Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Czujnik położenia przepustnicy - fotorelacja z reanimacji

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2011-01-02 11:08:19

Zarzuć foto swojego. U mnie był rozbierany całkowicie, ale mój mk5 miał wiele nietypowych rozwiązań:

Wybijasz tulejki metalowe, powżasz lekko zaczepy i rozbierasz. Wszystko widać dość dokłądnie. ?Ja jeszcze wymieniłęm Oringi i nasamarowałem smarem teflonowym. Ale oczywiście są też potencjometry sklejone na amen...
2020-07-13 14:06
  
 
 2010-12-29 19:17:42

odkopie temat gdyz mam podejrzenia ze mam uszkodzony potencjometr przepustnicy, chcialbym go rozebrac jednak widze ze foty jak to zrobic sa juz niedostepne. Czy moglby ktos podpowiedziec w ktorym miejscu podwazac zeby niczego nie urwac, lub ewentualnie zaznaczyc na fotce to miejsce.

Bede wdzieczny za pomoc.

-----------------
Dokładny opis mojego Escorta znajdziesz TUTAJ!!
-----------------------------------------------------------
2015-05-12 11:18
  
 
 2009-01-08 14:11:37

niestety ale sie nie zgodzę z takim "naprawianiem"

miejsce w które wybrałeś na dziurę nie jest bardzo dobrym rozwiązaniem, lepiej rozebrać ten potencjometr i dokładnie wyczyścić, wystarczy wbić lekko cieńki srubkręt w zaznaczone miejsce i podwarzyć, na koniec poskładać do kupy i ewentualnie czyś zakleić/ uszczelnić, ja przeciągłem te miejsca silikonem temperaturowym, pomierzyć jak ok to zamontować









-----------------
_+ Ojczyzna Honor... i Muchy +_
2011-06-12 21:12
  
 
 2007-06-23 22:12:39

harnaś sztuka pierwsza do użycia zaraz po wyjęciu czujnika spod maski, reszta po operacji
2008-11-10 15:49
  
 
 2007-06-23 21:49:31

Ej! Ale ani słowem nie wspomniałeś do czego był potrzebny Harnaś i w którym momencie należy go użyć! I czy zamiast Harnasia może być inny płyn o podobnych właściwościach?
2009-12-04 23:37
  
 
 2007-06-23 21:03:30

Postanowilem zrobić fotorelację z reanimacji czujnika położenia przepustnicy.
Powodów, z jakich oborty skaczą i falują jak wszyscy wiemy jest kilka, lecz gdy mamy pewność, że wina leży po
stronie tegoż czujnika prezentuję sprwdzony przez siebie sposób na jego podratowanie:

co będzie nam potrzebne:
- miernik wychyłowy (wskazówkowy) (29zł na allegro)
- strzykawka 2ml z igłą(jak namniejszą) (0.3 zł)
- spray do czyszczenia potencjometrów (7zł w sklepie elektronicznym)
- konektorki elektryczne do wygodnego podłączenia miernika (miałem w garażu)
- szeroki śrubokręt płaski do obracania głowicą czujnika
- piwo (Harnaś 2,25zł)
- szczypta cierpliwości i umiejętności manualnych (bezcenne)


oto nasz pacjent z góry:


i od strony podłączenia:


W miejscu gdzie znajduje sie czerwona kropka, ostrożnie wiercimy malutki otwór wiertłem 1,5mm, tak
aby zaraz po przewierceniu się do środka je wyjąć (czyli z czuciem, by nie przerwać elementów miedzianych)


nastepnie napełniamy strzykawkę do połowy preparatem do czyszczenia potencjometrów i ostrożnie wkładamy igłę
do środka czujnika.


Wstrzykujemy zawartość stzrykawki delikatnie do środka. Teraz robimy szejkera aby płyn dobrze się
rozprowadził wewnątrz czujnika. Teraz bierzemy śrubokręt i wkładamy do środka okrągłej głowicy, dociskamy dość mocno
do drugiej dłoni i kręcimy od oporu do oporu abo powierzchnie zalane preparatem dobrze do siebie dolegały, tym
samym czyszcząc się wzajemnie.
Następnie bierzemy czujnik i strzepujemy go, nawierconym miejscem do ziemi, aby wylał się nadmiar płynu.
Oczyszczamy tłustawe miesce po wyciekającym płynie i zalepiamy je np. klejem termicznym z pistoletu elektrycznego (można
zalepić taśmą izolacyjną)
Po zabiegu podłączamy pacjenta do miernika i patrzymy czy będzie żył.


POMIARY:
Podłączamy miernik do pinów A i B


i delikatnie, powoli kręcimy śrubokrętem bacznie obserwując zachowanie wskazówki. Opór w miarę kręcenia śrubokrętem powinien cały czas rosnąć

http://www.arachne.3000.pl/czujnik/czujnik.mpg

Jeśli się cofa nawet delikatnie, to znaczy, że powodem jego złego działania nie są zaśniedziałe i zasiarczone
powierzchnie stykowe, ale np. ich przepalenie -> wtedy pozostaje nam zakup używki lub nowego. Jeśli jednak wskazówka ładnie nam się wychyla (opór rośnie), to znaczy,
że możemy skoczyć po czteropak browarków i cieszyć się z posiadania odratowanego czunika położenia przepustnicy.
Pozostaje nam go założyć, zrobić dla zasady reset kompa i już, powinno być ok

wyniki jakie otrzymałem:
opór między stykami:
A - B = 0,58k - 3,98k
B - C = 3,87k - 0,35k
A - C = 4,2K

u mnie kangur przeszedł od razu
POWODZENIA !

[ wiadomość edytowana przez: majkee dnia 2007-06-23 21:58:34 ]
2008-11-10 15:49
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM