2008-10-16 11:13:34
Dzisiaj przeprowadziłem rozprawę główną z podejrzanym
(korektor wyprzedzenia wtrysku) od kilku dni oskarżanym o:
1. Przyczynę silnie sutkowej pracy zimnego silnika,
2. Ciężkawy rozruch - poranny
3. Brak mocy w okresie rozgrzewania się silnika
w silniku ESSIEgo 18.TD (intercooler) 1995 osprzęt wtryskowy LUCASA
Przeprowadzone dowody
A) Rano, uruchomiony zimny silnik został pozbawiony bezpiecznika F13 - efekt spektakularny - przestał klekotać. Próba jazdy wykazała normalną moc trakcyjną
B) Po włożeniu bezpiecznika "klekot" powrócił, jazda, ruszanie - utrudnione. Silnik chce gasnąć przy ruszaniu. Konieczne jest znaczące zwiększenie obrotów.
C) Bezpiecznik F13 pozostaje na miejscu, silnik pracuje stukowo, zdejmuję kostkę z czujnika temp do
EDEC (nie mylić z tym do zegarów) i bingo!
Silnik przestaje tłuc, próbuje jazdy - jest OK. Moc zimnego silnika jest zadowalająca.
Wnioski
Uszkodzony czujnik temperatury cieczy do EDC
KOREKTOR WYPRZEDZENIA WTRYSKU - UNIEWINNIONY!
Dane czujnika wg WKŁ
------------------------------------
Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika:
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
-------------------------------------
Jeżeli macie podobne objawy, to... patrz wyżej
AHA i jeszcze, jeżeli ktoś myśli, że wystarczy wyjąć bezp (F13) i będzie OK - to błąd - bo... ktoś, po coś, go tam włożył
Pozdrawiam z diesla.. przed zimą!
[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-10-16 11:24:43 "Usunąłem, kawałek na końcu dość nudnych wywodów - które uznałem za nazbyt... przemądrzałe
]
[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2008-11-03 10:26:48 ]