2010-02-26 14:17:12
Postanowiłem skopiować to też tutaj gdyż w PiO niskie zainteresowanie
Witam serdecznie sprawdziłem sobie błędy w aucie...
Zdziwiło mnie jednak iż nie przeszedł on całego trybu... pokazał tylko kody stałe i przestał mrugać, wogóle nie pokazał kodu separatora nie mówiąc już o odpalaniu silnika...
Drugie zdziwienie ogarnęło mnie gdy zobaczyłem te błędy:
22- nie istnieje na liście Wilka
17- czujnik MAP-uszkodzenie (to by się niby zgadzało)
31- uszkodzenie pamięci EEC (o tym napiszę dalej)
32- nie istnieje taki kod
36- nie istnieje
42- MAP niewłaściwy sygnał
62- nie istnieje
65- nie istnieje
76- nie istnieje
Po wyświetleniu tych kodów nie działo się nic innego...
Po parokrotnym sprawdzaniu i resetowaniu komputera (tak jak trzeba) cały czas wywalało te same błędy...
Postanowiłem więc sprawdzić, podpiąłem EEC od Pato i znowu wyświetliło 31(a u niego tego błędu nie wyświetliło, chociaż procedura też nie była kompletna, zatrymało się na tym samym etapie co u mnie).
Postanowiłem wg instrukcji sprawdzić piny od EEC
tutaj moje pytanie do kąd idzie czerwony kabel z pinu nr 1 we wiązce z EEC?
Zasięgnąłem instrukcji i podpiąłem
Pin1 i masę 0V nic...
Pin37 i masę 11,5V
Pin57 i masę 11,5V
Więc wychodzi na to że uszkodzony/nie podpięty jest kabel z Pinu nr1 i dlatego może wywalać uszkodzenie EEC.
Posprawdzałem resztę wg instrukcji pare rzeczy mi nie spasowało...
Na obu cewkach miałem 1,5oma (wg instrukcji 0,45-1)
Czy może to oznaczać jakieś uszkodzenie cewek?
Podpiąłem jeden wtryskiwacz (ten po lewej) wyskoczyło 15.9 oma a instrukcja podaje (5-11)
Na sondach też są jaja... (test błędów nie wywalił błędów sond)
Oporność sondy 1 (na pinach 37 i 40) wynosi 7,6 oma (powinno być 2-5) na drugiej sondzie podobnie 7,6 wyszło...
Przeszedłem do sprawdzenia napięcia... podpiąłem pin29 i 49
odpaliłem samochód i pokazywało jedynie 0,02V po podniesieniu obrotów nie wzrastało na drugiej sondzie to samo... (czyli zbyt uboga mieszanka na obu sondach mam rozumieć ???)
Jeszcze pytanie na czujniku MAP (w instrukcji 4,95-5,05) ja miałem 4,8V czy może być coś nie tak przez taki a nie inny wynik? (chodzi mi o błędy które mi wyskoczyły podczas ich sprawdzania)
Bardzo bym prosił żeby do tego ustosunkował się ktoś kto się na tym zna... aha i powiedzcie mi jeszcze co to takiego taka metalowa rurka idąca dookoła silnika od przodu - od strony filtra - do tyłu i gdzieś tam jest zaczepiona (mam ją strasznie luźną)...
Reszta co sprawdzałem wydawała się być ok... Czujnik położenia wału, IAT, ISC itd wszystko ok.
Co mogło być nie tak podczas sprawdzania błędów i dlaczego wyskoczyły tak dziwne błędy?
Dnia dzisiejszego jeszcze pare spostrzeżeń...
-po włączeniu zapłonu zapaleniu się lampek kontrolnych odrazu załącza się wentylator...
-po podłączeniu "diody diagnostycznej" i przy jej mruganiu równocześnie mruga kontrolka ABSu (w tej samej chwili co lampka podłączona do trójkątnej wtyczki...
-----------------
Geodezja i kartografia
Geo-Tec