Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Trochę historii - ile tak na prawdę było Essiego?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2012-01-29 18:52:05

No do licha - wszyscy znają jakieś fajne zakątki internetu, gdzie można dowiedzieć się co raz to nowych informacji na temat starego escorta, a u nas na forum nawet zdjęć nie ma.

De'fakto - dowiedziawszy się, iż tak na prawdę były 4 escorty.

Myśleli może w postanowieniach noworocznych, aby jakoś zmodernizować dział informacji na temat historii modelu? Bo bądź co bądź - na wiki jest więcej informacji niż na forum tematycznym
2015-01-03 00:36
  
 
 2012-01-29 13:39:38

Polecam poczytać o MKI i MKII
2022-04-24 11:25
  
 
 2012-01-29 13:04:40

oryginalny post = usuniety


edycja


na prośbę pewnego nadgorliwego [S] krótko - jest wyszukiwarka, jest google, są też inne strony, na których znajdziesz wszystkie informacje i nikt Cie nie odesle tam do wyszukiwarki

Panie [S] pasuje ???

[ wiadomość edytowana przez: michu07 dnia 2012-01-31 21:02:20 ]
 
 
 
 2012-01-29 12:55:30

MKI i MKII to zupełnie inne nadwozia, choć i silniki i zawieszenia podobne. Stąd także bardzo mało MKII jeszcze pozostało. MKII to bliźniak (w kwestii wzornictwa) Capri, a MKI - Anglii i Cortiny.
Polecam:
Klik
2020-07-13 14:06
  
 
 2012-01-29 10:02:21

Przeglądając motoryzacyjną prasę zauważyłem, że niedługo wejdzie do sprzedaży mondeo 4 generacji. Trochę mnie to zdziwiło, ale gdy przejrzałem oferty sprzedaży okazało się, że modele przed i po 96 rokiem to jest ta sama buda. Na przykładzie escorta wiemy doskonale, że jedno nadwozie potrafi objąć 3 generacje modelu, ale postanowiłem dowiedzieć się ile tak na prawdę było naszych escortów.

Ess był produkowany od 1970 roku, a jego pierwszą generację można rozpoznać po charakterystycznym przednim wlocie powietrza w kształcie zarysu kości



Tak na prawdę jego charakterystyczną cechą był tylny napęd, co pojawia się także w drugiej generacji. Ale... Czy to jest to samo nadwozie?



Szukając stałych elementów znalazłem informacje, że elementy zawieszenia były w większości modeli mk1 i mk2 identyczne, ale to nie rozwiało moich wątpliwości co do kolejnego projektu nadwozia lub tylko głębokiego liftingu.

Kolejną generacją była 3-ka - przedni napęd, inna gama silnikowa i bądź co bądź - smutna minka auta.



Kolejna generacja to była tak na prawdę modyfikacja 3ki - zderzaki zakrywające dolne partie pasa tylnego i przedniego, nowe oczka itd.

Następna buda była nie mniej rewolucyjna niż pierwsza FWD - mk5 wparował przebojem do salonów sprzedaży dając niespotykaną w tej klasie ilość miejsca, nowy - mniej pokorny wygląd i całkiem przyzwoite opcjonalne wyposażenie.

Kolejne generacje - mk6 i 7 były już tylko przeróbkami instalacji, zawieszenia i buźki.

Tak więc mamy: 5,6,7 - jedna buda; 3,4 - druga buda; ale 1 i 2 to było to samo nadwozie czy nie?

[ wiadomość edytowana przez: evol_umf dnia 2012-01-29 10:05:55 ]
2015-01-03 00:36
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM