2011-04-08 22:12:12
Generalnie średnica gardzieli przepustnicy w escortach jest taka sama jak otworu wlotowego do kolektora, więc poza szybszą reakcją na pedał gazu to nic nie zmieni.
Aby to dało jakiś przyrost mocy musisz poszerzyć dolot do przepustnicy, zalożyć sportowy filtr o większej przepuszczalności, zmienić kolektor dolotowy tak aby średnica otworu wlotowego była conajmniej taka jak średnica gardzieli.
Trzeba też zadbać o to aby tunele w kolektorze ssącym prowadzące do poszczególnych zaworów miały odpowiednio dużą średnicę, zwiększenie wlotu nic nie da jeśli przepustowość kanałów niebędzie wystarczająca (wystarczy znajomość geometri ze szkoły podstawowej i mozna szybko i łatwo wyliczyć przepustowości).
Dotego pamietać należy że przeróbka samego dolotu powietrza bardzo zwiększy zużycie paliwa a moc wzrośnie minimalnie. Aby zysk mocy do wzrostu zużycia paliwa był sensowny to trzeba jeszcze przerobić wydech.
-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6
jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl