Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKV] Fabryczne ustawienie fasolek na pompie wtryskowej ?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2012-02-16 14:52:05

Moje dalsze podejrzenia okazały się słuszne. Akumulator jest już na wykończeniu stąd kłopoty z odpalaniem w mrozy. Dzisiaj było -5 i kręcił ospale - szkoda

Akumulator to 2,5 letni 4max 74Ah - dałem za niego 200pln, więc serce mniej boli Lato jeszcze oblata, a na zimę o ile nie sprzedam auta będzie mnie czekał zakup nowego akku.

PS: Stwierdzam, że warto było pomrozić tyłek - teraz silnik wkręca lekko się na obroty jak nigdy dotąd i pracuje kulturalniej.


-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2012-02-21 14:22:36 ]
2015-05-04 21:53
  
 
 2012-02-13 18:52:41

To, że było w środku nic nie znaczy. Musisz zablokować choćby wałek i wtedy ustawiać pompę.
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-13 16:31:50

Gdy łbem śruby zakryłem otwór regulacyjny w kole pompy, nie było szans go odpalić (teoretycznie ustawienie środkowe). Dopiero gdy jest 1mm szczelina z prawej strony pomiędzy łbem śruby, a wyżłobieniem w kole pompy, zapala i pracuje normalnie.

Dziwne co

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2012-02-13 14:10:10

Cytat:
2012-02-10 14:52:48, luckyboy pisze:
Zrobi się cieplej to przeglądnę świece żarowe.



No sorry, ale od tego to sie zaczyna jesli jest kklopot z odpaleniem klekota.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E92, E90, D40, ML, FMX 650
2023-01-29 01:17
  
 
 2012-02-13 13:46:21

Ad. 1 Już pisałem. koło pasowe stoi w miejscu a śruby obracasz zrodnie ze wskazówkami zegara - tak przyspieszasz

Ad. 2 Kąt nie powinien być ani przyspieszony ani opóźniony bo wtedy występują problemy- przy opóźnionym ciężko zapala i dużo więcej pali, Jak ustawisz trochę do przodu powinien lepiej zapalać, ale też trochę więcej spali, a jak przesadzisz do przodu to silnika wogóle nie odpalisz, lub będzie straszny łomot.

Ad. 3 W/g moich doświadczeń warto przesunąć kąt nieco do przodu względem ustawienia na blokady tak ok 0,5mm do 1mm. Ja zawsze patrzę na dwie rzeczy - po pierwsze odpalam zimny silnik, żeby trochę pochodził i gaszę, potem przesuwam koło po troszku aż do momentu jak silnik zapala po max 2-3 obrotach. Po drugie jeśli przesuwam o więcej to wychładzam silnik i oglądam czy będzie mocno "klekotał" - jeśli tak to cofam.
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-13 13:23:13

To jeszcze moje pytania:

1. W którą stronę co względem czego przestawić żeby opóźnić lub przyśpieszyć zapłon?

2. Co powoduje opóźniony zapłon, a co przyśpieszony?

3. O ile mniej więcej powinno się przestawiać?

2020-12-15 00:38
  
 
 2012-02-13 12:47:31

Dzisiaj znowu nie mogłem odpalić silnika, dopiero jak cofnąłem zapłon, silnik wstał elegancko - WTF? Na przyspieszonym nie chce zapalac a na opoznionym zapala?

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2012-02-11 11:36:12

Na przyspieszonym kącie klekocze bardziej.
2014-04-07 21:13
  
 
 2012-02-10 21:26:58

Cytat:
2012-02-10 20:26:17, Kris75 pisze:
Jeśli mogę swoje 3 gr wtrącić to te silniki mają mieś ustawienie na zero i sprawne świece...



W tej chwili mam ustawiony na zero. Silnik klekocze sobie bardzo miękko i cicho, ciepły pali w oka mgnieniu. Problem w tym, że ma o wiele mniej mocy, niż na przyspieszonym zapłonie. Gdy jechałem wczoraj równomiernie, to miałem wrażenie słuchowe, że grają zawory, ale to może odgłosy pompy wtryskowej, której na przyspieszonym kącie nie słychać?

-----------------
"Kierowca uczy się jeździć całe życie...." - Sobiesław Zasada

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
2015-05-04 21:53
  
 
 2012-02-10 20:26:17

Jeśli mogę swoje 3 gr wtrącić to te silniki mają mieś ustawienie na zero i sprawne świece...
2013-11-24 16:30
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM