Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] Wymiana stacyjki i kluczyków a immobiliser

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-03-06 10:19:30

Witam

ja rozbierałem te klucze ...
nie jest tak prosto to rozebrać ale napisze jak mi się udało ...

ja nawierciłem delikatnie cieniutkim wiertełkiem otworek i wyciągnąłem zagiętym drucikiem ...

ważna sprawa - trzeba uważać z wierceniem ponieważ można uszkodzić transponder on jest szklany w takich gumowych koszulkach ...

trzeba wiercić nie więcej niż 5 mm ale warto najpierw wiercić w tych kluczykach na których Ci nie zależy aby się upewnić i przetestować jak to wychodzi ...



-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2011-03-05 20:11:17

@zeberko

Dzięki za odpowiedź. Tyle, że procedurę kodowania kluczy to ja znam (jest w instrukcji w schowku), problem jest troszkę inny.

Matka od immo ma inną rzeźbę niż nowe klucze, które będę kodować.
Do wymiany idą wszystkie klucze i wkładki.

Podobno można bezszkodowo przeszczepić same transpondery immo z jednych kluczy do drugich. Wyrywał ktoś te czerwone zaślepki z kluczy?

-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2011-03-05 18:30:06

Trzeba było pytać

-----------------
FEFK#746
Był orionek mk3 1.6
escort mk4 1.6 d
kombi mk5
Focus mk1 1.6 16v
Opel vectra caravan 1.9 CDTI 150 km DESIGN


Jestem maniakiem
FEFK 746
FSK 001
2016-03-17 23:12
  
 
 2011-03-05 14:20:49

to Ty teraz takie rzeczy piszesz, jak ja wyplacilem 150 zl za dorobienie kluczyka

-----------------
Dokładny opis mojego Escorta znajdziesz TUTAJ!!
-----------------------------------------------------------
2015-05-12 11:18
  
 
 2011-03-05 13:29:42

Tak programowałem w focusie kluczyki z Immo:
Za pomocą 2 kluczyków zakodowanych
dla Twojego pojazdu można zakodować
ich 8 duplikatów.
Wykonaj każdą z poniższych czynności w
ciągu 5 sekund.
1. Włóż pierwszy kluczyk do stacyjki i
obróć do położenia II.
2. Obróć kluczyk z powrotem do
położenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki.
3. Włóż drugi kluczyk do stacyjki i
obróć go do położenia II.
4. Obróć drugi kluczyk z powrotem do
położenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki -
tryb kodowania kluczyków został
włączony.
5. Jeżeli włożysz teraz niezakodowany
kluczyk do stacyjki i obrócisz go do
położenia II przed upływem 10 sekund,
zostanie on zakodowany.
6. Po zakończeniu procedury
kodowania wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
Poczekaj 5 sekund na włączenie układu.
Jeżeli kodowanie nie zostanie
zakończone pomyślnie, lampka
kontrolna będzie błyskała po włączeniu
zapłonu nowo zakodowanym
kluczykiem, a silnik nie zostanie
uruchomiony.
Powtórz procedurę kodowania po
odczekaniu 20 sekund przy włączonym
zapłonie (położenie II).
Pozdrawiam

-----------------
FEFK#746
Był orionek mk3 1.6
escort mk4 1.6 d
kombi mk5
Focus mk1 1.6 16v
Opel vectra caravan 1.9 CDTI 150 km DESIGN


Jestem maniakiem
FEFK 746
FSK 001
2016-03-17 23:12
  
 
 2011-03-02 12:12:43

Druzja,

Zmęczony zacinającymi się zamkami poszperałem na allegro i kupiłem takie coś -



Ale teraz problem.
Co z immobilizerem?
Mam "matkę" do mojej aktualnej stacyjki, którą mogę programować nowe kluczyki. Tylko żeby zaprogramować nowy kluczyk trzeba przekręcić w krótkim odstępie czasu stacyjkę matką a potem nowym kluczem. Stara matka pasuje do starej stacyjki a nowe klucze do nowej.
Mam dwie wersje planu:

1. Przekręcić matkę, szybko zdemontować stacyjkę, założyć nową, przekręcić nowy kluczyk. Powinno dać radę w 10 sekund (po treningu), tylko żeby wyjąć stacyjkę trzeba przekręcić kluczyk do punktu zdjęcia blokady z kierownicy (poz. I). Nie wiem, czy to nie przerwie procedury.

2. Przekręcić matkę, wyjąć matkę, przekręcić stacyjkę starym kluczem owiniętym w folię aluminiową, a nowy kluczyk trzymać przy zdemontowanym transponderze PATS (wisi na kablach). Potem założyć nową stacyjkę.

Czy któryś z tych planów ma szanse powodzenia?
Może ktoś z Was robił taką podmianę i ma w 100% sprawdzoną metodę?


-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2011-03-02 13:26:05 ]
2024-01-14 13:59
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM