Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej - test pisaka - pyt

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-12-09 00:32:31

Nareszcie temperatura spadła i dojrzałem do tego, by zrobić u siebie w essie test pisaka. Zlokalizowałem u siebie tę gumową rurkę ze zdjęć w topicu (u mnie jest trudniej dostępna, bo przewód od filtra powietrza idzie środkiem bloku silnika (czemu to tak? jakas roznica?). W mechanice to ja jeszcze zielony jestem i mam dwie lewe ręce - czym mam zatkać i co mam zatkać - po odłączeniu rurki z zaworkiem mam zatkać rurkę, która wychodzi z bloku silnika? A czym zatkać? Pisak? Tak troche sie obawiam, czy podciśnienie na przykład go nie rozczłonkuje i nie zassie się coś do środka - boję się, że coś popsuje - przekonajcie mnie, ze to nie jest nic niebezpiecznego

Z gory dzieki.
pozdrawiam
karbar
PS. O jakiej puszcze jest mowa w tym topicu? Gdzie sie ona znajduje?

[ wiadomość edytowana przez: karbar dnia 2007-12-09 00:46:16 ]
2023-03-26 16:11
  
 
 2007-11-09 12:26:52

dziure w dolocie trzeba zatkac bo bedzie lewe powietrze

-----------------
RAJDY-WYŚCIGI-TUNING
TEDDYMOTORSPORT
Częsci i akcesoria
sklep@teddymotorsport.com
teddymotorsport.com
2011-08-24 09:19
  
 
 2007-11-09 08:57:19

Cytat:
2007-09-04 19:06:01, pablonet pisze:
szukam po necie i wyglada to chyba tak ze podanie powietrza ze skrzyni korbowej spowrotem na dolot to raczej wymysl ekologów. po jego odlaczeniu powietrze w dolocie zimniejsze i czystrze czyli same plusy, ale zastanawiam sie czy w tej mgielce olejowej ze skrzyni jest jeszce zawarte jakies paliwo, znaczy czy ta mieszanka ma jeszcze jakąs wartosc kaloryczna, bo jesli tak to po odloczeniu mozliwe jest minimalne zwiekszenie zluzycia paliwa. odloczylem to , ale nie wiem czy to bezpieczn? czy zdrowo by w skrzyni korbowej panowalo cisnienie rowne zewnetrznemu?



zgadza sie, podanie powietrza z bloku na dolot (tzw odma dolna) to kolejny glupi wymysl pseudoekologow. chodzi w tym o to,ze zaden uklad (cylindry+tłoki) nigdy nie jest do konca szczelny i podczas pracy przedostaja sie z niego przede wszystkim SPALINY (mieszanka paliwowopowietrzna w duzo mniejszym stopniu) w dol do bloku. w zwiazku z tym konieczne jest odpowietrzanie tego bloku aby nie wytwarzalo sie tam cisnienie tych gazow ktore po pewnym czasie zaczeloby utrudniac prace tlokow i ukladu smarowania a w konsekwencji wywaliloby wszystkie uszczelki. poza tym wraz z tymi gazami uchodzi rowneiz olej, ktory silą cisnienia jest wypychany, czesto takze skroplona woda, ktora np zimą przy niskich temperaturach zbiera sie w odmie i dolocie. W zwiazku z tym, to co wraca odmą do dolotu niewiele ma juz wspolnego z tym olejem, ktory znajduje sie w misce olejowej. Dodatkowo jesli powrot tej odmy jest przed przepustnica to potrafi jeszcze niezle ja zasyfic. Laczenie tego z dolotem to cos ala EGR tyle,ze mniej ofensywny w stosunku do mieszanki. Ale i tak nie zmienia to faktu,ze dostaje sie ta droga straszny syf do silnika. Odlaczenie tego jest oczywiscie dobrym rozwiazaniem a nawet wskazanym.. Nie nalezy natomiast zatykac tej odmy, poniewaz wtedy silnik bedzie wywalal olej wszystkimi mzliwymi drogami. o zadnej odczuwalnej roznice w spalaniu z tego tytulu nie ma mowy.

Jesli decydujesz sie na otwartą odme dobrze byloby zaopatrzyc sie catch-tank. wowczas silnik nie bedzie Ci walil syfem po okolicy, i latwo bedziesz mogl organoleptycznie ocenic stan silnika po ilosci wydalonego oleju

Natomaist Smarowanie "mgłą olejową" o ktorej piszesz dotyczy raczej silników dwusuwowych gdzie wykrobienia wału uderzały o lustro oleju w misce olejowej rozbijając go na mgłe unoszoną zawirowaniami powietrza w bloku i smarującą ruchome elementy.

Nowoczesne kosntrukcje mają pompe olejową i olej jest transportowany przez blok magistrala olejową -obieg jest wymuszony ciśnieniem z pompy. Malo tego - stosuje sie specjalne pokrywki na miske olejową (taka pokrywka jest miedzy blokiem a miską i ma specjalne wycięcie na korby walu) tak aby ew. rozpryśniety uderzeniem wykorbienia wału olej osadził sie od razu na tej pokrywce i od razu spłyną do miski. Pozwala to utrzymac dostatecznie dużą ilosc oleju w misce (ma to wpływ na ciągłosc i ciśnienie samrowania).
Mgiełka w silniku (a dokladnie pod deklem zaworów) z wymuszonym obiegiem jest raczej pojęciem wtórnym i wynika z rozpryskiwania sie oleju na walku rozrządu lub na sprężynach.
Wypychanie go "odmą" między rurą dolotową a pokrywą zaworów zachodzi wtedy kiedy oleju jest za dużo, ciśnienie smarowania jest za duże (nie nadąży spływać) a silnik ma znaczne przedmuchy przez pierścienie lub prowadnice zaworowe.

to chyba moj najdluzszy post z okazji prawie 1000 dnia na forum hihi

pozdro


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-09 09:54:39 ]
2023-10-11 07:32
  
 
 2007-11-09 08:43:12

a czy ktos moze podeslc fotke gdzie znajduje sie ten zaworek w silniku 1,4 na pelnym wtrysku i czy ma on wplyw na falowanie obrotow i jak go yczyscic
2011-03-16 09:00
  
 
 2007-11-08 21:49:44

a moze mu się sanie za wcześnie zamyka

-----------------
2016-03-20 21:43
  
 
 2007-11-08 21:11:29

A ja wymieniłem zaworek, bo na to wskazywał test pisaka i d*pa. Nadal gaśnie na zimnym po wciśnięciu sprzęgła.

Teraz mam diagnozę, że wypalone zawory albo zawór upustowy oleju w głowicy :///////

-----------------
Były: Escort '97 1997-2008, Fiesta '03 2003-2009
Jest: Fusion '06 2009 ->


FordClubPolska
2019-02-17 15:06
  
 
 2007-11-08 14:42:03

a jeśli kangur jest tylko na zimnym silniku to to samo robić?? Zaczyna się to dziać po około 2 min od włączenia silnika zimnego... Zawsze też auto zgaśnie ze 2 razy albo przynajmniej ma chęci na taki wybryk... po przejechaniu paru krzyżówek i rozgrzaniu islniczka jest już okiej...
2012-08-22 20:25
  
 
 2007-10-02 23:09:56

jest na wysokosci rozrzadu czyli polewej stronie taka okragla czarna puszka z przewodami
2020-10-08 21:08
  
 
 2007-10-02 21:53:22

Mam pytanko czy w 1.4i jest też ten zaworek ?Jeśli tak to w którym miejscu?
2013-03-18 20:20
  
 
 2007-09-04 19:06:01

szukam po necie i wyglada to chyba tak ze podanie powietrza ze skrzyni korbowej spowrotem na dolot to raczej wymysl ekologów.
po jego odlaczeniu powietrze w dolocie zimniejsze i czystrze czyli same plusy, ale zastanawiam sie czy w tej mgielce olejowej ze skrzyni jest jeszce zawarte jakies paliwo, znaczy czy ta mieszanka ma jeszcze jakąs wartosc kaloryczna, bo jesli tak to po odloczeniu mozliwe jest minimalne zwiekszenie zluzycia paliwa.

odloczylem to , ale nie wiem czy to bezpieczn?
czy zdrowo by w skrzyni korbowej panowalo cisnienie rowne zewnetrznemu?

-----------------
..:: FEFK # 1317 ::..
2008-05-25 17:14
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM