Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[RS2000] N7A na wiązce silnikowej i komputerze 1,6 8v - Strona 2

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2012-09-11 14:59:52

No to wszystko teraz jasne na 100%
Cytat:
2012-09-11 13:55:26, Golin pisze:
Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów.

2014-01-17 21:49
  
 
 2012-09-11 13:55:26

Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów.
2018-03-27 20:03
  
 
 2012-09-11 13:53:08

Nie miałem z sauberem nigdy do czynienia i myślałem że tam EECV jest bo zdawało mi się że jest czujnik położenia wałka rozrządu, ale to chyba jest tylko zaślepione miejsce na niego.
W każdym razie czekam na info

Cytat:
2012-09-11 13:25:38, bobson37 pisze:
Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie. Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode.

2014-01-17 21:49
  
 
 2012-09-11 13:25:38

Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie.
Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode.
2019-07-29 14:39
  
 
 2012-09-11 11:16:51

Większość komputerów ma funkcję samoadaptacji i przeważnie w jakimś stopniu zwiększają lub zubażają mieszankę po korekcji wzgl odczytów z czujników.
W N3A, problemem jest przepływka, po co sobie robić zwężkę na dolocie skoro można mieć komputer z map sensorem?
Nie wiem jak wałki rozrządu w RS2000 Mk7, tam chyba posiadają wypustki na czujnik, w MK5 napewno nie posiadają i także na pewno wałki ze scorpio 2,0 16V mają inny kształt krzywki niż w RS 2000 MK V, sam to pomierzyłem i sprawdziłem, i właśnie to co piszą angole to często są fakty i mity, dlatego najlepiej samemu sprawdzić, heh.
Co do Visa i kolektora w scorpio, najlepiej byłoby go założyć i sprawdzić na hamowni aczkolwiek to jak jest wykonany (długość kanałów, średnica, sam Vis plus zastosowane wałki) sprzyja lepszemu dołowi silnika. Może kiedyś uda się sprawdzić, kolejne mity i nie wiadome byłyby obalone

Napisz swoje spostrzeżenia odnośnie różnicy w wiązkach pomiędzy EECV a EECIV w rs 2000. Może się komuś na przyszłość przyda.


Cytat:
2012-09-10 17:19:59, bobson37 pisze:
U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej. Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje. Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy.

2014-01-17 21:49
  
 
 2012-09-10 17:19:59

U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej.

Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje.

Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy.
2019-07-29 14:39
  
 
 2012-09-10 15:49:42

Jak już poruszyłeś ten temat a ja mam wenę twórczą to napisze swoje przemyślenia trochę w innym kierunku, jako iż poskładałem silnik w którym dół jest od scorpio 2,0 16 V a góra od RS 2000 to kilka słów na ten temat napiszę.

Dla potomnych i tych co nie wiedzą różnice w głowicach 2,0 16V Rs2000, 2,0 16V scorpio, 2,3 16V galaxy/scorpio, sprawdzone organoleptycznie gdyż posiadam te głowice:
1. Pierwsza zasadnicza różnica to to iż głowice 2,3 16 V i 2,0 16V ze scorpio posiadają wyjście na termostat przy kolektorze dolotowym, którego nie posiada głowica z Rs2000.
2. Kształt kanałów w głowicy, zdecydowanie głowica z Rs2000 ma je najlepiej wyprofilowane i są trochę większe.
3. Wałki rozrządu, tutaj zdecydowanie RS2000 ma najostrzejsze wałki, 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V mają praktycznie identyczne i zdecydowanie łagodniejsze.
4. Zawory. Zawory mają taką samą średnice we wszystkich głowicach.
5. Komora spalania, z racji pojemności komora w 2,3 16 V ma inny kształt i jej pojemność jest większa. Komora RS2000 i 2,0 16V jest prawie identyczna.
6. Popychacze hydrauliczne, zdecydowanie 2,3 16V ma inne o połowę lżejsze niż w Rs2000 i 2.0 16V ze scorpio w których są identyczne.
7. Może pierdoła ale przednia obudowa rozrządu w 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V jest wykonana ze stopu aluminium a nie jak w Rs2000 z plastiku. Dolna pokrywa rozrządu 2,0 16V ze scorpio też jest metalowa a nie plastikowa. Polecam tą zmianę.

Kilka słów odnośnie bloku ze scorpio 2,0 16V
1. Tłoki, tłoki w tym silniku są lekko wklęsłe a nie płaskie tak jak w RS2000. Co za tym idzie wrzucając na ten blok głowice z rs 2000, wypadało by ją trochę splanować gdyż stopień sprężania będzie mniejszy niż w Rs2000. Oczywiście można to wyliczyć ile splanować głowicę.
2. Wyjście odmy bloku jest pod innym kątem niż w Rs2000.
3. Bagnet jest w innym miejscu i chcąc go zamontować tak jak w RS 2000, trzeba wywiercić dziurę w miejscu które wygląda jakby była zaślepiona.
4. Pompa wody i koło pasowe na wale są inne , dłuższe niż w R2000.
5. Misa olejowa jest inna niż w Rs 2000.
6. Smok oleju jest inny niż w Rs 2000.
7. Koło zamachowe jest inne niż w RS2000

Komputer i kolektor ssący w 2,0 16 V scorpio.
1. Komputer EEC V, przepływomierz, sekwencyjny wtrysk paliwa.
2. Kolektor dolotowy z systemem Vis. kolektor posiada podwójną przepustnicę której zaznaczam łączna powierzchnia jest większa niż w Rs2000. Generalnie kolektor jest trochę za bardzo pokręcony i średnica kanałów mogłaby być troszkę większa przy takiej ich długości, sprzyja temu bardziej by samochód na dole lepiej jechał, co ma potwierdzenie w zastosowanych wałkach. Wtryskiwacze w listwie też są inne a mianowicie są dwu dyszowe, Rs2000 ma jedno dyszowe.
3. W pokrywie zaworowej znajduje się czujnik położenia wałków.

Generalnie każdemu kto posiada zajechany dół z N7A, polecam kupno silnika ze scorpio 2,0 16V w automacie. Silniki, jeżeli nie zostały przegrzane są naprawdę w dobrej kondycji z racji na automatyczną skrzynię biegów, która nie pozwalała żeby za bardzo silnik kręcić po obrotach. Poza tym taki silnik można kupić o połowę taniej niż silnik do rs2000. Później tylko wrzucić głowicę z rs 2000 i mamy silnik naprawdę w dobrej kondycji.


Wracając do tematu bo trochę od niego odpłynąłem, N7A z osprzętem z N3A, na pewno by jeździł, pytanie w tym wypadku tylko po co przechodzić na taki system zasilania???. Niewątpliwie sekwencyjny wtrysk paliwa i przepływomierz sprawiają iż dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej jest dokładniejsze a co za tym idzie można osiągnąć niższe spalanie i większą czystość spalin. Niestety każdy przepływomierz w dolocie to zwężka która w mniejszy lub większy sposób zwiększa opory na ssaniu. Poza tym z racji na zastosowane inne wałki i inną charakterystykę silnika którą chciano tym osiągnąć, konieczna byłaby korekcja mapy paliwowej i pewnie lekka zapłonu.
Silnik by chodził ale efektów lepszych niż na ori kompie bym się nie spodziewał (czyt. zapewne będą gorsze). Zawsze można zastosować Ecumaster det 2/3, i zrobić konwersję przepływomierza na map sensor, zrobić mapę korygującą i wtedy będziemy mieli to samo co na ori komputerze z Rs2000.

Heh, ale się rozpisałem




Cytat:
2012-09-09 15:33:20, bobson37 pisze:
Mnie zastanawia co by wyszło z słupka z wydechem N7A, dolotu, wiązki i kompa z N3A. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-09 15:35:16 ]

2014-01-17 21:49
  
 
 2012-09-09 15:33:20

Mnie zastanawia co by wyszło z słupka z wydechem N7A, dolotu, wiązki i kompa z N3A.

[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-09 15:35:16 ]
2019-07-29 14:39
  
 
 2012-09-09 15:10:24

Tak wyszło , to był jedynie eksperyment w celu pobawienia się Ecumasterem. Rs spokojnie po zrobieniu mapy w ecumasterze jeździł na kompie z 1,6 8V, ba nawet pracował na wolnych obrotach o wiele równiej niż na ori kompie. Minus takiego rozwiązania oczywiście wtrysk full group. Jak chcesz wiedzieć więcej jakiś szczegółów to pisz
Cytat:
2012-09-08 00:03:13, zenq pisze:
tak mi sie watek przypomnial, cos z modow wyszlo?

2014-01-17 21:49
  
 
 2012-09-08 00:03:13

tak mi sie watek przypomnial, cos z modow wyszlo?

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM