Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Trochę o Tuning silnika - zaczerpnięte ze stro fordcenter - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2002-09-22 15:56:44

Wszystko się zgadza, tylko ceny wg. mnie lekko zaniżone
2012-05-02 11:34
  
 
 2002-09-22 14:49:58

Tuning silnika


Na samym wstępie należy powiedzieć, że duże przyrosty mocy to robota dla fachowca. W domowych warunkach, trudno jest osiągnąć to, czego doświadczony tuner uczył się latami. Ale na pewno warto jest spróbować paru sztuczek.

Układ wydechowy
W seryjnych silnikach największą przeszkodą w osiąganiu wyższej mocy jest układ wydechowy. Nie chodzi tu jednak o zamontowanie tłumika basowego, kalibru dobrej lufy od armaty, ale kolektor wydechowy. W większości przypadków jest odlany z żeliwa w sposób daleko odbiegający od ideału. Najlepiej jest wymienić go na kolektor sportowy, umiejętnie wykonany z rurek stalowych. Duże znaczenie ma tu średnica, jak i długość przewodów kolektora, co pozwala na wybranie zakresu obrotów, w których będzie on pracował najefektywniej. Popularne kolektory do seryjnych samochodów produkują Supersprint czy Michael. Wykorzystanie zjawisk falowych, czyli doładowania rezonansowego, wymaga zastosowania specjalnie dobranego, sportowego wałka rozrządu. Wymiana kolektora daje największe zmiany osiągów. W zależności od typu silnika i oczywiście wykonania kolektora można spodziewać się ok. 4 - 10 KM przyrostu mocy.
Cena : ok. 700 zł
Cena sportowego wałka rozrządu : ok. 250 zł




... to co ma pod maską też jest ważne

Układ dolotowy
Kolejną rzeczą, którą można zrobić samemu jest wymiana filtra powietrza. Lecz, przy tym można popełnić najwięcej błędów. Założenie filtra stożkowego bezpośrednio na urządzenie wtryskowe spowoduje utrate mocy i momentu, nawet o 5-6 KM. Filtr należy założyć przede wszystkim w zimnym miejscu komory silnikowej, najlepiej odizolowanym termicznie od jej pozostałej części, z doprowadzeniem powietrza z zewnątrz. Do tego celu najlepiej użyć power rury, która zapewni utrzymanie wymaganej pojemności ukł. dolotowego (moment obrotowy).
Cena sportowego filtru powietrza + power rura : ok. 120 zł

Ci najbardziej zdesperowani mogą sięgać po instalacje turbo lub sprężarkę mechaniczną. Obydwa te rozwiązania znacząco podnoszą moc silnika, przy czym sprężarka mechaniczna daje lepszą reakcję na naciśnięcie pedału gazu, szczególnie na niskich obrotach, natomiast turbo pozwala osiągac wyższą moc maksymalną. Jednak znacznymi niedogodnościami tych rozwiązań jest wysoka cena i konieczność strojenia przez osoby z dużym doświadczeniem.
Cena sprężarki mechanicznej : od 4000 zł
Cena turbo : od 6000 zł




... jazda z potężnie zmodyfikowanym silnikiem naprawdę podnosi poziom adrenaliny.

Elektronika
Ukoronowaniem wszystkich przeróbek w samochodzie, są zmiany wprowadzane do elektroniki sterującej. Modyfikowanie komputera zawsze przeprowadza się w ostatniej kolejności tak, aby móc dostroićparametry zapłonu i wtrysku do indywidualnego, przerobionego egzemplarza silnika. Bezkonkurencyjne są urządzenia sterujące, które można programowac podczas strojenia na hamowni, np. Autronic, Motec bądź dostępny po bardzo przystępnej cenie Unichip.
Przyrosty mocy. W przypadku nieprzerabialnych silników wolno ssących przyrosty zazwyczaj wynoszą około 2-5 KM.Jednostki poddane znaczącym przeróbkom mechanicznym wręcz wymagają do poprawnej pracy zmiany nastawów komputera (koniecznie na hamowni). Silniki turbodoładowane mogą zareagować nawet 25-30% przyrostem mocy. Wszystko zależy od urządzenia (chip czy równoległy komputer) oraz doświadczenia tunera.
Cena Unichip : od 2500 zł

Inne
Wkładki sportowe zastępujące seryjne filtry powietrza, mają trwałość ok. 1,5 mln km, i dzięki mniejszym oporom podnoszą moc o 1 KM.

Zanim zaczniemy zabawę z silnikiem, pamiętajamy, że świeży olej, filtry i nowe świece to podstawa.
2005-05-31 23:05
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM