Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

 Zacznij nowy wątek  Dodaj odpowiedź w tym wątkuLogowanie - Rejestracja   Pomoc
 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » Modyfikacja wydechu w rs2000
 Cofnij | « Starszy wątek | Nowszy wątek »
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
>> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor
 Modyfikacja wydechu w rs2000 
kylo89
Sympatyk FEFK

rs2000
Leszkowice



  2014-06-19 23:26:23^

jestem nowy na fefk wiec na poczatku serdecznie witam wszystkich fanow escorta. wiec do tematu.silnik n7a z filtrem stozkowym.uklad wydechowy to kolejno-oryginalny kolektor wyd.4-2-1,maly tlumniczek niewiadomego pochodzenia w miejscu katalizatora,wydech srodkowy i sportowy koncowy.dodam ze jest to okropnie pospawane(rura w ruze,za duzo nie potrzebnych laczen wedlug mnie).ostatnio srodkowy sie rozpadl i przy tej okazji chce pozbyc sie tych wszystkich spawow.zastanawiam sie jednak czy usunac srodkowy wogole i jaka wybrac srednice rury.czy zwiekszanie srednicy ma jaki kolwiek sens przy tym silniku?i jakie beda efekty po wyrzuceniu srodkowego?stozek i koncowy zostaja.dosc glosno juz jest ale to tez i wina nieszczelnosci.

2015-07-02 07:53
   
yezXR3i
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 4421 dni
Grande Punto
Bukowno



  2014-06-20 01:11:55^

Żeby dobrze zrobić wydech trzeba by go policzyć, zwiększanie średnicy absolutnie nie ma sensu.. Jeśli chodzi o moje zdanie polecałbym załozyć wszystko fabryczne, o oryginalnej średnicy 55mm. Ja jeździłem na pełnym przelocie 55mm - dre się niemiłosiernie, może to i fajne ale jak auto aż tak się drze to powinno też adekwatnie jechać a na fabrycznym wydechu rs bardzo ładnie gada i raczej najlepiej będzie jechać. Stożek też nic nie daje poza osłabieniem silnika w niższym zakresie obrotów. Wal seryjną puchę i wkładkę K&N i będzie jechać najlepiej. Może Ci się wydawać że słabiej rwie, ale to tylko i wyłącznie dlatego że na stożku robi się większy skok momentu obrotowego i to tylko złudzenie. Moje wnioski poparte są pomiarami na hamowni więc możesz uwierzyć

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v
Jest: GP 1.9JTD+, 206 1.4

2019-05-22 01:23
   
lukirs
Escort Driver

Aktywny na forum 3832 dni
ford escort rs2000
bielsko-biała



  2014-06-20 07:40:21^

To zależy od silnika ja na seryjnej puszce miałem 144km a na stożku ponad 147...to samo tyczy sie kata,ja miałem pomiary bez a mówią że bez kata rs słabnie z czym się nie mogę zgodzić.grubości bym nie zwiększał bo wylot z kolektora i tak ma 55mm.musiałbyś kolektor z foki modzić bo tam 60mm jest.ja mam 2 zestawy wydechów przelot tzn rura i końcowy supersprint (chodzi pięknie ) ale głośno...no i potrafi marchewę pierdnąć przy wysokich obrotach.drugi to dedykowany Bartoli też sportowy ale stonowany..oba chodza fajnie bo RS ma bardzo ładny niepowtarzalny dźwięk nawet z seryjnym wydechem.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)

2019-06-21 11:30
   
maly10001
Sympatyk FEFK

Essior Mk5
Garzewo



  2014-06-20 07:45:10^

U siebie mam serię + sportowy końcowy , chodzi bardzo pięknie, mruczy bez przesady, da radę jechać w dłuższą trasę i nie jest uciążliwy dla uszu. Zostaw serię + jakiś fajniejszy końcowy, będziesz zadowolony .

-----------------
Na górze róże
Na dole bzy
nie ma RS'a
jest Essior 2.3

2017-01-20 16:35
   
lukirs
Escort Driver

Aktywny na forum 3832 dni
ford escort rs2000
bielsko-biała



  2014-06-20 07:50:38^

Dokładnie,zwłaszcza że ceny seryjnego nowego wydechu nie są duże.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)

2019-06-21 11:30
   
Maylo
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 3526 dni
2speed.pl
Gołdap



  2014-06-20 09:20:02^

Tak jak koledzy niżej piszą tj. nie ma sensu zmieniać średnicy rur wydechu bo zwiększy się pojemność układu wydechowego i będzie wbrew pozorom mniej wydajny - większa pojemność, mniejsze ciśnienie w ukł. wydechowym tj. słabiej będzie wyprowadzać spaliny. To samo tyczy się układu dolotowego, tj. zwiększając jego pojemność zmniejszasz w tym wypadku siłę podciśnienia, czyli silnik wolniej dostaje odpowiednią ilość powietrza - pucha daje większą pojemność, której to silnik potrzebuje gdy wciskamy mocno pedał gazu Stąd bierze się charakterystyczny dla stożka dźwięk, tj. silnik na siłę zasysa przez stożek powietrze z komory silnika - przez to też traci na mocy. Można też wydłużyć dolot nieco, aby zwiększyć jego pojemność ale to też moim zdaniem mija się z celem, zwłaszcza przy seryjnym silniku - trzeba by go wystroić na zew. komputerku żeby była jakakolwiek różnica.
Pozdro


-----------------
FEFK #2498
byl: mk6 94 htb 1.6b+g
2speed Tuning Klub Polska

[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2014-06-20 09:20:54 ]

2019-04-28 21:51
   
lukirs
Escort Driver

Aktywny na forum 3832 dni
ford escort rs2000
bielsko-biała



  2014-06-20 10:00:46^

No nie do końca z tym stożkiem bo u mnie było 4 km wiecej na stożku...w wykresie też nie widać żeby jakieś spadki były.to zależy od silnika.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)

2019-06-21 11:30
   
kylo89
Sympatyk FEFK

rs2000
Leszkowice



  2014-06-20 22:43:31^

przekonaliscie mnie w dodatku rozmawialem ze znajomym mechanikiem i tez doradzil mi zostac przy serii a na pewno nie wyrzucac srodka i zmieniac srednicy.mysle ze duzo pomoga same nowe rury bo to co jest to masakra.zniknal niepotrzebne wstawki i dziurki to na pewno sie lepiej poczuje.co do stozka to dzisiaj zbudowalem obudowe.jest teraz szczelnie zamkniety(tak mi sie wydaje)i dostaje tylko powietrze z zewnatrz.moim zdaniem jest delikatna roznica na rozgrzanym silniku.chyba zostanie bo pieknie mruczy ale musze jak najszybciej ogarnac wydech bo chyba stajemy sie uciazliwi dla otoczenia .co do wkladki to dzieki za rade yezXR3i.pewnie nie kosztuje wiecej niz kilka paczek fajek a warto przetestowac.aha pojechalem przetestowac ta obudowe filtra i 1 na 2 i 2 na trzy prawie do odciecia ogien poszedl wczesniej tylko raz chyba strzelal...to przez wydech pewnie...?dzieki za pomoc i 3majcie sie

2015-07-02 07:53
   
Kleszczak (S)
Prezes Zarządu FEFK

Aktywny na forum 5238 dni
escort cabrio, Polo ...
Lubycza Królewska



  2014-06-21 07:36:25^

przy za dużym albo za małym przelocie silnik będzie słaby, to samo jest przy dziurawym wydechu.
Przejedź się RSem bez tłumików a przekonasz się że silnik ma może 90 KM.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach

2019-06-24 07:35
   
everlast
Sympatyk FEFK

2xRS2K
Bielsko-Biała



  2014-06-21 10:25:34^

Cytat:
2014-06-21 07:36:25, Kleszczak pisze:
Przejedź się RSem bez tłumików a przekonasz się że silnik ma może 90 KM.



chlopaki znowu bez przesady, musiałbys jedna cewke wyciagnac zeby tak stracvil na mocy. na samym kolektorze wyde3chowym bedzie miał tyle samo mocy co na seryjnym wydechu +- 5ps
wydech jest głównie dla ekologii, srodowiska i dB, oraz zeby ci nie przypalilo konserwy na podwoziu n7a zawssze bedzie miał miedzy 135 a 150ps w serii chocby nie wiem co, nie spotkałem sie zeby było inaczej. a jak przerywa przy przyspieszaniu to elektryka a nie wydech heh, chyba ze ci sasiad ziemniaki do wydechu napchal

-----------------
goes on!

2019-02-22 17:44
   
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub » Modyfikacja wydechu w rs2000
 Cofnij | « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Forum udostępnia serwis MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.