Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK V] Półsyntetyk do 1.8D 92r ~315tys

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-03-30 08:35:08

Przehulane 3 tys. od czasu wymiany, brak ubytków, brak wycieków, brak kopcenia - wszystko w idealnym porządku.
2020-12-15 00:38
  
 
 2011-02-12 14:33:10

no i wlałem... Mobil 1 2000 10w40 Diesiel.

na chwile obecną nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, auto jak nie kopcilo nawet przy 5,5tys obrotow tak dalej nie kopci.. reszta wyjdzie w praniu..

z plusów to zauważylem tylko ze lzej rozruch kreci..

olej wlany dzisiaj przy przebiegu minimum 316 tys.
2020-12-15 00:38
  
 
 2011-02-03 20:52:46

Cytat:
2011-02-03 20:18:43, Pele19m pisze:
Nie kupiłbym natomiast lotosa (to wiadomo)



Rozwiń myśl w nawiasie, proszę.

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2011-02-03 20:35:57

shadk-k, a jak ci na pudełku napiszą, że dzięki zastosowaniu krowiego moczu wzrośnie ci moment obrotowy to tę uwierzysz?? Pamiętaj- reklama dźwignią handlu.

"Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika."

już raz tą bzdurę tutaj obalano. wyobrażasz sobie taką ilość syfu w silniku która spowoduje zapchanie filtra?? musiałbyś mieć filtr wielkosci naparstka i zalewać się olejem z chińskiej smażalni. jeżeli faktycznie miałbyś taki szlam w silniku i zalałbyś się jakimkolwiek czystym olejem, nawet najgorszym mineralem, zapewne miałbyś takie same "własności myjące". Przywartych, skamieniałych syfów nie usunie ci żaden olej, BO TO NIE JEGO ZADANIE. olej ma smarować, nie myć. owszem oleje zawierają dodatki ułatwiające pozbycie się śladów starego oleju, zalegającego w jakichś kątach, ale na zasadzie rozpuszczania syropu wodą, a nie odłupywania kawałów skamielin. jeżeli takowe odłupanie nastąpi, na 99% przypadków bedzie to wynikało z drgań silnika a nie z tego że olej go pazurami oderwał.

oleje 50 i 60 to oleje do silników wysilonych, pracujących w podwyższonych temperaturach, gdzie oleje standardowe robią się za rzadkie. w necie krąży pojęcie "idealnej smarności" (uwielbiam ten termin ). skoro górna temp pracy jest wyższa to i ten punkt smarności (idealnej temperatury pracy zapewniającej najskuteczniejsze smarowanie) jest wyżej. Zalejesz taki olej do zwykłego silnika i olej zawsze bedzie niedogrzany (możesz to potraktować jak spadek o jedną klasę w dół)
Ale te oleje są droższe. jakbym ja je sprzedawał też bym pisał że robią cuda na kiju. Marketing panie, marketing.

mam dość. nie będę po raz kolejny tego wszystkiego tłumaczył. wystarczy mi że pare lat temu spędziłem 3 miechy na szukaniu rzetelnych info o olejach. wiem co mam wiedzieć, robić sie w balona reklamom nie dam. Co o tym myślą inni (w szczególności producenci i ich działy promocji) mam gdzieś. Każdy zrobi jak chce.
ps: na castrolu też jeździłem, magnatec'ach, edge też sie trafił, i bez rewelacji. początek dobry, ale dość szybko robił się jakby 'za lepki' teraz śmigam na valvo 10w40 - ok olej, nie mam zastrzeżeń. na wiosne zaleje sie Liqui molly z MoS2. sprawdzę te jego rzekome właściwości wyciszające.
peace.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
 2011-02-03 20:18:43

Tak jak pisałem u siebie mam castrola 10W/40 (magnatec diesel) od jakoś 100tyś (wcześniej 5W/30 forda) i auto pięknie zapala rano, moc jest od razu po odpaleniu, tj. nie ma muła (nie kręce zimnego silnika) i ładnie "miękko pracuje", turbawka też nie narzeka. Jedynie zimny trochę klekocze ale to wiadomo przez wyprzedzony kąt wtrysku. Pisze to w porównaniu do drugiego klekota którego mamy w domu bez turbo i jeździ na najtańszym oleju z tesco, gdzie po odpaleniu na zimno (o ile się uda) nie ma mocy...

Z tych dobrych to: mobil, motul, vavoline, castrol i ford (chyba też castrol produkuje) z tym, że łatwo trafić na podróbe np. mobila czy castrola. Najlepiej kupować z pewnego źródła

Nie kupiłbym natomiast lotosa (to wiadomo) i shella
2014-04-07 21:13
  
 
 2011-02-03 19:47:25

punkt 6 i punkt 14 totalnie zaprzeczaja temu co napisal tutaj kolega Venom

w sumie juz od dawna chcialem zalac syntetyka wiec chyba padnie na 10w40 kwestia tylko jakie firmy naleza do tych dobrych a jakich sie wystrzegac..
2020-12-15 00:38
  
 
 2011-02-03 19:36:18

Kwestia rozruchu zimnego silnika to ta 1-sza wartość - 10W (lepkość na zimno)

Polecam lekture KLIK Co jak co ale oni się na olejach znają...
ew. zadzwoń do nich i zapytaj

I ogólnie mogę polecić oleje castrola, Ja osobiście leję je do wszystkich silników od kosiarki po essa

edit: też bym wlał 10w/40 (taki też leje u siebie)

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-02-03 19:37:26 ]
2014-04-07 21:13
  
 
 2011-02-03 19:34:17

O rozruchu zima nie swiadczy 30,40,50 tylko 0,5,10,15

Wlej 10w40 bedzie optymalnie

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2011-02-03 19:25:17

kwestia co wybrac 30 czy 40 - roznica bedzie odczuwalna? chodzi mi o rozruch w zime..
2020-12-15 00:38
  
 
 2011-02-03 19:18:51

czemu nie 50/60? przeczytaj do czego są te oleje. tak wogóle to zapoznaj sie co oznaczają liczby w oznaczeniu oleju. "właściwości płuczące" wsadz na półkę obok smoka wawelskiego i opowieści o hefalumpach. Tak, taki olej ma różne specyfiki, które np poprawiają nieznacznie elastycznosć uszczelek, zapobiegające przywieraniu zanieczyszczeń i co tam sobie producent wymyśli, ale żadnego czyszczenia nie ma. Nie wypłucze ci nagarów w ilościach groźnych dla czegokolwiek. (w szczególności dla filtra oleju) jeżeli po zalaniu takim olejem nastąpi branie, czy ślinienie się gdzieś na boku to wynika to tylko z tego że jest rzadszy. powrót na 15w powinien rozwiązać taki problem. jeżeli nastąpi 'rozszczelnienie' i bedzie brał olej, nawet 15w to poprostu bedzie to najzwyklejszy niefart i zbieg okoliczności - zapewne po zalaniu od razu 15w też by to wyszło. nie ma żadnego docierania silnika do "ziarnistości minerala" i innych durnych teorii wyssanych z palca.
Zmieniałem nie raz, w różnych autach, nigdy nie pytam co poprzedni właściciel lał, bo mam to w "poważaniu".
żeby było śmieszniej, obecne oleje są w pełni mieszalne, często 10w też jest syntetykiem, 15w leją pod turbo i wiele innych rzeczy jest powszechnych i latwych do sprawdzenia i są to rzeczy przeczące głupawym, obiegowym, internetowym opiniom znawców którzy testują oleje jedynie czytając etykietki w markecie. (inna grupa znawców to ci co testują oleje na zimno i tym dowodzą wyższość syntetyka nad mineralem)

uff..... dobrze że jestem na prochach, bo jak widze 1000czny wątek o olejach to mnie ponosi. (bez urazy dla ciebie) poprostu krew mnie zalewa jak czytam te bzdety które ludzie powielają na pałę.

Walcz. zdaj relacje - wytłuść +podkreśl+na czerwono+czcionka 40 żeby było wiadomo co i jak na żywym przykładzie pytającego.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2021-04-15 20:46
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Forum udostępnia serwis MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.