Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK5] Swap 1,6 EFI na ??

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-05-13 19:38:23

Cytat:
2011-05-07 07:40:06, Kleszczak pisze:
RS pali mi mniej niż 1.6 16v którego miałem wcześniej.


no ale pytanie, ile palił 1,6?
2020-07-13 14:06
  
 
 2011-05-07 07:40:06

RS pali mi mniej niż 1.6 16v którego miałem wcześniej.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2011-05-06 23:39:19

Cytat:
2011-05-06 23:22:29, Kakiel pisze:
Taki off, czemu to CVH 8V ma 105km a zetec 16V 90km? Uwarunkowane jest to jakimiś rozwiązaniami technicznymi?



Jak na mój gust został zdławiony dla osiągnięcia odpowiedniego pułapu emisji spalin , chociaż mogę się mylić bo nie jestem do końca pewien .

Co do swapa to chyba jednak na twoim miejscu zastanowił bym się nad jakimś 1.8 16v (masz do wyboru 3 jednostki z tą pojemnością 105/115/130KM). Spalanie bardzo zbliżone do 1.6 a frajda na pewno lepsza . 1.6 16v się trochę nalatałem i nie mogę powiedzieć złego słowa na ten motor , bo naprawdę tak jak koledzy piszą całkowicie bezkolizyjna jednostka jak się o nią dba , ale 90kunia to ciut mało
2016-11-09 22:44
  
 
 2011-05-06 23:22:29

Również polecam 16V.
Mój zetec ma 300 może 400 tys i najpoważniejsza wymiana jaka go czeka to wyeliminowanie stukania popychaczy (hydrauliczne).
Po za tym leje i jedziesz, zmieniasz płyny i dalej jedziesz.
Moje 1.6 już trochę niestety leje olejem z uszczelek, na to by trzeba było zwrócić uwagę przy kupnie używanego silniczka.

Taki off, czemu to CVH 8V ma 105km a zetec 16V 90km?
Uwarunkowane jest to jakimiś rozwiązaniami technicznymi?

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2011-05-06 22:44:02

Kolega ma zapewne 1,6 8V CVH. Jak będziesz zmieniał na DOHC to wydaje mi się, że musisz zmienić wiązkę elektryczną, chociaż akurat może w przypadku Twoim (też masz przecież EFI) może się uda to pominąć. Zetec zarówno 1,6 jak i 1,8 siądzie na tej samej skrzyni czyli zostaje sam silnik z kolektorami i poduszką oraz ta wiązka ewentualnie. Mimo wszystko polecam 16V.
2022-04-24 11:25
  
 
 2011-05-06 21:24:43

Cytat:
2011-05-06 21:16:09, BogdanROX pisze:
Raczej jest tylko: 1.6 8v CVH 105KM 1.6 16v ZETEC 90KM ? Poprawcie mnie jeśli o czymś zapomniałem...

no i na tym zetecu na dolocie pisze efi i to nie jest rda

-----------------
FEFK#2486
2023-12-25 10:37
  
 
 2011-05-06 21:16:09

Raczej jest tylko:
1.6 8v CVH 105KM
1.6 16v ZETEC 90KM ?

Poprawcie mnie jeśli o czymś zapomniałem...

-----------------
Zachodniopomorska Elita FEFK

Escort na PJ
2013-07-21 13:27
  
 
 2011-05-06 21:05:17

woo... nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji dziękówa

O silniczku RS2000 myślałem, ale jednak to troszeczkę za dużo na moją studencką kieszeń xD A jeżeli chodzi o zagazowanie go to broń Cię Boże!! Toż to grzech

@bartkolor
model mojego furaka to nie xr3i, a przynajmniej tak mi się wydaje Jak domniemam, moje szczęście, bo ze skrzynią musiałbym się zabawiać
Warsztat na ogrodzie jest, fachowiec pod ręką też, dojścia do wrocławskich hurtowni również, tak więc troszeczkę taniej mnie wyjdzie robocizna

@surec
rozumiem, że się chwalisz silniczkiem Nie masz ochoty może go oddać potrzebującemu? Po fotkach widzę, że akurat taki mam

Trochę sobie poszperałem po pewnym dość popularnym portalu aukcyjnym, którego nazwy nie wiem czy mogę przytoczyć i stwierdzam iż najlepiej będzie mi podmienić silniczek na taki jaki mam, bądź też DOHC, ale z tego co się zorientowałem to właśnie RDA... chciałbym pozostać przy pojemności 1,6.

Tak więc na polu bitwy pozostają:
- 1,6 16V EFI
- 1,6 16V EFI DOHC -> wywnioskowałem, że to jest właśnie RDA
Oczywiście mogłem tutaj pieprznąć coś głupiego w cyferkach i literkach, za co od razu skarćcie mnie

Jednakże, zastanawia mnie który będzie lepszy? Chodzi mi oczywiście o ilość kucy? Spalanie? No i w przypadku innego silnika niż mam obecnie czy nie będzie dużo więcej do roboty przy samym swap'ie?

Coś mi poradzicie?
2011-05-08 14:04
  
 
 2011-05-06 19:55:10

Polecam 1.8 16V RDA, sam taki zeswapowałem, z silniczkiem zero problemów. Silnik również nie żre dużo paliwa.

-----------------
FFF - Ford Fanatic Forever

Był Ford Orion MKV RS line
Jest Ford Escort RS 2000 F1 Edition

Mój RS 2000 F1 Edition
2023-09-02 20:31
  
 
 2011-05-06 19:06:50

Polecam szczerze 1,6 16 v w miarę to jedzie ,oszczędny jest tez jak go nie gonisz i myślę że Cię w zupełności 90 kucy zaspokoi jeśli nie wydziwiasz autem

-----------------
FEFK#2486
2023-12-25 10:37
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM