Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Suchii MKVII] Reanimacja w toku / zagadka z nagrodami. - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2010-08-20 17:31:33

Może jakiś przewodzik się przetarł,poluzował,albo jakiś wężyk podciśnienia spadł,pękł,albo co...? Albo te nowe świece dały ciała.Kurka nie mam pojęcia.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2010-08-20 17:32:06 ]
 
 
 
 2010-08-20 16:50:43

Może wlot powietrza do silnika był przytkany ? No albo pedał gazu poluzowany i nie "otwierało" do końca ?
2011-04-22 15:55
  
 
 2010-08-18 19:55:11

Może przyznanie nagród za prawidłową odpowiedź na zagadkę przyczyni się do wzięcia udziału w zabawie

Sprawdziłem co mi zalega i tak:

1. zegarek MKVII
2. duże piwo
3. przednie słupki MKVII
4. chromowane klamki MKVII
5. satysfakcja

Takie gadżety są do wygrania, ktoś chętny?

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2010-08-17 18:15:06

A więc tak, auto jeździ w tej chwili tak, jak jeździć powinno, niżej napiszę rozwiązania przypadłości escorta. Natomiast to jak wygląda.... Idealnie określił go mój szwagier mówiąc do mnie "wiesz, on tak jakby stracił blask" Brak jest sporego kawałka lewego tylnego błotnika, zresztą zobaczycie na zdjęciu. Teraz jest umyty i stoi na alusach, więc wygląd mocno zyskał na plus, ale nadkole nadal straszy

Rozwiązania problemów:


1. Akumulator

* tutaj filozofii nie było, wymiana na nowy


2. Problemy z odpalaniem

* problemy okazały się dwa:
- po przekręceniu kluczyka zaświecały się kontrolki, auto przechodziło testy ale nie zapalało się immo i nie działała pompa paliwa jak i rozrusznik. Pierwsza myśl - alarm, odpinam skrzynkę bezpieczników z wieszaka i słyszę załączający się przekaźnik i uruchamiającą się pompę. Po wypięciu wszystkich wtyczek okazało się że mój genialny xxx potraktował je specyfikiem na połączenia elektryczne i złożył "na mokro", wszystko było tłuste, raz przewodziło raz nie, wyczyszczone = jest zapłon.
- problem drugi czyli kręci, ale nie zapala, nie jest zupełnie zdechły, bo załapuje czasem, zakręca i gaśnie, ale odpalić się nie daje. Sprawdzam przewody WN, wizualnie wydają się OK, mają 16 tyś km więc nie są stare, odkręcam świece i tu bingo, trzy całe, jedna pęknięta - ta na pierwszym cylindrze. Swiece wymienione na nowe, tym razem NGK platynowane, escort odpala jak dziki z nowym aku.


3. Brak pozycji, podświetlenia, świateł z tyłu

* w tym przypadku również brak połączenia w kostce był przyczyną problemów z oświetleniem. Na samym początku wykluczyłem skrzynkę bezpieczników bo sam ją rok temu przelutowałem i zrobiłem to wyjątkowo skrupulatnie wykluczyłem też zespolony choć to pierwsza prawdopodobna przyczyna, bo pomimo braku świateł działał brzęczyk co jest idealnym dowodem na to że przejście przy włączniku w manetce zespolonego jest Niżej wkleiłem zdjęcie kostki i upalonego połączenia, po wyczyszczeniu którego światła wróciły do normy.





4. Brak świateł stopu

* Po zwalczeniu poprzednich dolegliwości wróciły światła stopu co pozwala mi gdybać, że i tu przyczyną był brak przejścia gdzieś na złączce, ale to tylko mogę sobie gdybać.


5. Ogromny spadek mocy na LPG

* okazało się, że spadek mocy występuje nie tylko na gazie, ale także na benzynie, ponadto auto niemiłosiernie wolno wkręcało się na obroty na luzie, szło do odcinki, ale powoli bez widocznej reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Problem został rozwiązany, wpadłem na to zupełnie przypadkowo, naprawa zajęłą niecałe pięć minut a dla tego kto zgadnie co było przyczyną przewidziano nagrodę


Wyjaśnił się też problem z niedziałającym systemem ABS, przy okazji wizyty w wulkanizacji i dość wysoko podniesionym aucie można było dostrzec gdzie leży problem, zobaczcie sami na zdjęciach.




I od razu powstał nowy problem, a mianowicie jak widać na zdjęciach przewód do czujnika w lewym tylnym kole został przetarty przez dociskający wydech do belki, ponad to zauważyłem że lewa strona "siedzi" zdecydowanie mocniej niż prawa, wizualnie sprawdziłem sprężynę i wydaję się być cała, żadnego pęknięcia nie widać ale auto potrafi dobić tą lewą stroną na większych zagłębieniach w jezdni. Po tej stronie tuż nad kołem zamontowana jest butla z gazem a to jakieś 60 kilogramów więcej przy pełnym zbiorniku i tak sobie myślę że przez te 4 lata coś mogło się stać że teraz "usiadło". Macie jakieś typy z tym związane, co sprawdzić? Zdejmować zawieszenie? Od spodu go sprawdziłem, podłoga i podłużnice nie ruszone, całe i zdrowe, nie wiem co może być przyczyną, a ta lewa strona siadała tak już od jakiegoś czasu powoli.

A na koniec fotka zdezelowanego tylnego błotnika po obcierce, zobaczcie ile tam było szpachli i rdzy...





-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2010-07-05 18:10:11

co do światełek stopu to proponuje sprawdzić czujnik przy pedale hamowania

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2010-07-05 12:03:21

Cytat:
2010-07-04 11:24:32, Suchii pisze:
1. Padł akumulator - (ładowanie nic nie daje) 2. problemy z odpalaniem - (długo trzeba kręcić) 3. brak pozycji, podświetlenia, świateł z tyłu - (skrzynka) 4. brak świateł stopu - ? 5. ogromny spadek mocy na LPG - ? ...



LPG-regulacja+filtr powietrza+lewe powietrze
aku-wymienić
problemy z odpalaniem-jakie? Jeśłi rozrusznik, to już było wszystko omawiane. Może pompka, może regulator ciśnienia, może filtr paliwa, odpowietrzenie zbiornika. Czy ciężko pali jak już zapali, a jak ciepły?
Światła - miernik w rękę, schematy i jedziemy po kablach.
2020-07-13 14:06
  
 
 2010-07-05 11:34:03

[edit - lagi]

[ wiadomość edytowana przez: Suchii dnia 2010-07-05 11:34:53 ]
2016-02-15 12:11
  
 
 2010-07-05 11:33:47

Opisując problem ze światłami jako rozwiązanie napisałem skrzynkę, ale tu akurat problemem jest wiązka, gdzieś po prostu nie łączy a wygląda to tak, że jeśli odepn skrzynkę z górnego wieszaka światła są, jeśli zapnę skrzynkę świateł brak. Muszę przejrzeć się stykom i kablom.

Co do braku stopu, od początku obstawiałem styk przy pedałach ale nigdy nie wiadomo co też tam może być nie tak jak powinno. Nawet nie wiem czy stop zginął wraz z pozycjami, czy to zbieg okoliczności.

Jeśli chodzi o instalację gazową to jest to tzw II gen. (BINGO-M).
Filtr sprawdzony, był czysty, ale dla pewności wymieniony na nowy. Zabieg nic nie dał, nadal auto jest mułowate na LPG.
Na benzynie jeździ świetnie, na gazie wyprzedzenie ciężarówki to dramat, wyobraźcie sobie załadowanego po dach escorta kombi, 5 osób plus bagaże i do tego 1.3 jako serce, jak wcześniej pisałem - dramat.

A z tego co doszło do mnie dziś, to do wymiany jest linka gazu. Jeszcze działa, ale żeby dodać gazu trzeba stanąć na pedale, chodzi bardzo cięzko, o dziwo wraca na swoje miejsce. Druga sprawa to sprzęgło, bierze bardzo wysoko, sprzęgło było wymieniane, ma przejechane 20 tyś km.
Niestety auto miało małą stłuczkę, tzn przerysowany tylne lewe nadkole, porysowany zender z lewej strony przy nadkolu. Nic wielkiego, ale wygląda podobno bardzo brzydko.

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2010-07-04 14:25:44

co do swiatel...
miernik pewnie masz
dobierasz sie do wtyczki zespolonego i szukasz grubego kabla zasilajacego, ktory caly czas dostarcza 12V.
jesli nie bedzie 12V to najprawdopodobniek skrzynka, jesli bedzie, szukasz kolejne kable, ktore po przekreceniu zespolonego daja 12V dalej. 12V nie bedzie to zespolony, bedzie to trzeba sprawdzac czy dochodzi 12V do wtyczek, nie bedzie 12V to wiazka, bedzie,problem z masa, zasniedziale wtyczki, sciezki lampie przepalone ....
o takich rzeczach, jak bezpieczniki nie bede pisal

co do stopu...
miernik i nurkujesz do pedalu hamulca. przekrecasz najpierw kluczyk na zaplon
na jednym kablu ma byc stale 12V - nie ma to pewnie skrzynka, jest, naciskasz pedal i sprawdzasz, czy na drugim kablu jest 12V, nie ma wlacznik padl, jest, to to samo co wyzej (sprawdzac, czy dochodzi 12V do wtyczek, nie bedzie 12V to wiazka, bedzie,problem z masa, zasniedziale wtyczki, sciezki lampie przepalone ....
o takich rzeczach, jak bezpieczniki nie bede pisal )

co do odpalania...
moze pompa paliwa dostala od dlugiego stania
jak jedziesz na benie to jest pelna moc ?

-----------------
POZDRAWIAM;)

escort revolution
2019-07-14 10:42
  
 
 2010-07-04 12:23:59

Cytat:
3. brak pozycji, podświetlenia, świateł z tyłu - (skrzynka)



To nie koniecznie musi byc skrzynka..... mogl pasc zespolony....


Cytat:
4. brak świateł stopu - ?



Pierwsze co mi sie najpierw z tym kojarzy to czujnik przy pedale hamowania... Moze sie uszkodzil, kabelki zerwaly itp....

-----------------
-=Swierszczu79=-

Zajrzyj tu by dowiedzieć się co robię ze swoim Escortem ;)

Mam:
Audi 80 Cabrio 92r 2.3 Benzyna 135KM
[url=http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=214867&c=129&f=20]Fo
2018-05-26 02:51
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM