Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] gleba pomozcie - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2006-05-28 15:15:19

Jeżeli te zwoje leżą na sobie tzn. że sprężyna jest miękka właśnie z tej strony, i ich obcięcie nie mogło nic dać.

Tylko jest pewne ALE - Z tyłu miękka część sprężyn jest u góry ( na bank) i wydaje mi się że z przodu też tak jest, ale mogę się mylić, jak już napisałem mam skleroze , a pozatym nie wymieniam zawiechy codziennie.

A tak wogóle to po obcięciu tych miękkich zwoi, wydaje mi się, że sprężyna traci swoje właściwości.

-----------------
Nigdy nie mów Nigdy
Różnijmy się pięknie

Zielony Kocur - historia zmian
Zielony Kocur - film
2014-03-31 14:56
  
 
 2006-05-28 14:14:32

Już rozmawiałem z Hansem wczoraj. Uciął zwój właśnie z tej strony, gdzie zaznaczyłeś strzałakami. Czyli zwojami, które są blisko siebie i przy postawionym aucie leżą na sobie.

-----------------
Pozdrawiam,

#744

Był sobie ładny, srebrny Essik.
2011-04-26 20:04
  
 
 2006-05-28 12:27:55

Tak, żeby nie było nieporozumień.
Hans czy sprężyna została obcięta z tej strony, gdzie zaznaczyłem czy z drugiej ?

Acha, i jeszcze jedno, z której strony sprężyna jest miękka, z tej wąskiej czy tu gdzie zaznaczyłem, bo mam skleroze i już nie pamiętam jak to było ?




-----------------
Nigdy nie mów Nigdy
Różnijmy się pięknie

Zielony Kocur - historia zmian
Zielony Kocur - film

[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-28 13:36:29 ]
2014-03-31 14:56
  
 
 2006-05-28 12:02:06

Cytat:
2006-05-27 13:10:18, -OMEN- pisze:
Zresztą tak na logikę. Hans napisał, że sprężyna została skrócona o 3-4 cm, a auto opadło 1-1,5 cm. To gdzie byś upatrywał przyczyny ?



Nie jest skrócona o 3-4 cm, dlatego że ucięli 1,5 zwoju dolnego. Zwoje dolne, lezą jeden na drugim. Zatem ucinając dolny zwój, de facto skracamy sprężynę (zamontowaną, czyli pod ciężarem) właśnie o 15 mm. Dokładnie tyle mu siadło po obcięciu.

Czyli żeby auto po ucięciu jednego zwoju poszło w dół 3-4 cm, to trza ciąć nie dolny zwój, a górny . Z tym, że górnego zbytnio się nie da.
Kolejnych zwojów dolych z kolei też nie polecam już ciąć, bo spring ten przestanie pracować już w ogóle.

-----------------
Pozdrawiam,

#744

Był sobie ładny, srebrny Essik.
2011-04-26 20:04
  
 
 2006-05-27 13:10:18

Cytat:
co wy z tymi amorami gazówka owszem wysuwa tloka do gory ale to nie jest taka sila żeby unisło całe auto przeciez reka utrzymasz to wypychanie



To załóż sobie sportowe sprężyny na zajechane amory, a potem na nowe i zobaczysz czy nie będzie różnicy.
Jak duża różnica to będzie to trudno określić, bo to zależy od ciężaru silnika i rodzaju amora oraz sprężyny.
Wiem bo miałem tak u siebie.

Zresztą tak na logikę.
Hans napisał, że sprężyna została skrócona o 3-4 cm, a auto opadło 1-1,5 cm. To gdzie byś upatrywał przyczyny ?


-----------------
Nigdy nie mów Nigdy
Różnijmy się pięknie

Zielony Kocur - historia zmian
Zielony Kocur - film

[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-27 13:17:05 ]
2014-03-31 14:56
  
 
 2006-05-27 12:58:22

co wy z tymi amorami gazówka owszem wysuwa tloka do gory ale to nie jest taka sila żeby unisło całe auto przeciez reka utrzymasz to wypychanie

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2006-05-27 12:48:32

Cytat:
nie znam sie czy amor trzyma springa, czy odwrotnie i co do holery powoduje że tak mi pieje przód mimo wszystko??



Amortyzator również decuduje jak nisko siądzie ci auto. Ty masz seryjny,długi i twardy , amortyzator gazowy, który pcha auto w górę.
Na starym, wypracowanym siądzie ci niżej niż na nówce.
Zreszta napisałem ci to już wcześniej.

Cytat:
moze spróbój załozyc te skrócone sprezyny na stare amorki.


No tak, tylko jeżeli amory ma już zużyte to samochód będzie mu się bujał. Pozatym ma jeżdzić na tych starych amorach do końca życia ?
To chyba nie jest wyjście z sytuacji, tym bardziej, że Hans nie przekłada sam tylko za to płaci, a więc szkoda kaski tak na próbę przekładać.
Ciężka sprawa, bo nawet jeśli wsadziłbyś nowe amorki gazowe na tył, tak jak ci już pisałem, to auto może się wyrównać ale dupa pójdzie do góry, a tego z kolei nie chcesz.


Poza tym nie wiem jak firmy liczą te -40 czy -60. Bo to w praktyce jak weźmiesz linijke i zmierzysz ile auto siadło po wymianie zawieszenia to tyle nie wychodzi, tylko mniej.

-----------------
Nigdy nie mów Nigdy
Różnijmy się pięknie

Zielony Kocur - historia zmian
Zielony Kocur - film
2014-03-31 14:56
  
 
 2006-05-27 07:48:07

moze spróbój załozyc te skrócone sprezyny na stare amorki. pozatym cos mi sie nie chce wierzyc ze te nowe amorki sa sprezone na maxa przy obnizeniu 1cm

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2006-05-27 01:24:13

Cytat:
2006-05-27 00:43:35, -OMEN- pisze:
Współczuje Hans, naprawde wiem jak to boli. Szkoda tylko, że podjąłeś decyzję na gorąco, jak to się mówi poszedłeś na żywioł i odrazu obciąłeś sprężyny. Pisałem ci kilka postów wcześniej: Jestem pewien, że były dwie przyczyny takiego stanu rzeczy: 1. Lekkki silnik 2. Nowe amorki z przodu. Założe się że z tyłu masz amorki olejowe. Gazówki z reguły są sztywniejsze. Ja widzę takie rozwiązanie. Napewno wymiana amorów z tyłu bo one poprostu są miękksze i dupa niżej siada. Potem zobaczyć jak będzie stało auto. Jeżeli dalej źle to kupić używane sprężyny -60 na przód. To chyba najtańsze i najlogiczniejsze rozwiązanie, choć i tak wiążą się z nim pewne koszty. Kurcze Hans aleś ty w gorącej wodzie kompany . Trzeba było poczekać z tym obcinaniem i wymienić te tylne amory. Dałeś za obcinke 150 zł, a dołożyłbyś 50 zł i miałbyś nowe gazówki na tył. Jakby dalej było źle sprzedałbyś te przednie sprężyny bo przecież były nówki i kupił używki lub wymienił się z kimś na -60. A ten mechanior co ci doradził obcinać i hartować sportowe sprężyny to ostatni baran.


dzięki za zrozumienie i porady, wiem masz racje że jestem w gorącej kompany! tak myślałem coby z tyłu nowe amory azłożyć, albo stare springi (standardowe) ale tył wyszedł naprawde nieźle, tak jak sobie wymarzyłem (nie za wysoko nie za nisko, akurat) i tego bym nie ruszał, wolał bym jakoś obniżyć przód bo w końcu o glebe mi chodziło, teraz sie już nie bede spieszył, poprostu musze wymyślić coś żeby przód usiadł o ok. 4 cm nie wiem narazie jak tego dokonać (co wymienić) nie znam sie czy amor trzyma springa, czy odwrotnie i co do holery powoduje że tak mi pieje przód mimo wszystko??


-----------------
FEFK#571
FKDW#016
!!! PONIŻAMY CENY @#$-#% !!! Joł..Joł!!
 
  
 
 2006-05-27 00:43:35

Współczuje Hans, naprawde wiem jak to boli.
Szkoda tylko, że podjąłeś decyzję na gorąco, jak to się mówi poszedłeś na żywioł i odrazu obciąłeś sprężyny.
Pisałem ci kilka postów wcześniej:
Cytat:
Poza tym, wymieniłeś amory tylko z przodu więc są pewnie trochę twardzsze niż z tyłu. To dodatkowo spowodowało że przód ci mniej siadł.


Jestem pewien, że były dwie przyczyny takiego stanu rzeczy:
1. Lekkki silnik
2. Nowe amorki z przodu.

Założe się że z tyłu masz amorki olejowe. Gazówki z reguły są sztywniejsze.

Ja widzę takie rozwiązanie. Napewno wymiana amorów z tyłu bo one poprostu są miękksze i dupa niżej siada.
Potem zobaczyć jak będzie stało auto. Jeżeli dalej źle to kupić używane sprężyny -60 na przód.

To chyba najtańsze i najlogiczniejsze rozwiązanie, choć i tak wiążą się z nim pewne koszty.

Kurcze Hans aleś ty w gorącej wodzie kompany . Trzeba było poczekać z tym obcinaniem i wymienić te tylne amory.
Dałeś za obcinke 150 zł, a dołożyłbyś 50 zł i miałbyś nowe gazówki na tył.
Jakby dalej było źle sprzedałbyś te przednie sprężyny bo przecież były nówki i kupił używki lub wymienił się z kimś na -60.

A ten mechanior co ci doradził obcinać i hartować sportowe sprężyny to ostatni baran.





-----------------
Nigdy nie mów Nigdy
Różnijmy się pięknie

Zielony Kocur - historia zmian
Zielony Kocur - film
2014-03-31 14:56
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM