Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] 1.8 105 -> 130KM kolektor ssący. - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2012-02-21 20:58:55

Cytat:
2012-02-21 15:48:58, snuffy pisze:
alu można polerować



Ja po prostu nie lubie jak mi jakieś rury nad silnikiem idą

-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-02-21 19:11:36

Cytat:
2012-02-20 22:36:49, Andre42212 pisze:
... bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali...



zwykle wkładają ....


-----------------
Chcesz ukryć twarz - wyjdź nago

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:13:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:14:06 ]
2015-08-30 08:50
  
 
 2012-02-21 15:48:58

Cytat:
ładniej wygląda komora



alu można polerować

-----------------
Escort MK2 'Niuniek'
Escort MK7 'Młody'
Tylny napęd jest jak sex. Po co na ręcznym, jak można dać w pi***!
2018-07-14 10:37
  
 
 2012-02-21 10:07:55

Cytat:
2012-02-20 22:36:49, Andre42212 pisze:
I uważam że platikowy kolektor z mondeo jest lepszy od ALU...



Poniekad masz rację i ja osobiście również jestem za wkładaniem kolektorów plastikowych, ale nie dlatego, że mają one szczególnie lepsze przepływy od RQB. Plastiki są o tyle lepsze, że nie nagrzewają się tak jak ALU i łatwiej na ich bazie zbudować dobrą, pozostałą część układu dolotowego(przynajmniej takie jest moje zdanie). No i ładniej wygląda komora jak nic nie zasłania pokrywy zaworów Chociaż to już kwestia indywidualna

-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-02-20 22:38:20

Cytat:
bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali...


Liczy też się koszt wytworzenia...

-----------------
Escort MK2 'Niuniek'
Escort MK7 'Młody'
Tylny napęd jest jak sex. Po co na ręcznym, jak można dać w pi***!
2018-07-14 10:37
  
 
 2012-02-20 22:36:49

Cytat:
2012-02-08 19:35:48, emtees pisze:
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt)Swoją drogą co to za wałki? Który stage? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]




Co do wielkości otworów w kolektorze jest roznica. Może zle napisalem że średnica ale różnica jest. Co do wałków to faktycznie błąd w pisowni. wałki to Cat Cams stage 2 o ile dobrze pamietam. I uważam że platikowy kolektor z mondeo jest lepszy od ALU... bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali... Projektując silnik ma sie na celu chyba poprawienie osiagów a nie pogorszenie. tak mi sie wydaje przynajmniej

-----------------
2023-03-01 10:56
  
 
 2012-02-20 22:09:23

Może tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania:
Temat o 105->130...


-----------------
2023-08-20 14:18
  
 
 2012-02-20 21:43:45

Cytat:
2012-02-20 21:10:02, lukas1986 pisze:
RDA ma mniejsze zawory ssące od wydechowych...



Niestety, ale nie jest to prawda Żeby nie być gołosłownym zapraszam TUTAJ. Miałem rozebraną swoją głowicę, zwymiarowałem zawory i opis zamieściłem pod powyższym linkiem. I dodam, że głowice RDa/RQB są takie same (nie licząc wałków). Jedynie głowica od 1.6 ma mniejsze kanały (nie pamiętam jak z zaworami).

Cytat:
Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów.



Całkiem możliwe, że kolektor 2.0 jest w stanie poprawić dół, ponieważ ma ciut dłuższe kanały ssące(Jednak nie ma nic za darmo i dzieje się to kosztem górnej partii). Zresztą dlatego trudniej go upchnąć do escorta i moim zdaniem lepiej montować kolektor od RKC.




-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:47:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:48:43 ]
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-02-20 21:10:02

Cytat:
2012-02-08 19:35:48, emtees pisze:
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt) to jest niekiedy BARDZO dużo. Kolektor od RQB jest odczuwalnie lepszy i nie siej herezji, że nie. Komputer z góry Ci moge powiedzieć, że nic nie dał, bo dawki są takie same. Skoro masz w zasadzie RKC (bo to, że głowica jest od RQB nie ma za bardzo znaczenia skoro zmieniałeś wałki. Jest taka sama jak w RDA/RKC itd.), kolektor i przepust z mdo i wałki Cat Camsa (jak mniemam w Twojej wypowiedzi wkradła się literówka) to powinieneś to teraz wystroić. Swoją drogą co to za wałki? Który stage? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]




RDA ma mniejsze zawory ssące od wydechowych...


-----------------
Mój EsCoRT

Jeżdżę Fordem bo chce :P

[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2012-02-20 21:13:02 ]
2016-04-03 19:51
  
 
 2012-02-20 20:51:35

Adaptacja przepustnicy 2.0 (plastik) do alu :

KLIK

W temacie 1.6 z wałkami i gardłem od 2.0 na razie bez wykresu z hamowni.

Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów.

Komputer również zmieni specyfikę silnika ze względu na inne mapy paliwa.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-20 20:53:12 ]
2015-08-30 08:50
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM