Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[zeppelin] Saxofon 1.4 VTS - mała aktualizacja

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2011-10-29 11:24:05

A czy silnik 1.6 8v też źle znosi gaz?

-----------------
Marzenia są po to żeby je realizować, nie po to żeby je mieć !!

Kiedyś wrócę do Forda ;)
2021-11-27 19:12
  
 
 2011-10-26 18:46:00

Cytat:
Inna sprawa że gazownicy zakładający instalację, tak właśnie ją założyli



Gazownicy tak zakładają jak im wygodniej i szybciej .Ja też tak miałem założone .

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2011-10-26 17:56:48

Kurcze nie pamiętam jaka jest listwa, zobaczę czy da się te wtryski wyciągnąć i zrobić tak jak napisałeś, jeżeli się nie da to zostawię tak jak jest bo nie uśmiecha mi się zmieniać listwy z wtryskami, ale dzięki za pomysł, w instalacjach gazowych raczej nie siedzę , choć to ciekawa sprawa. Inna sprawa że gazownicy zakładający instalację, tak właśnie ją założyli
Cytat:
2011-10-26 17:42:17, kamil76 pisze:
Jaką Ty masz tam listwę wtryskową czy jest to KEIHIN ? Można zmienić na pojedyncze np Hana 2000 i wstawić je pionowo na 2 cm wężykach .Instalka zniknie z pokrywy .

2014-01-17 21:49
  
 
 2011-10-26 17:42:17

Jaką Ty masz tam listwę wtryskową czy jest to KEIHIN ? Można zmienić na pojedyncze np Hana 2000 i wstawić je pionowo na 2 cm wężykach .Instalka zniknie z pokrywy .
Ja mam Magic Jet tak zamontowane



Uploaded with ImageShack.us


-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614

[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2011-10-26 17:49:58 ]
2017-03-09 22:11
  
 
 2011-10-26 16:50:32

Hehe, zgodzę się z toba ale:
- bliżej się w tym silniku nie da zamontować wkrętek, można jeszcze próbować wiercić w głowicy ale wolałem tego nie robić (wtryski benzyny są zamontowane w głowicy);
- wężyki długie, wiem ale też nie da się ich skrócić, gdyż przeszkadza cewka zapłonowa, no chyba że wtryskiwacze gazu pod kolektorem umieścić, wtedy by były najkrótsze wężyki.

Jak masz lepszy pomysł na montaż słucham rad
Cytat:
2011-10-26 16:06:56, kamil76 pisze:
Szukasz mocy ,a sekwencja lipnie zamontowana .Wkrętki za daleko od głowicy ,powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy PB .Druga sprawa to długość wężyków do listwy wtryskowej...za długie. Uploaded with ImageShack.us

2014-01-17 21:49
  
 
 2011-10-26 16:06:56

Szukasz mocy ,a sekwencja lipnie zamontowana .Wkrętki za daleko od głowicy ,powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy PB .Druga sprawa to długość wężyków do listwy wtryskowej...za długie.



Uploaded with ImageShack.us

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2011-10-26 12:50:26

Zeby troszkę poprawić prowadzenie auta na przód wleciały amaortyzatory Bilstein B6, jeszcze tylko na tył i będzie komplet.
Porównanie Kayaba Excel G, kontra bilstein B6


Na dniach Saxofon otrzymał kierownicę "omp" (chińska podróbka) z nabą gdyz seryjna kierownica w saxo strasznie mi do gustu nie przypadła, ponadto został przedłużony drążek zmiany biegów oraz zrobiony mały "short shifter".



No to by było na tyle, póki co , teraz pora dalej z rsem walczyć, który jest zdecydowanie sympatyczniejszy w pracach niż Saxofon (czytaj więcej miejsca pod maską i przyjaźniejsza elektornika).
Pozdrawiam zeppelin
2014-01-17 21:49
  
 
 2011-10-26 12:49:32

Jakoś mnie zebrało i postanowiłem zrobić małą aktualizację rzeczy wykonanych przy Saxofonie.
Po zrobieniu rzeczy koniecznych do zrobienia zaczęło się powolne modzenie, ponieważ iż wydech zaczął się sypać po założeniu gazu w trybie natychmiastowym postanowiłem zrobić go z nierdzewki i dodatkowo jeszcze udało mi się kupić (tu podziękowania dla bratanka), kolektor wydechowy 4-2-1 z nierdzewki za całe 320 zł z przesyłką z niemiec, trzeba było go trochę poprawić ale generalnie za te pieniądze warto było.



Tutaj małe porównanie dwóch kolektorów, starego(notabene był pęknięty) i nowego:


Niedoróbki chińskiego kolektora:


I po małej obróbce, czyli diax i tig:


Mała foto relacja z elementów składowych wydechu i budowy. Układ wydechowy składa się z dwóch tłumików przelotowych RM Motorsport i strumienicy wyglądającej jak katalizator, wiem że ta strumienica nie potrzebna ale dla 70% upierdliwych Panów diagnostów jest to katalizator i oto właśnie chodziło. Wydech dość głośny i o dziwo bardzo basowy.





Jest to mój pierwszy wydech spawany z nierdzewki i teraz bym to trochę lepiej pospawał (bardziej estetycznie ), no ale trzeba było od czegoś zacząć.

Po wydechu przyszedł czas na kolejny etap jakim było zlikwidowanie wycieku oleju spod głowicy, oraz wymianę skrzyni biegów (skrzynia założona z zx 1.4 a przynajmniej jej wnętrzności wsadzone do obudowy z saxo), przy okazji zmienione wszystkie uszczelnienia w silniku. Ponieważ iż kupiłem drugą głowicę z 1,4 została lekko zmodyfikowana, a więc powiększone kanały wydechowe(nie miałem już siły ich na lustro zrobić) i dolotowe, głowica splanowana 1.5mm, przefrezowane i dotarte gniazda zaworowe, wymienione uszczelniacze. Poniżej kilka fotek obrazujących przebieg prac.





Po zrobieniu wydechu i głowicy dupochamowania odczuła polepszenie osiągów (przynajmniej tak mi się wydaje, hehe), następnym etapem układanki było zamontowanie kolektora dolotowego z citroena saxo 1,6 8V i przepustnicy. Niestety montaż nie był plug&play, gdyż po pierwsze kolektor z 1,6 8V nie posiada, silniczka krokowego w przepustnicy, po drugie wogóle go nie posiada, tylko jest to zawór biegu jałowego, receptą było wykonanie redukcji i zamonotwanie przepustnicy z citroena Saxo 1,6 16V.
Poniżej mała dokumentacja zdjęciowa.
Przed:


Po




Po założeniu większej przepustnicy samochód zdecydowanie żwawiej reaguje na gaz i tak jakby się odetkał na wyższych obrotach. Na założenie czeka Ecumaster DET3 i sonda szerokopasmowa Inovate, wtedy będzie można delikatnie dolać motor i ustawić ostrzejszy zapłon, no i wreszcie sprawdzić na hamowni jaki przyrost mocy został uzyskany.

Żeby silnikowi było lżej, wleciała nowa chłodnica z 1,6 16V, oraz wentylatory, niestety zdjęcia są jeszcze bez wentylatorów z 1,6 16V, tylko z prowizorycznie przerobionym z 1,4.



2014-01-17 21:49
  
 
 2011-01-19 19:06:00

Zwracam honor

-----------------
Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...

Podobno czerwone są szybsze...

Golf? Was ist das?!

War...War never changes...
2022-04-25 07:45
  
 
 2011-01-19 18:47:39

Cytat:
2011-01-19 18:41:33, smallsize pisze:
no nie 1.3 tylko 1.8 ( pojemnosc mniej o nr i tak tez jest XR'ki ) zderzaki i srodek taki sam jak rs. ( wiadomo, ze sie roznia detalami, ale nie wchodzmy w takie szczegoly ). cytryna krzyska wyglada naprawde fajnie


jest jaki jest fajniej wygląda w setupie letnim na lekkiej glebie i alusach niż teraz na zimówkach i podwyższony . A jeszcze co do dywagacji o vtsach to najmocniejszą wersjie saxo 1.6 16V można rozpoznac po znaczku 16 V na tylnych słupkach, jeździłem takim sprzętem i powiem szczerze że ładnie to zapierdziela.
2014-01-17 21:49
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM