Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKIV] Silnik 1.4i remont czy swap na 1.6 - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2014-02-21 21:56:17

jak 1.4 było na pełnym wtrysku to najprawdopodobniej tylko sam komp, reszta pasuje p&p przerabiałem to
1,6 juz jedzie ma 100 kuni

[ wiadomość edytowana przez: jarcyk dnia 2014-02-21 21:57:25 ]
2016-06-25 02:28
  
 
 2014-02-21 21:30:23

Maylo, 1.6 też nie jedzie a z tego co wiem to i chłodnica też nie pasuje i przewody chłodzenia i komp, okablowanie.
tak mi się wydaje.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-28 12:12
  
 
 2014-02-21 20:58:25

Takie szybkie pytanko - Escort mk7 '97 1.4 8v 75km DE i swap silnika na 1.6 8v 105km z mk5, silniczek podejdzie plug&play, tj. skrzynia, układ chłodzenia wiązka w komorze, komp i reszta badziewia się zgadza czy byłoby z tym nieco więcej problemów? Pytam bo ostatnio silnik wyzionął ducha, tj. na 1,3,4 garze nie ma wcale kompresji, a na 2 cylindrze wynosi ona 12. Pękł pasek klinowy, przy czym "sznury" z których się składa wkręciły się w dolne kółko rozrządu napędzane wałem i najprawdopodobniej przestawiło rozrząd. Jutro grzebię pod deklem z ciekawości, ale i tak to silnikowi nie przywróci sprawności. Z chęcią bym wsadził tam mocniejsze 1.6, gdyż 1.4 w budzie kombi wcale nie jedzie :/
Dzięki z góry za odpowiedzi

-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska
2020-04-05 12:24
  
 
 2012-05-22 22:23:44

macie może kontakt z autorem tematu ?
Chciałbym z nim pogadać, bo za parę dni jak nie sprzedam silnika, będę go rozkręcał i na części ...
2023-04-23 22:49
  
 
 2012-05-22 21:32:25

Cytat:
2012-05-22 21:19:12, Magik123 pisze:
Faktycznie sugerowałem się MK5, z drugiej strony, wystarczy poprawić, a nie zaraz ze głupoty wypisuje, zwykłe niedopatrzenie.



I tak się to kupy nie trzyma bo według moich informacji w MK5 nie było silników z turbiną. I dlatego też się myślałem, że piszesz o MKIV.

Ale kończąc offtopa to ponownie sugeruję autorowi żeby wrzucał cokolwiek innego niż 1,4. A jeśli chce dłużej się tym autem pobawić i ma trochę kasy to najlepiej pomyśleć nad RST lub szesnastozaworówką. Bo inny motor na pewno radości zbyt wiele nie da
2022-04-24 11:25
  
 
 2012-05-22 21:19:12

Faktycznie sugerowałem się MK5, z drugiej strony, wystarczy poprawić, a nie zaraz ze głupoty wypisuje, zwykłe niedopatrzenie.


-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2012-05-22 06:34:50

Weźcie pod uwagę, że kolega ma MKIV i to polecane przez Was wrzucenie 16-tki nie jest takie bezproblemowe jak chciał kolega.

Magik a Ty głupot nie pisz bo większość 1,6 w MKIV było na wtrysku mechanicznym MFI. EFI w MKIV to rzadkość, która była montowana w końcowych latach produkcji...
2022-04-24 11:25
  
 
 2012-05-21 22:56:37

mam 1,6 95' 16V (90 koni) na sprzedaż. Żyleta silnik, nowe sprzęgło, półośki, zwrotnica, przeguby nowe. Silnik ze skrzynią . Chcę sprzedać, ponieważ zrobiłem swap niecały miesiąc temu.
Mój były silnik spalał max 9l, na trasie ok. 6,5l.
Wyciągał 190km/h, więcej nie próbowałem.

Przebieg 86tys., nie wiem jednak czy 186 czy 86tys. ma motor. Silnik mam od zakupu auta, tj. od 19 czerwca minionego roku. Poprzedni właściciel, znajomy z drużyny hokejowej miał essiego od 30-12-2003 i zrobił nim 35tys.

Silnik ze skrzynią biegów i prawie nowym sprzęgłem ...

Silnik nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Sprzedaję, ponieważ nie jest mi już on potrzebny ze względu na swap.

W silniku jest nowe sprzęgło LUK, miska olejowa nie puszcza oleju. Wymienione w silniku zostały uszczelniacze parę tygodni temu. Generalnie o swoje auto dbam jak najlepiej mogę, i gdyby nie szybka decyzja o swapie dalej śmigałbym swoim cabzem 1,6. Silnik nie żre oleju, nie kopci, chodzi jak ta lala. W zimie odpalał bez zająknięcia (bardzo dobrze się nagrzewał, w szoku byłem). Od czerwca zrobiłem nim 16 tys. i nigdy mnie nie zawiódł. Na trasie do Grotnik i nazot wziął mi 7 l przy załadunku i 4 osobach. W mieście spala 9l/100, mimo, że czasem lubię pociągnąć go poobrotach .

Gdybyś chciał, komputer, kable i wszystko co mi zostało po swapie chętnie dam Ci za frytki , kwestia dogadania się . Z transportem tez mogę pomóc.

Remont silnika odradzam Ci, trochę siana wyłożysz. Ja ze swojej strony gwarantuję, że gdybyś zdecydował się na odkupienie silnika ode mnie, nie pożałujesz. Bo naprawdę, gdyby nie "szybka okazja" swapu, jeździłbym swoim 1,6 dalej, a dbam o swojego essa bardziej niż o kobietę.

Jak coś to priv lub 791-842-932

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-05-22 22:22:47 ]
2023-04-23 22:49
  
 
 2012-05-21 21:43:09

Cytat:
2012-03-25 18:27:23, max19921 pisze:
W zimie na bagnecie i pod korkiem wlewu robił się biały nalot, wiecie co to takiego?



też tak miałem, też sugierowano wode ale i również to że mało km robiłem dziennie i nie nadążył się zagrzewać konkretnie. jak narazie wszystko ok, robie więcej km ze wzglęgu lpg i kłopot znikł. nie wiem ile roboty by było z przekładką na 1.6, spalanie mniej więcej z tego co sie oriętuje i z opowiadania użytkowników 1.4 przybliżone. miałem 1.6 i spalał 8-10 tyle co 1.4 dwóch panów.

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
2024-04-17 19:23
  
 
 2012-05-21 21:10:23

Dla jasnosci 1.6 na wtrysku wszystkie były EFI za wyjatkiem turbo. 1.6 105KM był z katalizatorem, a bez katalizatora miał 108KM, wszystkie z oznaczeniem EFI (Electronic fuel injection), z tym że te bez katalizatora to raczej nie do trafienia.
Generalnie silniki 8 zaworowe to szrot za wyjatkiem turbo, reszta raz problem z wycierającym się wałem rozrzadu, co skutkuje graniem popychaczy i osłabieniem osiagów tak w 1.6 jak i w 1.4, w dodatku sa to stare konstrukcje, czesto majace juz sporo zasoba, dlatego jak zmieniać motor to na 16 zaworowy, silniki dużo bardziej udane i co najwazniejsze, nowszy i całkiem inaczej pracujace, a i podkrecenie 16 jest łatwe i tanie.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM