Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne] Modyfikacje głowicy zetec 1.6 16v - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2012-10-14 12:45:57

Cytat:
2012-10-14 11:49:00, Chouna pisze:
Wałki, przepływka, przepust 2.0, wtryskiwacze rkc, dolot rqb, wydech rs2000+ przelot 60mm z jednym tłumikiem. jeszcze coś ?



po wykresie widać kibel totalny
2013-02-23 18:14
  
 
 2012-10-14 12:31:33

- przepustnica Zetec 2.0
- wałki rozrządu Zetec 2.0 97r
- miedziane kable WN
- tłumik przelotowy 2" zamiast katalizatora
- środkowy i końcowy tłumik 2" seryjny z RS2000 marki Ferroz



Jeszcze coś?

To to z wykresu Twojego było hamowane przed modami? Bo się zaraz może okazać, że silnik to jakiś zajazd, któremu zostało 50KM i stąd takie kreski Jak na razie wszystkim w/w mody dodawały mocy (organoleptycznie na swoim aucie też sprawdziłem), a Ty znajdujesz jeden wykres i nagle twierdzisz, że to mocy odejmie No ja Cie prosze...

-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-10-14 11:49:00

Wałki, przepływka, przepust 2.0, wtryskiwacze rkc, dolot rqb, wydech rs2000+ przelot 60mm z jednym tłumikiem.



jeszcze coś ?

-----------------
Chcesz ukryć twarz - wyjdź nago
2015-08-30 08:50
  
 
 2012-10-14 09:18:11

Cytat:
2012-10-12 20:03:46, zeppelin pisze:
Popieram całkowicie. Swoją drogą silnik 1,6 16V, w saxo Vts ma 118 120 KM, i praktycznie większość na hamowni wykazuje tą moc lub większą, drobne modyfikacje dolot, wydech, dają około 130 KM, myślę że jest to też możliwe do uzyskania z zeteca 1,6 16V. Chouna, powodzenia . A pokażcie które RQB trzyma moc?? Naprawdę mało ich jest. [quote] 2012-10-12 19:45:46, Chouna pisze: Jeśli nigdy nie próbowałeś zrobić czegoś samodzielnie to nie zrozumiesz chęci, ambicji i satysfakcji po skończeniu projektu.



A ja sądzę, że najpierw powinieneś sobie posprawdzać wszystkie wymiary w tych silnikach i chociaż pobieżnie przeanalizować ich konstrukcję. Honda ma silniki 1.6 160KM i 185KM i co to ma do rzeczy? Zdajesz sobie sprawę co trzeba zrobić żeby wycisnąć 100KM z litra w silniku, który był projektowany w zupełnie innym celu?

Cytat:
2012-10-12 23:43:52, Chouna pisze:
Z MDO 2.0 spokojnie adoptujesz wałki, przepustnicę i obudowę przepływki. Moc spada, moment rośnie, trzeba stroić świniakiem. Na zetekowskiej hydraulice, po zrobieniu głowicy da się wyciągnąć sporo z 1,6. Gdzieś obiło mi się o wzrok, że Ford Motorsport zrobił z tego 165bhp N/A. [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-12 23:44:24 ]



Niby czemu moc ma spadać? I nie trzeba stroić, gwarantuję, ale wtryskiwacze z RKC już by się przydały.

A co do projektu Ford Motorsport, taka mała uwaga - ich budżet pewnie był taki, że za tą kasę byś kupił coswortha.


Skrzynia - polecam z Fiesty, jednak ma inne mocowanie jednej łapy.

Popychacze -z pewnym marginesem wystarczają tak to plus minus 7000-7100 obrotów.

-----------------
www.facebook.pl/FordTechpl - Fanpage
2016-05-25 18:43
  
 
 2012-10-14 07:00:58

Cytat:
2012-10-14 01:04:50, Krejzol pisze:
Aha, no i podstawowe pytanie jaką skrzynię do tego silnika można zaadaptować?? Jaka ma najlepsze przełożenie?? sedan, kombi?? Jest różnica?? Chodzi o to żeby miała dobry start.


Z diesla ?

W zetec-u są hydrauliczne popychacze które same "korygują" luzy zaworowe. Pewnie przy większym pałowaniu nie wystarczają i trzeba wymienić na mechaniczne i wyregulować luzy na "stałe"

-----------------
2022-01-05 11:37
  
 
 2012-10-14 01:04:50

Aha, no i podstawowe pytanie jaką skrzynię do tego silnika można zaadaptować?? Jaka ma najlepsze przełożenie?? sedan, kombi?? Jest różnica?? Chodzi o to żeby miała dobry start.
2012-10-14 10:37
  
 
 2012-10-14 00:59:57

Przepraszam że dopiero teraz piszę, ale miałem nawał pracy.

Otóż, dostałem kpl silnik 1.6 za free, więc nie będę kombinował z przerzutkami na 1.8/2.0. Mam swojego Escorta 1.3 który stoi awaryjnie jak by coś się stało z drugim autem (omega b). Szkoda mi sprzedać Essiego bo jest u nas w rodzinie od początku (97r.).

O silnik 1.6 pytam dla tego, ponieważ robię centrala w maluchu, i chciał bym wyciągnąć z niego jak najwięcej. Zaplecze jest, więc robić można. Nie pisałem wcześniej o toczeniu koła zamachowego itp. pierdołach bo to chyba jasne, nie miałem do tej pory do czynienia z silnikami zetec w tuningu (głównie fiat), mam 1.2 z punto w tej chwili ale to za mało się zrobiło, ale nurtuje mnie pytanie jakie popychacze mechaniczne zamiast hydraulicznych??? O co kaman???

I jak to jest z tymi wałkami od 2.0 MDO, to jest zestaw P&P?? Jakie panewki wtedy dać?? Co i jak??

[ wiadomość edytowana przez: Krejzol dnia 2012-10-14 01:38:44 ]
2012-10-14 10:37
  
 
 2012-10-13 08:03:24

Cytat:
2012-10-12 23:43:52, Chouna pisze:
Z MDO 2.0 spokojnie adoptujesz wałki, przepustnicę i obudowę przepływki.



pasuje również przepływka ze scorpio 2.0.bebechy oczywiście przekładamy ze starej
2013-02-23 18:14
  
 
 2012-10-12 23:43:52

Z MDO 2.0 spokojnie adoptujesz wałki, przepustnicę i obudowę przepływki. Moc spada, moment rośnie, trzeba stroić świniakiem. Na zetekowskiej hydraulice, po zrobieniu głowicy da się wyciągnąć sporo z 1,6. Gdzieś obiło mi się o wzrok, że Ford Motorsport zrobił z tego 165bhp N/A.


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-12 23:44:24 ]
2015-08-30 08:50
  
 
 2012-10-12 22:03:02

graty z mondeo (2,0 136 silvertop 96"), które z resztą mi zalegają też w sumie można wrzucić do 1,6 i ma się już jakąś większą moc. Do 1,6 nie wrzucałem gratów z mondeo, więc nie wiem. Może ktoś, kto to robił się wypowie.
2023-04-23 22:49
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM