Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Andre42212]zetec 2.1 turbo - Strona 21.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 41 42 43 44
 Autor 
 2009-03-05 14:53:36

Dobra, ale tu nie chodzi czy chcesz czy masz pojecie, tylko czy Cie stac, bo za 2 tys nie zrobisz swapa na silnik całkowicie z innego auta.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: djtados dnia 2009-03-11 22:39:07 ]
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-03-05 10:07:34

Ok, moze poczekajmy na odzew swapowicza, bo może zrezygnował po tych wszystkich wypowiedziach.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2013-08-17 19:42:52 ]
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-03-04 23:15:34

Chłopaki, nie wiem czy kolega to zrobi, mam nadzieje że tak, ale proszę was skończcie o tym prowadzeniu, wyważeniu i innych takich. Pewnie że nie będzie to ideał ale zapewne jakoś zasadniczo od Golfa 3 czy innego corrado nie będzie się różnił. Ludzie nie takie silniki wkładali, a ten jest jeszcze kompaktową konstrukcją na dodatek. Ciekawe jak jeżdżą małe Mazdy MX-3 z V6 z MX-6 - kilka jest w klubie Mazdy? I może ktoś wie i podzieli się wiedzą ile waży taki zetec a ile VR6? Próbowałem wygooglać, ale nie jest to takie proste.
2013-04-24 20:08
  
 
 2009-03-04 22:41:58

Cytat:
2009-03-04 22:34:27, slawcek pisze:
Już nie powiem jak to auto będzie jeździć, przedni napęd i taka moc, ciężar silnika. Ciężko je będzie utrzmać na drodze.



Dokladnie... Buda z Escorta na pewno nie byla zaprojektowana do czegos takiego. A zawieszenie? Moga sie dziac cuda... Nie da sie ukryc ze aby sie tym poruszac bezpiecznie trzeba pomyslec o praktycznie kazdy podzespole auta,bo taka przekladka niesie za soba koniecznosc zmodyfikowania wielu innych rzeczy... I wtedy zaczynaja sie schody,bo kupka pieniedzy przeznaczonych na ten cel moze sie okazac niewystarczajaca....

-----------------
Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...

Podobno czerwone są szybsze...

Golf? Was ist das?!

War...War never changes...
2022-04-25 07:45
  
 
 2009-03-04 22:39:11

Cytat:
2009-03-04 22:30:54, Sjepka pisze:
A stan budy??? Podłuznic??? Nie trzeba chyba tlumaczyc ze taki silnik jest spooooro ciezszy... Masa vr6+wieksza moc+zgnita podloga=??? Jak sie auto zachowa??? a hamulce??? Zostawisz serie??? Moze przydaloby sie tez je wzmocnic,moze tez z vr6?????? Chlodnica??? Z escorta???



a półośki i piasty, mocowanie silnika ?? cała elektryka itd itp...... to w zasadzie prawie budowanie nowego auta..........

hehe ciekawe czy jakby kto chciał sprzedać takiego essa to kto go kupi........

pewnie jest to do zrobienia, ale jest to w cholerę rzeźba i szczerze mówiąc to osobiście bałbym się tym dalej poruszać niż 20km od domu

-----------------
Moja 306 na PolskaJazda - Zapraszam


Escort MKIV 1989r 1.8d - sprzedany
Escort MKVII 1997r 1.8d - sprzedany
2017-12-25 15:49
  
 
 2009-03-04 22:30:54

A stan budy??? Podłuznic??? Nie trzeba chyba tlumaczyc ze taki silnik jest spooooro ciezszy... Masa vr6+wieksza moc+zgnita podloga=??? Jak sie auto zachowa??? a hamulce??? Zostawisz serie??? Moze przydaloby sie tez je wzmocnic,moze tez z vr6?????? Chlodnica??? Z escorta???

-----------------
Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...

Podobno czerwone są szybsze...

Golf? Was ist das?!

War...War never changes...
2022-04-25 07:45
  
 
 2009-03-04 22:13:31

Cytat:
2009-03-04 22:03:37, Sjepka pisze:
Ja tez uwazam ze do tego swapa nie dojdzie... Sami teoretycy: wszystko super,tu sie przytnie,tam sie heftnie... Jasne...Jesli zobacze, to uwierze... I nie porownujcie tego do swapa np z RQB na N7A to jest niebo a ziemia... Ja tez zaloze watek Escort z silnikiem Wankla ... Jedni powiedza da sie,drudzy nie, a efekt koncowy??? Jak zwykle ten sam...



Ja daje projektowi 50% szans.
Sam powiem szczerze, że zbieram na inny samochód i przez myśl przeszło mi pierwsze turbo na forum (z racji posiadania gotówki na koncie).
RDA zrobione na RQB + odprężenie silnika + turbina. Projekt to co najmniej 170KM, może udało by się to zrobić tak, żeby silnik jeszcze trochę bez remontu pochodził. Koszt założenia to mój mechanik i potem zestrojenie tego gdzieś.
Mój pomysł poszedł się paść, bo trzeba zrobić kolektor (a to sporo kasy) no i Ess ma napęd na przód i stwierdziłem, że na 400m będę może najszybszy, a gdzie reszta zabawy (drift).

-----------------
2023-08-20 14:18
  
 
 2009-03-04 22:01:43

Cytat:
2009-03-04 21:53:28, djtados pisze:
Wg mnie i tak TEGO swapa nie będzie... Stawiam zgrzewke piwa jak się pomylę....



Wg mnie też nie.
Nom niestety, ale wstawienie do Essa czegoś innego, niż silnik z RS to wyzwanie. Nawet jak ktoś chciałby 2.0 Zetec, to trzeba modzić z tego co ludzie piszą.
Po prostu Ess ma mało miejsca pod maską, już 1.8 Zetec trochę zajmuje, nie mówiąc o 2.0 z RS'a.
Załadowanie Turbo zamiast większego silnika wbrew pozorom raczej nie powinno być takie trudne, ale nikt tego w garażu nie przerabiał tak jak w przypadku np. CC&SC i z tego powodu w Essie jest to dość egzotyczna przeróbka (a firmy chcą kosmiczną kasę).

Ps. Wiem, że to zdrada, ale jak masz już dawcę, to sprzedaj Essa kup Gofra II i bez większych trudności powinieneś silnik przełożyć.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-03-04 22:02:21 ]
2023-08-20 14:18
  
 
 2009-03-04 21:29:13

Koszt roboty może się zamknąć w 2000-3000tyś. Jak Facio to będzie robił nawet tydzień, to dla zwykłego mechanika spora kasa.
Jest jednak parę kwestii, które trzeba poruszyć:
- cały przód musi mieć założone rozpórki (dolne i górne), żeby się auto nie rozjechało,
- zrobi swap, wytnie potnie, może nawet odpali, ale auto będzie na 99% nie skończone i trzeba będzie rzeźbić dalej, żeby skończyć projekt (co pewnie pochłonie lekko z 1000zł jeszcze jak sam nie umiesz spawać, bo na pewno będzie trzeba trochę rzeczy przerobić, przespawać i jakieś wzmocnienia założyć),
- co z wydechem? Przerobisz kolektor? Może to nie być takie proste,
- instalacja elektryczna, ale to myślę, że będzie mały problem, bo masz kompletną instalkę z VW,
- ciekawe czy maskę zamkniesz .

Koszt przekładki silnika w CC 3000zł to cena masakryczna, ludzie to w garażu robią w ciągu jednego dnia z książką serwisową.

-----------------
2023-08-20 14:18
  
 
 2009-03-04 21:26:39

powiem wam tak - mnie jak czytam wasze wypowiedzi w tym wątku.

Ogólnie jak ktoś się pyta co i jak (turbo, swap itp) to pada w jedną sekundę 50 odpowiedzi, że i tak skończy się na gadaniu.
Tu mamy wg mnie bardzo realistyczny projekt. Samochód dawca i tak jest już własnością sprawcy zamieszania. Jeżeli jeździł nim do tej pory, to zna jego stan. kupując silnik z niewiadomego pochodzenia robimy generalke, a tutaj te koszty znikają, wyłączając standart olej i filtry, ale to nie robi 1000zł (chyba, że jeździcie Lexusem LS460 - dzisiaj na serwisie przeglad 30tyś zostawiłem 4tyś pln za auto szefa). Co do mechanika - w końcu padła odpowiedź, że jest to zanjomy sprawcy zamieszania, więc darujcie sobie liczenie robocizny jak w autoryzowanych serwisach.
Podsumowując - nawet jeżeli dojdą jakieś dodatkowe wydatki to podejrzewam, że nie będzie to więcej jak 2tyś.
i nawet jeżeli ktoś miałby wziąść kredyt na te 4 tyś to rata go nie zabije - rozbije go w czasie i rata będzie śmieszna.
A po wszystkim będzie śmigał ESSIM VR6, z bananem na dziubie.

-----------------
 
 
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 41 42 43 44
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM