu, NX 450h+ ma niesamowity zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym – od 70 do 74 km wg WLTP, a jeśli będzie poruszać się w cyklu miejskim, dystans w trybie elektrycznym zwiększy się do 89–97 km. To dwa razy więcej niż konkurencyjne auta z segmentu.

„Lexus NX jest jednym z najbardziej przekonujących powodów, by przestawić się na ekologiczne auto. Jego duży zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym obniża koszty codziennej eksploatacji. NX dobrze się prowadzi, a w jego wnętrzu trudno znaleźć coś, do czego można się przyczepić. Lexus udowodnił, że to nie fantazja, że można jeździć zelektryfikowanym samochodem bez konieczności pójścia na kompromisy” – stwierdził Steve Huntingford, redaktor naczelny magazynu “What Car?”.
Lexus
Lexus NX 450h+

LC 500 Convertible najlepszym luksusowym kabrioletem

Lexus tworząc LC 500 Convertible poszukiwał sposobu na osiągnięcie „ostatecznego piękna”. Samochód twórczo wykorzystuje walory wielokrotnie nagradzanego LC coupe. Dzięki wyrafinowanej aerodynamice, a także stworzeniu wyjątkowego mechanizmu składania dachu, samochód charakteryzuje się mocnymi, eleganckimi liniami, a jego pasażerowie podróżują w komforcie – zarówno ze złożonym, jak i z rozłożonym dachem. Dźwięk silnika V8 i praca układu wydechowego nadają jeździe niesamowitego wymiaru.

„Silnik V8 w LC 500 to rozkosz dla uszu, gdy wkręcasz go na obroty w otwartej przestrzeni czy poruszasz się wolno po mieście. Co więcej, gdy dach jest opuszczony i jedziesz z większą prędkością, LC o wiele lepiej radzi sobie z wyciszeniem wnętrza od swoich konkurentów. Dodaj do tego wygląd jakby to było auto koncepcyjne oraz prawdziwie luksusowe, wyjątkowo trwałe wnętrze, a dostajesz samochód, którego się pożąda” – stwierdził redaktor naczelny “What Car?” o LC 500 Convertible.

Źródło: Lexus