Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK VI] RS 2300 olej silnikowy

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2011-03-30 01:08:46

zeng dobrze prawi.
przy butowaniu temp zawsze w normie jedynie w korkach ponizej 10km/h to moment pod czerwone, wystarczy ruszyc i po klopocie nawet na pełnym
tak mi sie działo na mineralnym elf sport 15w40. Przez 3 lata przelalem przez N7A 40l tego oleju z wymiana co 10tys km. jeszcze lpg, a jezdze jak jezdze ale uważam na innych.
Teraz smigam na valvoline maxlife 10w40 wczesniej dura dlend 10w40.
z wyzej wymienionych cena/jakosc to elfa 60pln / 5l
(20 lat temu 5w30 czy 10w40 byly na bank duuuzo gorszej jakosci niz na dzisiejszy elf sport 15w40).
do drugiego rs leje elfa, bo nie wiem co bylo wczesniej i szklanki jeszcze nie zagraly. u mnie na zimnym na maxlifie odezwa sie ze sa ale wystarczy wkrecic pod 3000rmp i jest spokój

-----------------
goes on!
2021-05-25 20:48
  
 
 2011-03-30 00:13:02

Cytat:
2011-03-29 13:52:41, Diviz pisze:
Jezu chłopaki uspokójcie się . Zaczął bym od tego że RS ma problem z utrzymaniem temperatury na seryjnych flakach . A teraz po zalaniu 10w60 silnik nie ma problemu niedogrzania .



silnik RSa nigdy nie ma problemu z niedogrzaniem!

-----------------
2017-03-18 22:00
  
 
 2011-03-29 20:37:34

Cytat:
2011-03-29 15:23:45, zenq pisze:
ma problemy z utrzymaniem temperatury ze wzgledu na konstrukcje chlodzenia w silniku (co wlasnie czesto jest problemem przy turbieniu) a mimo wszystko ford do serii poleca 5w30, opcjonalnie od klimatu 10w40... wiec nie przesadzajmy, ze do serii w30 sie nie nadaje. zreszta ja nigdy nie mialem problemu z wysoka temperatura przy palowaniu. nigdy. predzej w korkach


Zenq tez tak myslem, ale wziolem sobie instrukcje sierry i scorpio z poczatku lat 90tych - konstrukcja silnika bardzo zblizona do RSowego i do tych silnikow ford zaleca swoja formule xr 10w40 - i wydaje mi sie,ze jakby nie bylo to wlasnie 10w40 jest najtrafniejszym wyborem do silnika n7a - na dotarciu zalalem swojego rs 5w30 forda ,ale teraz robie zmiane po pierwszym tysiacu i wlewam valvo 10w40
Ale ford np do swoich diesli tddi czy tdci w mondku mk 3 zaleca stosowanie tylko fordowskiego 5w30

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2011-03-29 15:23:45

ma problemy z utrzymaniem temperatury ze wzgledu na konstrukcje chlodzenia w silniku (co wlasnie czesto jest problemem przy turbieniu) a mimo wszystko ford do serii poleca 5w30, opcjonalnie od klimatu 10w40... wiec nie przesadzajmy, ze do serii w30 sie nie nadaje.
zreszta ja nigdy nie mialem problemu z wysoka temperatura przy palowaniu. nigdy. predzej w korkach

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
2024-02-08 22:11
  
 
 2011-03-29 13:52:41

Jezu chłopaki uspokójcie się .

Zaczął bym od tego że RS ma problem z utrzymaniem temperatury na seryjnych flakach . A teraz po zalaniu 10w60 silnik nie ma problemu niedogrzania .

-----------------
Passionford
2020-01-25 22:17
  
 
 2011-03-29 09:33:19

Cytat:
2011-03-28 23:18:07, Venom_4x4 pisze:
Sorki stary, ale nie ogarniam tego co piszesz wszystko by było cacy gdybyś pisał o serii, gdzie chłodzenie jest na miarę, ale tu nie jest. Poza tym nie wszystkie silnik mają tą samą temp pracy. N7A podczas normalnej pracy grzeje się znacznie bardziej niż 1.6 zetec pomimo sprawnego ukł chłodzenia, nie mówiąc już o ostrzejszym traktowaniu. Po to są właśnie oleje o podwyższonej temp pracy jak w50 i w60. Jeżeli przewidujesz że twój silnik bedzie pracował w wyższej temperaturze niż zwyczajne silniki bo: pałujesz go non stop lub wydłubałeś z niego mase kucy i jest mocno wysilony to zalewasz się takowymi olejmi. Nie dla tego że ukł chłodzenia masz marny. Chodzi o to, że sam silnik wytwarza wyższą temperaturę niż 'seria' a pierwsze co ma kontakt z ową temperaturą to olej (między innymi po to się stosuje chłodnice oleju a nie polega tylko i wyłącznie na chłodzeniu wodą), więc jego parametry muszą być dobre. jeżeli zalejesz się olejem w30 do silnika mocno wysilonego to masz spore szanse że ów olej straci po części swe właściwości. Chodzi o optymalną temperaturę pracy danego oleju. w30 ma ją niżej (bo jest dostosowany do silników niewysilonych) a taki w60 ma ją znacznie wyżej (co oznacza że zalewanie go do zwyczajnego silnika mija się z celem, bo pracuje w warunkach "niedogrzania". tyle mam do powiedzenia w tym temacie. Nie pisałem o tym doktoratu, nie pracuje w olejarni itd. poprostu kiedyś spędziłem naprawde sporo czasu zgłębiając ten temat. Po odrzuceniu wszelakich mitów, odsianiu internetowej herezji, zweryfikowaniu informacji dziele się zdobytą wiedzą w maksymalnie przyswajalnej formie jaką potrafię napisać. Peace ps. jeżeli do zwykłego auta zalewasz w50 to pracuje on w temp. niższej niż mu przypisana więc jest nieco "gęściejszy". w zasadzie robi sie z niego coś na podobieństwo 10w40. nie ma z tego powodu jakiejś tragedii, poprostu jest to troche bezcelowe. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-03-29 00:22:00 ]



dyskusja nie ma sensu Nie chce mi się już nikogo uświadamiać. przede wszystkim mylisz 2 pojecia - temperature oleju z temperaturą wody. widywałem projekty w ktorych z 2.0l wyciskano po 300-400ps i to na seryjnym ukl chlodzenia, problemów z trzymaniem temp nie było
2012-02-03 14:40
  
 
 2011-03-29 07:34:02

Cytat:
2011-03-28 12:57:26, Diviz pisze:
a moje zdanie znasz ja latam na Castrolu EDGE Sport 10w60 i jest idealnie


2020-07-13 14:06
  
 
 2011-03-29 03:25:10

Każdy olej ma kartę materiałową, w której ma wpisaną lepkość w cSt przy bodajże 0 i 100C. I te wartości należy porównywać, a nie 30, 40, 50, które to są tylko wskazówkami do eksploatacji w danych temperaturach otoczenia.

Na marginesie: olej sytetyczny jest opisany: "W pełni syntetyczny", "Fully synthetic", "100% synthetic". Wszelkie "Synthese", "Synthetic technology", "W technologii syntetycznej" itp. to ściema. To są półsyntetyki (czyli ponad połowa minerala), które nota bene leje się teraz do nowych aut (np. Peugeot) jako OEM. Chyba tylko po to, żeby silnik krócej pożył. W sumie sprytne.

-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2011-03-28 23:18:07

Sorki stary, ale nie ogarniam tego co piszesz
Cytat:
jak masz podczas normalnej jazdy temp wyzsza niz te circa 92st to znaczy,ze cos jest nie tak z ukladem chlodzenia, a nie zę ten setup tak ma.


wszystko by było cacy gdybyś pisał o serii, gdzie chłodzenie jest na miarę, ale tu nie jest. Poza tym nie wszystkie silnik mają tą samą temp pracy. N7A podczas normalnej pracy grzeje się znacznie bardziej niż 1.6 zetec pomimo sprawnego ukł chłodzenia, nie mówiąc już o ostrzejszym traktowaniu.
Po to są właśnie oleje o podwyższonej temp pracy jak w50 i w60. Jeżeli przewidujesz że twój silnik bedzie pracował w wyższej temperaturze niż zwyczajne silniki bo: pałujesz go non stop lub wydłubałeś z niego mase kucy i jest mocno wysilony to zalewasz się takowymi olejmi. Nie dla tego że ukł chłodzenia masz marny. Chodzi o to, że sam silnik wytwarza wyższą temperaturę niż 'seria' a pierwsze co ma kontakt z ową temperaturą to olej (między innymi po to się stosuje chłodnice oleju a nie polega tylko i wyłącznie na chłodzeniu wodą), więc jego parametry muszą być dobre. jeżeli zalejesz się olejem w30 do silnika mocno wysilonego to masz spore szanse że ów olej straci po części swe właściwości. Chodzi o optymalną temperaturę pracy danego oleju. w30 ma ją niżej (bo jest dostosowany do silników niewysilonych) a taki w60 ma ją znacznie wyżej (co oznacza że zalewanie go do zwyczajnego silnika mija się z celem, bo pracuje w warunkach "niedogrzania".

tyle mam do powiedzenia w tym temacie. Nie pisałem o tym doktoratu, nie pracuje w olejarni itd. poprostu kiedyś spędziłem naprawde sporo czasu zgłębiając ten temat. Po odrzuceniu wszelakich mitów, odsianiu internetowej herezji, zweryfikowaniu informacji dziele się zdobytą wiedzą w maksymalnie przyswajalnej formie jaką potrafię napisać.
Peace

ps. jeżeli do zwykłego auta zalewasz w50 to pracuje on w temp. niższej niż mu przypisana więc jest nieco "gęściejszy". w zasadzie robi sie z niego coś na podobieństwo 10w40. nie ma z tego powodu jakiejś tragedii, poprostu jest to troche bezcelowe.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-03-29 00:22:00 ]
2021-04-15 20:46
  
 
 2011-03-28 21:52:17

jak masz podczas normalnej jazdy temp wyzsza niz te circa 92st to znaczy,ze cos jest nie tak z ukladem chlodzenia, a nie zę ten setup tak ma. wiec zaczalbym na poczatku od zrobienia z tym porządku bo nieważne jaki olej wlejesz to przy pałowaniu silnik bedzie sie grzał.

nie wiem czemu upieracie sie przy tych g..nianych polsyntetykach? i skad teorie ze 5w50 w temperaturze pracy silnika jest rzadszy niz 10w40? chyba nie wiecie o czym mowicie ludzie.. osobiscie znam wiele,wiele starych aut (jedno mialo przebieg rzędu 500.000km) ktore zalano syntetykami i nic sie z nimi zlego nie dzialo, a wręcz przeciwnie z popularnych i tanich to najlepsze są niezmiennie motul 5w40 i mobil 5w50 oczywiscie tylko full syntetyki

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2011-03-28 21:57:17 ]
2012-02-03 14:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM