Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[jaszczur] Fiesta MK4 - Traktorek vel Poligon Doświadczalny - Strona 3

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 Autor 
 2016-12-25 17:15:41

Trochę minęło czasu od ostatniego update - cały czas coś się działo, małymi kroczkami, ale ciągle do przodu.
Ale od początku. Po wyciągnięciu starego silnika, większość osprzętu wylądowała w misce z płynem do myjek ultradźwiękowych celem dokładnego wyczyszczenia:



Tymczasem fiesta bez silnika stała sobie i czekała na rozwój wypadków:


Łapy i niektóre elementy po czyszczeniu ocynkowałem:


I zacząłem składać rozrząd w nowym silniku, i przezbrajać osprzęt.
Tu widać jak blokada wału opiera się o wał:


I jedziemy z koksem:





Podczas składania w garage czasami ciężko było się swobodnie poruszać: Ale lubię taki artystyczny nieład.


Przy składaniu turbiny, niestety okazało się że Perun źle złożył turbo, i zamienił spływ oleju z zasilaniem olejem, niezbędne okazało się obrócenie rdzenia.


Rdzeń turbiny trzymany jest takim segerem:


Tu już zdjęty, widać stronę gorącą:


I poskładane:


Potem przyszedł czas na sprzęgło. Oczywiście spiek:



Oryginalna pompa wtryskowa, która będzie przebudowana. Ciekło z niej, oblazła syfem, więc również wylądowała w kąpieli, tym razem benzynowej:



Potem przyszła kolej na wtryski. Niestety końcówki wtrysków zakupione w niemcowni okazały się... wadliwe. Na 8 końcówek zamówionych, tylko dwie działają poprawnie... Zakupiłem więc końcówki polskiej firmy WuZetEM .0230:




Każdy z wtrysków został sprawdzony próbnikiem, bardzo pomocne narzędzie, pozwala na sprawdzenie ciśnienia otwarcia, i jakości rozpylenia:

test wtryskow

(Ten hałas w tle, to pracująca myjka ultradźwiękowa).

Po sprawdzeniu, wtryski wylądowały w silniku:


I generalnie jako że całość została już poskładana, to nie pozostało nic innego jak próbować palić. Najpierw pohehłałem rozrusznikiem, żeby napełnić układ smarowania (tego nie filmowałem bo nie ma po co), a potem podłączyłem bańkę, odpowietrzyłem układ, i...

odpalenie

Pali jak zwykle, bez świec, bez problemu. Kolejny ulep zaklekotał.

Po wszystkim wysprzątałem garaż na przyjęcie budy:



Następny punkt programu, to budowa pompy:


[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-12-25 17:18:26 ]
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-11-13 10:09:39

No bez silnika słabo jeździ i w ogóle nie odpala
Teraz będę przezbrajał słupki, nowy silnik odpalę dzisiaj, albo jakoś w tygodniu dopiero
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-11-13 08:37:04

jeździ to to? odpalaleś?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-03-25 11:48
  
 
 2016-11-13 04:23:50

Taka sytuacja:







Czas operacyjny ~9h
Trochę trudniej niż w escorcie, więcej rzeczy zawadza w trakcie.

c.d.n...
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-11-07 22:33:32


A dziś poznamy zalety posiadania myjki ultradźwiękowej i jej moc. Kupiłem sobie w celach edukacyjnych pompę ze sterowaniem elektronicznym, taką o: (ta po lewej jakby się ktoś nie domyślał):


Pompa stała w miejscu, nie dało się nią obrócić. Obstawiałem złamany tłoczek, niemniej okazało się zupełnie co innego:






Albo topielec, albo ktoś nalał wody do środka, bo w środku totalna rdza, która zalepiła wszystko.
Pompę kupiłem po to, by zobaczyć czym różni się od mechanicznych, i czy dało by się ją zaadoptować do fordowskiego słupka... Okazuje się że jest prawie jakby stworzona pod fordowski słupek Ale o tym kiedy indziej. Pomyślałem czy może by nie spróbować odratować gratów - w końcu kolejna fala do testów by była, a i tłoczek 10mm by mógł się przydać...
Kilka godzin zabawą myjką, i oto efekt:






Głowiczka prawie jak nowa, pierścień się "odkleił" od tłoczka, i zaczął po nim normalnie się przemieszczać, fala też prawie odratowana, aczkolwiek można by nad nią jeszcze trochę popracować. Myślę jednak że te graty mogły by się jeszcze w jakiejś pompie pokręcić
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-11-07 08:24:50

W MK4 były montowane obie wersje U mnie w DG jeździ sobie MK4 z 1.6D w wersji kombi dla przykładu
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-11-06 20:02:56

Cytat:
2016-11-06 17:43:46, jaszczurtd pisze:
tomex, tam zdecydowanie jest 1.8D


No może Ty masz to modyfikować to wiesz lepiej. Mi jakoś utkwiło jakoś 1,6 nie wiem czemu. Ale fakt w mk4 było 1,8 mój błąd

-----------------
AUTONAPRAWA,LAWETA,SKUP SAMOCHODÓW 602329492
2023-04-01 16:15
  
 
 2016-11-06 19:35:14

A to też wiem który

-----------------
Escort RS Cabrio 1991 LPG
Fiesta 1.25 LPG MK6
Windstar 3.0
2023-02-28 12:47
  
 
 2016-11-06 17:43:46

tomex, tam zdecydowanie jest 1.8D
2021-11-22 09:24
  
 
 2016-11-06 10:42:37

A ja nawet wiem czyj to i ty Wiesiu też wiesz. Odbył się tam nasz wspólny mini spot
Jaszczur tam w tym mk4 jest chyba 1,6

[ wiadomość edytowana przez: tomex3 dnia 2016-11-06 10:43:35 ]
2023-04-01 16:15
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM